EmilSegerblad
Guest
Jag klarade också idag!
Lyckost^^ Min hoj måste besiktigas först innan jag kan åka..
Lyckost^^ Min hoj måste besiktigas först innan jag kan åka..
nossrednamik skrev:2148296Klarade kortet igår, en stor eloge till Stefan på Kul på hjul. Grym lärare. Kan varmt rekommendera den skolan.
PerJohan skrev:2150626Ja!! Skönt, uppskrivningen klar! Gick ju inte bra, men tillräckligt bra..hehe.. 20 dagar kvar till uppkörning! Så nu j-vlar blir det övningsköra efter jobbet kan jag lova! Teorin var ändå lite lurigare än jag trodde, siktade på sådär ett fel, men riktigt så bra blev det ju inte. Men vafan, ett grönt "Godkänt" när man tryckt på "Avsluta prov"-knappen var ju allt jag krävde! Vilken skön dag det blev idag..*s*
reddevil skrev:2151061
Finns det några tips vad jag kan säga till läraren? försöker lite då och då och fråga om hur många lektioner till jag behöver och det går aldrig ner..
PerJohan skrev:2151084Har du försöktbara fråga rakt ut om ni inte kan boka en uppkörning? Jag frågade min lärare efter första lektionen i tisdags, han frågade när jag skulle skriva upp och hjag svarade i morron (läs idag) Visst, bara ring mig direkt du klarat teorin så bokar vi en tid, fick jag till svar. Sen är dte ju upp till honom att trycka in tillräckligt med körlektioner till mig. Han har än inte sett mig på konbanan, bara i trafik och på småvägar i 45 minuter. Ärlighet varar längt.. iaf ibland.. *s* fast du kanske har nån lärare som är svår att ha att göra med, vad vet jag, men nu vet du hur jag gjorde iaf..
reddevil skrev:2151087Hur ser köerna ut på MC sidan? kommer ihåg när jag skulle ta körkort för typ 6 år sedan då när man bad körskolan beställa tid så skulle det passa in i deras schema OCH uppkörnings schemat och vissa fick 2-3 månaders väntetid, med b-körkort så kan man ju köra året runt men MC så är varje dag dyrbar tid
PerJohan skrev:2151114Jadu, det skiljer sig nog rätt rejält runtomkring med köerna. Jag fick faktiskt ta telefonen själv på körskolan när jag åkte dit idag och sa att jag klarat teorin och ringa och boka en tid som passade mig. Fick redan den 30:e maj. Men det var nog bara tur, ett återbud gissar jag, för nästa tid var 21:a juni...
reddevil skrev:2151129Oj.. Va e inte tiden här då.. Blir nog att köra privat så man kan ringa 10 ggr om dagen och hoppas på en avbokning..
PerJohan skrev:2151134Du bör väl kunna ringa själv och boka även om du går på körskola.. det har jag gjort med både teori och uppkörning nu ju... Kör inte upp privat..
reddevil skrev:2151144Och sedan fråga körskolan om dom har tid då? eller hur menar du?
Vill verkligen ha tid i början av juni om det ska krävas att jag ringer var 5:e minut till vv i veckor
bad santa skrev:1856482lika bra att börja då
inte vår ännu men teorin är snart klar
reddevil skrev:2151144Och sedan fråga körskolan om dom har tid då? eller hur menar du?
Vill verkligen ha tid i början av juni om det ska krävas att jag ringer var 5:e minut till vv i veckor
marcus_136 skrev:2151170Huh, vad pratar du om?
Jag ringde i tisdags och frågade när det fanns tid -Ja nu på Torsdag har vi tid om du vill. Fast jag bokade till nästa Tisdag då jag inte tränat på alla manöverbanor än.
/M
PerJohan skrev:2150626Ja!! Skönt, uppskrivningen klar! Gick ju inte bra, men tillräckligt bra..hehe.. 20 dagar kvar till uppkörning! Så nu j-vlar blir det övningsköra efter jobbet kan jag lova! Teorin var ändå lite lurigare än jag trodde, siktade på sådär ett fel, men riktigt så bra blev det ju inte. Men vafan, ett grönt "Godkänt" när man tryckt på "Avsluta prov"-knappen var ju allt jag krävde! Vilken skön dag det blev idag..*s*
XiNe skrev:2146976Tjenare
Ni som tränar på MC teorin hemma vilka program använder ni?
Jag använder TrafikPedagogik.AB.Teoriprov.Behorighet.A.MC.v2.0.SWEDiSH men tycker inte det är särskilt bra, någon som har tips på andra program ?
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|