fattaliano
gasar tills det rasar
LayDeeOmega skrev:2153101Körde du upp som privatist eller via körskola?
jag frågade om jag fick köra upp med körskola men dom ville inte de har bara tagit 1 lektion å aldrig kört i trafik
LayDeeOmega skrev:2153101Körde du upp som privatist eller via körskola?
fattaliano skrev:2153070vad kostar det?
Motin skrev:2156743
Till alla som tar A-kort och som känner att det är jobbigt och verkar för svårt.. Ge inte upp det släpper till slut !
Motin skrev:2153110120kr , visst en struntsumma i sammanhanget MEN eftesom det inte framgick att det kostade så dröjde det ut på tiden.. Min ansökning bara låg där och väntade på att nån som inte visste något om en inbetalning.. skulle betala in.. Man ska visst vara tankeläsare ...
Tjet skrev:2156780Kostar det pengar att få en handledare nu eller vad är det frågan om?
poZ skrev:2156782Japp, nya regler... 120 kr per handledare kostar det.
Tjet skrev:2156788Kanske därför det inte kommit hem några papper trots att de skickades in för typ 2 veckor sen. Hur vet man vart man ska betala då? Skicka 120kr i ett kuvert till VV är väl inte så bra kanske.
Nöt-VV!
poZ skrev:2156764Ja själv satte man konbanorna efter 2 lektioner a´ 80 minuter på körskolan
Kan tillägga att jag aldrig kört dem innan.
vikto000 skrev:2157087hur f*n kan människor köraupp på sporthojjar? Försökte lågfartsbanan (med stopp) med min RGF, och det gick helt åt helvete, klämde nästan sönder tummen pga. att den blev intrykt så hårt i tanken. Men för att inte bli påhoppad av alla moraltanter så kan jag säga, att den nästan sitter nu med min RGF. (Har iof redan klarat uppkörningen, men jag tycker att man ändå måste klara av hojjen)
//Stenberg
Motin skrev:2156743
Kan säga att jag blev smått lycklig när jag till slut satte första lågfartsbanan flera gånger i rad med min CBR . Nu har jag nog börjat kunna balansera o "känna" hojen.
LayDeeOmega skrev:2157415Grattis!!
Vet precis hur det känns. Själv hade jag haft ett uppehåll på två veckor från körskolan eftersom jag var i norrland hos släkten och körde skoter (hur kul som helst). Första lektionen efter hemkomsten så skulle vi fortsätta ute på manöverbanan. Höll på att le sönder ansiktet när jag klarade den "lätta" lågfartsdelen med en gång. Själv hade jag varit nervös och sur på mig själv eftersom det blivit ett så långt uppehåll. Som sagt, till slut så bara sitter det. Så se nu till att öva, öva och öva så den sitter ännu bättre!!
You can do it
Motin skrev:2157424Tack ! Ska ut och nöta lite nu på förmiddagen.. det blåser lite väl men det ska nog gå ändå , prova på den andra banan kanske.
LayDeeOmega skrev:2157429Jodå, det går ändå.... Själv ska jag faktiskt upp till mina föräldrar senare idag och hämta hem min baby
Blir nog till att jag och sambon kör ut till något industriområde så jag får testa henne ett par meter i alla fall. Känns helt olidligt när man är där uppe och hälsar på och bara kan titta/sitta och rulla henne... Har visserligen kört på garageuppfarten men det kan ju knappast räknas.
Visst kör du via körskola?
Om du sätter konbanan nästa gång på lektionen så är det nog inte långt kvar innan du får en uppkörningstid (om du inte redan har ngn)...
Motin skrev:2157694Härligt.. ! CBR:en är en görskön hoj att köra o väldigt stabil.
Får hoppas att man kan visa sig värdig en uppkörningstid på måndag eller onsdag då jag har lektioner. Får väl snart köra bromsning och högfartsbanorna.
Nej nu ska ja till jobbet o köra lite ! Ha det
reddevil skrev:2151061Gjorde teorin i höstas och klarade den, körde ungefär 4 dubbellektioner oxå, nu i vår har jag väl kört 4 lektioner oxå, ställer sällan ner foten i krypkörningen om det inte går fruktansvärt långsamt, tycker inte jag har några problem med dom andra momenten oxå som konbana i högre hastigheter, klarade 50 km/h redan i höstas vid 3:dje dubbeltimmen..
Ändå verkar inte min skolnisse tycka att jag e tillräckligt bra för köra på väg än, ändå så verkar han inte säga till att jag gör fel så ofta som vissa andra i utbildningen.. Har fått den där tråkiga känslan av att dom bara vill ha in pengar från mig, dom vill väl bara väl men tycker inte om att jag enbart får köra krypkörning timma efter timma efter timma, visst blir jag säkrare men köerna ökar ju bara mer och mer i sthlm så nu börjar man ju bli nervös om man misslyckas med första uppkörningen så kanske jag inte hinner med en till och då måste jag göra om teoriprov och vänta hela vintern igen
har ångest!
Finns det några tips vad jag kan säga till läraren? försöker lite då och då och fråga om hur många lektioner till jag behöver och det går aldrig ner..
Marytwice skrev:2158650Hejsan igen!
Liten uppdatering på hur kul det kan vara med LS hanterande av handledarskaps intyg. Som tidigare nämnt skickade de i onsdags efter samtal ut beslutet så att min sambo och jag kan ut och öva. På fredag morgon ringer handläggare till oss och ville tala med min sambo...
LS: Jo du vet väl att du inte har haft ditt körkort i 5år för än den 27/6 så ni kommer väl inte börja åka förän dess?!?
Sambo: Nää det gör vi inte
Handläggare har alltså kommit på att hon glömt att kolla datum på när sambon tog sitt A-kort och vill nu försöka fixa det hela.
Fick hem intyget med posten senare på fredagen och har noga läst igenom vad som står på det och det finns inget som säger att det gäller från något annat datum än 10:e maj...
Så eftersom intyget inte säger något annat så kommer vi att köra i alla fall
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |