Motin skrev:2076070Hehe världen e bra liten !
MM så kan det va
Motin skrev:2076070Hehe världen e bra liten !
Torlejf skrev:2074793Hade min första körlektion idag, strålande väder och allt.
Hade dock en hel del problem med krypkörningen, balansen vile sig inte riktigt.
PuchDakota skrev:2076144Kan någon god själ tipsa om Göteborgs bästa och kanske mest prisvärda MC-skola 2006?
pakopak skrev:2077192mr helmut, ska du köra upp med r6:an? shit, det är tufft, efter jag klarat mitt kort med körskolans hoj så körde jag dit med r6:an o testade banan, var aldrig ens nära att klara det. nu hade man kanske fixat det men aj så svårt... Han tyckte tom att det var modigt av mig att köra uppkörningen i mitt eget ställ med puckar och grejer. ska ju inte påverka men de kanske tror att man ska ut och busa när man får kortet.... Och det skulle man ju aldrig göra...
Ooops skrev:2077159Sådär ja. Tog min 6'e lektion idag och ska ta en till innan uppkörning nästa fredag
Skissade upp banorna för min egen skull så jag kan visualisera spåren jag tänker köra på uppkörningen.
Mr Helmut skrev:2079645Testade ju först i nya helstället men de behövde jag dubbla bredden med
Nu åker jag med boots,hjälm smidiga handskar, separat ryggskydd, yamaha jacka och skinnbyxor.
Har tränat ganska många timmar men är fortfarande inte 100% på att jag klarar det. Ena hållet klarar jag alltid men andra hållet klarar jag bara i 30% av försöken. Får tänka mycket inför sista rundningen och börja redan vid först konen för att få ut svängen till den. För att sedan hänga på andra sidan av cykel för att kunna luta ner den max och ändå köra sakta.
Frågan är hur mycket uppkörnings gubben komemr ta ställning till vilken cykel man kör. Klarar allt men inte alltid......
Försökte låna en annans cykel för 500kr men de vill han inte så har inte så mycket val än att försöka. Körskolan börjar i maj med uppkörningar och inte fan orkar jag vänta så länge.
Tur=körort
otur= inte körkort
Uppkörning onsdag den 19 april
Hur är det, får man själv välja håll på banan eller gör han det?
såhär får då jag köra för att klara det... du har ju inte den bästa spåren för att få det enkelt
Mr Helmut skrev:2079645Testade ju först i nya helstället men de behövde jag dubbla bredden med
Nu åker jag med boots,hjälm smidiga handskar, separat ryggskydd, yamaha jacka och skinnbyxor.
Har tränat ganska många timmar men är fortfarande inte 100% på att jag klarar det. Ena hållet klarar jag alltid men andra hållet klarar jag bara i 30% av försöken. Får tänka mycket inför sista rundningen och börja redan vid först konen för att få ut svängen till den. För att sedan hänga på andra sidan av cykel för att kunna luta ner den max och ändå köra sakta.
Frågan är hur mycket uppkörnings gubben komemr ta ställning till vilken cykel man kör. Klarar allt men inte alltid......
Försökte låna en annans cykel för 500kr men de vill han inte så har inte så mycket val än att försöka. Körskolan börjar i maj med uppkörningar och inte fan orkar jag vänta så länge.
Tur=körort
otur= inte körkort
Uppkörning onsdag den 19 april
Hur är det, får man själv välja håll på banan eller gör han det?
såhär får då jag köra för att klara det... du har ju inte den bästa spåren för att få det enkelt
Ooops skrev:2079661Om du snackar om kryp så väljer han var du börjar men du bestämmer själv på viken sida du tar första konen dvs du bestämmer åt vilket håll du gör omvändningen på. Lycka till och berätta gärna hur det gick, jag kör upp två dagar efter dig.
Ooops skrev:2079661
Jag kör som jag gör pga. min körlärare anmärkte när jag tog ut svängarna för mycket. Tydligen får man inte göra det (vilket jag tycker är märkligt i och med att det inte står något om det på vv.se).
Mr Helmut skrev:2079673om du nu är 100% säker på det så klarar jag krypkörningen lungt
då kan man ju träna som fan på att köra rundsvängen åt ena hållet.
Nu körde jag 5 mil i höstas och inget i år så mona odds för att klara det kanske inte känns jätte bra (dock haft A1 2år) men får se
aha .... men med min cykel kan jag garantera att det inte går om man inte tar ut svängarna sådär... undra vad han säger för att jag inte ska klara det då. "Sätt dig själv å kör då gubb jävel ska jag säga då "
Ooops skrev:2079693Japp jag är säker på det. Jo får hoppas att han har överseende med det annars är han helt körd i huvet. Det är stor skillnad att köra upp med en leksakshoj som jag (honda cb 750) och en sporthoj. Men man vet ju aldrig med dom gubbarna.. personligen tycker jag det ska va 2-3 objektiva personer som tar beslutet om du ska bli godkänd eller inte. Då elimineras problemet med Arne som inte fått stock i natt för han bråka med sin pojkvän och därmed är sur och kanske råkar underkänna skickliga förare pga skitsaker t.ex.
Mr Helmut skrev:2079673om du nu är 100% säker på det så klarar jag krypkörningen lungt
då kan man ju träna som fan på att köra rundsvängen åt ena hållet.
"
Mr Helmut skrev:2079710Är helt på din sida!
Men de är ju piss med denna bana också, den gammla garage vändningen var ju mycket bättre än denna! Där tog dom ju ställning till svängradie och la till 20cm så man inte måste hålla fullt styrutslag hela tiden. Här bli man ju nästan tvungen att ordna fram en leksaks cykel som du sa.
Sen kanske det går att diskutera vad jag lärt mig av krypkörningen, tror en dag på gelleråsen tex BKK (Broms och Kurv kurs) kurs skulle göra mycket mer nytta än krypkörning
pakopak skrev:2077192mr helmut, ska du köra upp med r6:an? shit, det är tufft, efter jag klarat mitt kort med körskolans hoj så körde jag dit med r6:an o testade banan, var aldrig ens nära att klara det. nu hade man kanske fixat det men aj så svårt...
Dregen skrev:2080134Tjena! jag kan ha missupfattat det hela men har du tänkt att köra upp på din hoj?? Måste vara en 750!! Om jag har missupfattat det hela så får jag skämmas! Lycka till!
Vanish skrev:2080154Jag körde upp på min zx6-r. Kvällen innan så var jag på banan och övade som attan men det ville sig verkligen inte, jag trodde aldrig jag skulle grejja det. Uppkörningsdagen började med att jag kom för sent och klockan var halv 8 på morgonen, ingen vidare start direkt men på något vänster så klarade jag slalombanan på 2a försöket helt klockrent. Förstod inte riktigt hur jag gjorde men jag är så glad att det är över. Så nog går det alltid. Lycka till allihopa som ska ta körkort 2006!!
PuchDakota skrev:2076144Kan någon god själ tipsa om Göteborgs bästa och kanske mest prisvärda MC-skola 2006?
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|