BikerBanny
Väntar på axeloperation
NSR_Martin skrev:2140918Igår körde jag och två kompisar upp samtidigt, alla tre blev godkända, ingen har tagit någon körlektion, men vi har haft lätt mc innan...
Grattis
NSR_Martin skrev:2140918Igår körde jag och två kompisar upp samtidigt, alla tre blev godkända, ingen har tagit någon körlektion, men vi har haft lätt mc innan...
Grattis
Halogen skrev:2133630Jag kör också upp den 24:e. Vilken trafikskola kör du hos?
DJM skrev:2140910det är ingen tidtagning på krypkörningen, utan bara ta det lungt och ha rätt bra balans.
sirSmokealot skrev:2141832Nej, jag vet...
men jag tänkte bara ha tiden som refferens på hur snabbt/långsamt man kör...
Det är det jag inte är helt säker på... hur sakta skall man egentligen köra...
DJM skrev:2142081jag körde upp på min cbr600. När man rundat konerna så tappa jag balansen lite så var tvungen att gasa upp, jag körde mycket fortare där än vad jag brukade krypköra hemma..
sirSmokealot skrev:2142223
Jag har också listat ut det där med blicken idag. Det går inte att förklara, man måste hitta det själv (hoppas att ni fattar vad jag menar) - titta högt upp och hitta referenspunkter. Det hjälper!!!
Uppkörning imorgon!
Tozaren skrev:2142479Har tänkt skaffa mc kort till sommaren. tänkte ta teorin nu i maj. Och tanken är sen att övningsköra me farsan som äger två hojar. Dock måste den ena besiktigas och försäkras samt köpa batteri. frågan är om man borde fixa den hojen och öva med den istället för att gå massa lektioner på körskolan. Har kört moped så jag e inte helt ovan med tvåhjuligt.
sirSmokealot skrev:2142223Och det gick bra?? Jag har också den tendensen att köra lite fortare i svängen så att man har mer balans i hojen...
Sen så har jag märkt idag att jag tappar balansen om jag svänger fullt för tidigt i svängen. Om jag svänger lite mindre i början och dra på full styrutslag i andra hälften av svängen, då går det mycket bättre.
Men det är svårt att inte svänga max tidigt... tycker jag. man vill liksom runt den jävla konen så man har det gjort.
Jag har också listat ut det där med blicken idag. Det går inte att förklara, man måste hitta det själv (hoppas att ni fattar vad jag menar) - titta högt upp och hitta referenspunkter. Det hjälper!!!
Nä, nu skall jag eta glass i solen
men sen skall jag ut och nöta krypkörningen riktigt! Ingen mer tid å spilla! Uppkörning imorgon!
sirSmokealot skrev:2142223Och det gick bra?? Jag har också den tendensen att köra lite fortare i svängen så att man har mer balans i hojen...
Sen så har jag märkt idag att jag tappar balansen om jag svänger fullt för tidigt i svängen. Om jag svänger lite mindre i början och dra på full styrutslag i andra hälften av svängen, då går det mycket bättre.
Men det är svårt att inte svänga max tidigt... tycker jag. man vill liksom runt den jävla konen så man har det gjort.
Nä, nu skall jag eta glass i solen
men sen skall jag ut och nöta krypkörningen riktigt! Ingen mer tid å spilla! Uppkörning imorgon!
sirSmokealot skrev:2143158Ni kommer få goda nyheter imorgon!!!
Nu skall jag gå och lägga mig! (efter jag har druckit upp min öl )
/Peace
Motin skrev:2143907F-n va alla här verkar har gott självförtroende .. ! (önskar jag hade det)
LayDeeOmega skrev:2143911
Mitt självförtroende kommer nog inte komma förän jag har klarat uppkörningen!
Motin skrev:2143939Du har ju 2 veckor på dig att smita in med nån lektion här och där om du har möjlighet. Du ska se att du kirrar det där för du verkar kunna det som behövs.
Själv har jag ett gäng lektioner i Maj.. och under tiden nöter ja på jobbet och med handledare.. Om det inte har släppt till i Juni så ska jag ta min semester till att fortsätta så att allt sitter.. o försöka få en uppkörning senast Juli.. o kanske då ha kortet på semestern.. Den som lever får se !
Hejja alla som tar a-kort !
LayDeeOmega skrev:2143911Själv tillhör jag skaran som inte har bra självförtroende gällande mc-körningen just nu. Ska köra upp om två veckor och börjar redan bli helt nervös så fort jag tänker på det.
Har en körlektion idag så vi får väl se hur det går.. Inbromsningar i 70 och 90 tror jag inte alls blir ngt problem på uppkörningen, det jag oroar mig för är krypkörningen och högfartsdelen. Även om jag redan sätter krypkörningen i 9 fall av 10 helt felfritt så är jag nervös att den där 10gången ska infalla just på uppkörningen. Likadant när det gäller högfartsdelen, men den sitter dessvärre inte lika bra som krypkörningen
Mitt självförtroende kommer nog inte komma förän jag har klarat uppkörningen!
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|