Körkort 2006

Vishy

Ny medlem
Gick med
16 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R6-99
shoei skrev:
2245476 Nej det verkar nästan så :tummenner

Men ska du satsa på att hitta uppkörning på någon annan ort? jag har för mig att du skrev att du hade 1' augusti? Samma för mig.. på barkarby?
Sommaren är ju slut då så det känns ju inget vidare :va

Tjena Shoei,
Jag har på barkaby den 2:a aug. kl 9.00 för att jag har min trafikskola där, blir enklare för mig att låna hoj som jag känner till bra och kan hantera på banan! Jag har blivit kuggad 2 ggr ute i trafiken p.g.a gränliga inspektörer.
Men Visst är sommaren slut, Jag har köpt en r6:a som jag trodde jag skulle köra nu direkt under juni! Men får jag inte tid senast mitten av juli så kanske jag säljer hojen! Den kostar massa pengar bara att stå på med hel försäkring.

Har du också ute på barkaby eller?

Rash skrev:
2245551 Själv är bäste dräng. Boka tid själv. Ring varje dag och vips har du fått en tid som inte är så långt bort. Misslyckas du på första så klarar du säkert det på andra..

Har uppkörning 28juni, ringde i fredags och fick den tiden i GBG :)
Ska köra upp som privatist.


Skit bra!
Jag ska också försöka mitt bästa för att få tid så snabbt som möjligt, men då är det andra problemet att jag kanske inte kan få hojen från trafikskolan ifall den är upptagen! och då vet jag inte riktigt hur jag ska lösa det!
Men vi får se :)
 

jonasjacobson

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2004
Ort
stockholm
Hoj
aprilia rs 250
Är inte så många som använder den begränsade hojen på Lötsjö trafikskola. Dessutom kan 2st köra upp på samma hoj, bara att de turas om. På min andra uppkörning var vi 2 som körde upp för begränsad men det fanns bara en hoj. Så det ska nog lösa sig.
 

SletEmil

#71 Rookie 600
Gick med
16 Jul 2005
Ort
Gullspång
Hoj
Kwackasaki ZX6RR -05
Vishy skrev:
2244415 Gryyymmmmt Grattis!
När och hur länge fick du vänta på tid? Vart körde du upp?

Tackar tackar :banana .... Jag fick vänta en månad på att få en tid... Jag körde upp i mariestad... :) ... Var lite sen med att beställa uppkörning... Men sommaren har ju precis barabörjat ändå så.... :tummenupp
 

Vishy

Ny medlem
Gick med
16 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R6-99
SletEmil skrev:
2245984 Tackar tackar :banana .... Jag fick vänta en månad på att få en tid... Jag körde upp i mariestad... :) ... Var lite sen med att beställa uppkörning... Men sommaren har ju precis barabörjat ändå så.... :tummenupp


Mm, för dig har sommaren börjat! för oss övriga som har inte körkort är den snart över!
Skit trisst faktiskt! Har en hoj som ruttnar snart!
 

bullas

Ny medlem
Gick med
1 May 2006
Ort
Fagersta
Hoj
Aprilia SL1000 Falco Streetfighter
Uppkörning på Tisdag, ska köra i Malung.

Såg att det var nån i den här tråden som körde upp i malung, svårt att köra där?

Ska nog åka upp dit och kolla lite innan uppkörningen tror jag.

/Andreas
 

Vishy

Ny medlem
Gick med
16 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R6-99
bullas skrev:
2246127 Uppkörning på Tisdag, ska köra i Malung.

Såg att det var nån i den här tråden som körde upp i malung, svårt att köra där?

Ska nog åka upp dit och kolla lite innan uppkörningen tror jag.

/Andreas

Hur länge fick du vänta för tid?
 

bullas

Ny medlem
Gick med
1 May 2006
Ort
Fagersta
Hoj
Aprilia SL1000 Falco Streetfighter
Skrev förra måndagen. Så det vart inte så långt väntan. Men har ringt som en tok på återbud, och det finns bara man ligger på lite!

/Andreas


Vishy skrev:
2246159 Hur länge fick du vänta för tid?
 

SUKI_RF900

Inte längre aktivt nick!(snail_shell)
Gick med
16 Jun 2006
Ort
Västerhaninge
Hoj
Ducati ST3 -06 "Väldigt Röd"
Kör på Onsdag 10:15 på Tullinge!!

Det tog nästan tre veckor från att jag var överens med bilskolan till att jag fick tiden ( En återbudstid)
Nästa tid var enligt uppgift i slutet av Augusti..
Så det vill fan till att klara det..

Semestern är ju redan bokad..
 

korpe

Medlem
Gick med
1 Dec 2003
Ort
Valbo
Hoj
Hogtech
jag fick mitt kort i tisdags och har nu hunnit köra ca 100mil så nu har gnid begäret lagt sig lite men det var så jäkla skönt när uppkörnings gubben sa "ja det där gick ju bra" ja!!! skrek jag sen frågade jag om jag fick krama honom men det gick inte för sig jag fick näven iaf och KORTET! :banana så nu skiter jag i den här tråden så ha det bra och lycka till alla
 

shoei

^_-
Gick med
19 Jul 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1-03 såld
Vishy skrev:
2245636 Tjena Shoei,
Jag har på barkaby den 2:a aug. kl 9.00 för att jag har min trafikskola där, blir enklare för mig att låna hoj som jag känner till bra och kan hantera på banan! Jag har blivit kuggad 2 ggr ute i trafiken p.g.a gränliga inspektörer.
Men Visst är sommaren slut, Jag har köpt en r6:a som jag trodde jag skulle köra nu direkt under juni! Men får jag inte tid senast mitten av juli så kanske jag säljer hojen! Den kostar massa pengar bara att stå på med hel försäkring.

Har du också ute på barkaby eller?




Skit bra!
Jag ska också försöka mitt bästa för att få tid så snabbt som möjligt, men då är det andra problemet att jag kanske inte kan få hojen från trafikskolan ifall den är upptagen! och då vet jag inte riktigt hur jag ska lösa det!
Men vi får se :)

Ok trist : /

Ja jag har kört 2 lektioner på flygfältet och sen fick jag en återbudstid veckan efter. Körde upp och det gick skitbra men sen fick han för sig att jag inte kunde bromsa för att jag inte fuskade och bromsade innan som dom andra, och släppte av gasen innan. Jag kommenterade det men det ville han inte lyssna på... så irriterande att deras inställning förstör allt för en som sagt (hade mitt raceställ vilket inte var så smart, "man ska kunna få stopp på ekipaget också" som han sa... han hade inställningen att jag skulle ut och gasa)

Har du fått tag på någon tid?
 

UffeTuff

Garage Halmstad sökes!
Gick med
31 May 2006
Ort
Halmstad
Hoj
1995, Kawasaki GPZ1100
Yiiiihaaw

Jippi!

:banana :banana :banana :banana

Rock 'n roll! :tuttar :tuttar GAAAAASAAAA! :) :) :) :)

Vi ses! :hihi :hihi

PS. Lycka till alla andra!, ses på vägarna...
 

Vishy

Ny medlem
Gick med
16 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R6-99
shoei skrev:
2246741 Ok trist : /

Ja jag har kört 2 lektioner på flygfältet och sen fick jag en återbudstid veckan efter. Körde upp och det gick skitbra men sen fick han för sig att jag inte kunde bromsa för att jag inte fuskade och bromsade innan som dom andra, och släppte av gasen innan. Jag kommenterade det men det ville han inte lyssna på... så irriterande att deras inställning förstör allt för en som sagt (hade mitt raceställ vilket inte var så smart, "man ska kunna få stopp på ekipaget också" som han sa... han hade inställningen att jag skulle ut och gasa)

Har du fått tag på någon tid?


Jaha ok, trisst! När körde du upp då?
Det var kanske dig jag träffade på banan? Hade du en svart hoj, typ en 88:a?

Jag ska försöka fixa tid utanför sthlm, verkar vara omöjligt att fixa tid i sthlm om man inte känner VD på vägverket :huvet

Linuus skrev:
2246539 Någon som vill sälja en mc-bok billigt? :D


Du kan få min för 190 kr!
Pma mig om det är aktuellt, du får den senaste versionen av MC-boken
 

Mayer

Kunskap är mackt!
Gick med
22 Feb 2006
Ort
Gbg
Hoj
Superduke
Vet någon här om det finns någon trafikskola i göteborg med omnejd som kan tänkas låna ut en lätt mc till mig när jag skall köra upp? Eller kan man hyra hojar någon annan stans? Fan att gå genom trafikskola kan ju inte vara det ända alternativet :huvet
// Mayer
 

shoei

^_-
Gick med
19 Jul 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1-03 såld
Vishy skrev:
2247152 Jaha ok, trisst! När körde du upp då?
Det var kanske dig jag träffade på banan? Hade du en svart hoj, typ en 88:a?

Jag ska försöka fixa tid utanför sthlm, verkar vara omöjligt att fixa tid i sthlm om man inte känner VD på vägverket :huvet




Du kan få min för 190 kr!
Pma mig om det är aktuellt, du får den senaste versionen av MC-boken

Ja det var grannens som jag lånade! Men den pajade såklart men som tur var fick jag låna av körskolan. Körde du också upp då?

Funderar på att låna den igen nästa gång men bromsarna är lite tveksamma.. och det vore inget kul att missa på bromsprovet igen : /
 

Vishy

Ny medlem
Gick med
16 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R6-99
shoei skrev:
2247835 Ja det var grannens som jag lånade! Men den pajade såklart men som tur var fick jag låna av körskolan. Körde du också upp då?

Funderar på att låna den igen nästa gång men bromsarna är lite tveksamma.. och det vore inget kul att missa på bromsprovet igen : /


Jaha, det var dig jag träffade på banan! :)
Inspektören var väldig grinig måste jag säga! Men men, det är inget att man kan tänka mig nu! Utan alla energi ska gå på att fixa körkortet under Juli månad!
 

shoei

^_-
Gick med
19 Jul 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1-03 såld
Vishy skrev:
2247944 Jaha, det var dig jag träffade på banan! :)
Inspektören var väldig grinig måste jag säga! Men men, det är inget att man kan tänka mig nu! Utan alla energi ska gå på att fixa körkortet under Juli månad!

Vem var du då? :) Körde du upp för samma gubbeh?

Ja det vore underbart! Kör du upp med körskolans mc? Dom är ju helt fullbokade (nu igen) så när jag har min uppkörning kan jag inte låna av dom... vet inte riktigt hur jag ska lösa det :va
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top