Körkort 2006

Priyantha

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2006
Ort
Handen
Hoj
Ingen... :(
Jiihooo! Nu har jag också tagit kortet. Fixade det idag vid 14 tiden.
Känndes SÅ skönt!

Lycka till alla ni som håller på!
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Har uppkörning nästa onsdag.. Börjar bli lite orolig nu..
Bara det slutar regna så man kan köra köra köra :mad:
 

Vishy

Ny medlem
Gick med
16 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R6-99
Någon som vill köra upp i katrineholm nu på tisdag den 27/6 kl 8.00?
Jag är intresserad av byte av tid i sthlm under juli månad!

jag har fixat Hoj och lektioner nere i katrineholm samt boende, men jag har fått hinder nu...


Vad sägs?
 

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Haha, screw you Vägverket! Payback is a bitch! :banana

Det tog tre försök :)gnissla), men nu jävlar är kortet i hamn. Glad midsommar på er, nu slipper ni se mig i den här tråder mer! :banana :fyllisar
 

Geckis

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2006
Ort
Island
Hoj
Cbr 929a
HUr gäller det med konbanorna? Om det går sisådär på banorna, får man fortf. Köra i trafiken innan dom "kuggar en" Eller är det att går det dåligt på manöverbanan så är det bara att packa och åka hem?
 

SUKI_RF900

Inte längre aktivt nick!(snail_shell)
Gick med
16 Jun 2006
Ort
Västerhaninge
Hoj
Ducati ST3 -06 "Väldigt Röd"
Geckis skrev:
2254197 HUr gäller det med konbanorna? Om det går sisådär på banorna, får man fortf. Köra i trafiken innan dom "kuggar en" Eller är det att går det dåligt på manöverbanan så är det bara att packa och åka hem?

1. Krypkörningen:
Du måste genomföra krypkörningen i normal promenadfart.
Vinglar du för mycket får du en chans till.
Har du tur så kan du få 2 - 3 chanser...
Miss! Då är det bara att åka hem igen.

2. Höghastighetsbanan och 50 bromsningen

Kör 45 - 50..
Slår du i några konor under slalomen, eller undanmönövern så får du 1 chans till.. inte mer.

Sen 70 - 90 bromsningen ..
Se till att göra EXAKT vad läraren har lärt dig..
Eller läs i boken och träna.. ( Den är viktig )

Lyckas du med dessa tre moment så får du åka ut i trafiken.
Om inte.. så är det adjö!

I trafiken tittar dom på rätt mycket.. ( Lärde jag mig i går när jag bommade min körning på grund av placering i vänster kurvor )
I efterhand så kan jag inte annat än konstatera att det var ett korrekt beslut av inspektören.
Som förövrigt var otroligt sympatisk och hjälpsam.
Fanns inte ett tecken på att han sökte fel för att kugga mig.. snarare tvärt om..
Han gav mig till och med chanser i trafiken utan att säga något förvisso, men det är han inte tillåten att göra. men jag bommade budskapet..

Så nu är det bara att vänta på nästa tid...
Vilket kan dröja.

Lycka till
 

Geckis

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2006
Ort
Island
Hoj
Cbr 929a
Under krypkörningn, Är det bara koppling gas som gäller? Eller får man använda bakbromsen?
 

SUKI_RF900

Inte längre aktivt nick!(snail_shell)
Gick med
16 Jun 2006
Ort
Västerhaninge
Hoj
Ducati ST3 -06 "Väldigt Röd"
Geckis skrev:
2254259 Under krypkörningn, Är det bara koppling gas som gäller? Eller får man använda bakbromsen?

I princip är det bara koppling..
Gasen rör du knappt..
Skulle du behöva justera farten så gör du det med bakbromsen.
Handbromsen är tabu!
 

Vishy

Ny medlem
Gick med
16 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R6-99
Jag har uppkörning nu i Katrineholm den 27/6-2006.
Jag undrar nu om någon kan hjälpa mig med lite tips kring stadskörning och landsväg. Jag har kört all körning med trafikskolan men jag känner mig som att jag inte kan det så bra!
Så lite information med ev. bilder skulle vara toppen!

Tack på förhand!
Mvh Vishy
 

Christian83

1+1=3
Gick med
1 Nov 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld
Vishy skrev:
2254257 Vart fixade uppkörnignen någonstan? Berätta lite :p


Klarade uppkörningen på barakarby i Stockholm

Råkade välta en kon i undanmanövern på serpentinbanan och körde inte alls bra i krypet.
Men jag fick en chans till då man får det om man inte missat PGA något som kan anses som direkt farligt för min egen säkerhet.

I trafiken hade han inget att invända på så han sa bara att jag skulle ut och åka nu medans vädret var bra :banana :banana
 

Vishy

Ny medlem
Gick med
16 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R6-99
Christian83 skrev:
2254875 Klarade uppkörningen på barakarby i Stockholm

Råkade välta en kon i undanmanövern på serpentinbanan och körde inte alls bra i krypet.
Men jag fick en chans till då man får det om man inte missat PGA något som kan anses som direkt farligt för min egen säkerhet.

I trafiken hade han inget att invända på så han sa bara att jag skulle ut och åka nu medans vädret var bra :banana :banana


grymmmmt =)
hur länge fick du vänta på tid? jag vill också köra upp där faktiskt.. då jah har kört väldigt mycket där... men nu fick jag ny tid i katrineholm och är osäker om jag ska dit eller inte
 

Christian83

1+1=3
Gick med
1 Nov 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld
Vishy skrev:
2254885 grymmmmt =)
hur länge fick du vänta på tid? jag vill också köra upp där faktiskt.. då jah har kört väldigt mycket där... men nu fick jag ny tid i katrineholm och är osäker om jag ska dit eller inte


Har bara kört med trafikskolan så det var dem som bokade tiden men det borde inte varit så länge.. i våras hade jag aldrig suttit på en hoj men det har jag gjort nu iaf.. :D :D
 

Vishy

Ny medlem
Gick med
16 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha R6-99
Christian83 skrev:
2254895 Har bara kört med trafikskolan så det var dem som bokade tiden men det borde inte varit så länge.. i våras hade jag aldrig suttit på en hoj men det har jag gjort nu iaf.. :D :D


vad är det fär trafikskola du körde med? och som sagt hur länge fick du vänta? ringde precis VV och finns ingen tid innan den 17 augusti i Barkaby
 

Palma

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2006
Ort
Norrköping
Hoj
Kawasaki zx6r -98
Ska köra upp om 2 veckor, men har skitsvårt för krypkörnigen =/, någon som har några bra tips? det är när man ska vända runt sista konen som är svårt, sätter ner foten hela tiden för jag är påväg o välta typ =( (övningskör / ska köra upp på en kawa zr7)
 

Malmeqvisto

Ny medlem
Gick med
1 Jan 2006
Ort
Stockholm
Hoj
XR
Palma skrev:
2254967 Ska köra upp om 2 veckor, men har skitsvårt för krypkörnigen =/, någon som har några bra tips? det är när man ska vända runt sista konen som är svårt, sätter ner foten hela tiden för jag är påväg o välta typ =( (övningskör / ska köra upp på en kawa zr7)

Ta tredje konen snävt så du kan ta ut svängen så mycket som möjligt och ha blicken långt framåt. Det står lite tips här i tråden om du letar. Sen är det bara att öva så går det skitlätt
 

Christian83

1+1=3
Gick med
1 Nov 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Såld
Malmeqvisto skrev:
2254974 Ta tredje konen snävt så du kan ta ut svängen så mycket som möjligt och ha blicken långt framåt. Det står lite tips här i tråden om du letar. Sen är det bara att öva så går det skitlätt


Och ge inte upp om det går lite fel för de kollar på helheten i krypet och inte på små missar, då får man en chans till.
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top