Körkort 2006

Moe

Ny medlem
Gick med
15 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
TT600E -97
:banana :banana Fixade lappen! :banana :banana

Han hade inga anmärkningar trots att jag hamnade i ett par knepiga situationer. Skulle göra vänstersväng på E20 och fick massor av mötande trafik. Samtidigt som jag slår av blinkers och ska dra på för att svänga in höger får jag en bil som kör om "på insidan". Men det löste sig det också :)

Skall avsluta körningen med att parkera på Dånken och kör in vid ett infart förbjuden-märke :rolleyes: Han påpekade att jag kanske skulle följa skyltarna i fortsättningen :3freak

Nu ska man bara skaffa hoj också....

Lycka till ni som ska köra upp framöver!
 

ayrton

Ny medlem
Gick med
20 May 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati
Klarade uppkörningen, darrade lite på krypkörningen men fick köra om o satte den direkt. Klarade resten (i ett jäkla spöregn) och mår nu mentalt gött. :tungan
 

Ilma

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2006
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki Bandit 600
Grattis!!
Måste vara en helt otroligt skön känsla...
Vad var det som hände på krypkörningen?(jag hatar den som en del säkert har läst tidigare). Gjorde du någon miss eller såg det bara osäkert ut? Så skönt att det gick bättre andra gången. För mig blev det tvärt om. Jag tyckte det gick ok första gången men blev så nervös när jag skulle göra om det att det gick sämre.
Har du varit ute och prövat vingarna i kväll?
 

CosmoBob

Transformer
Gick med
30 Jul 2006
Ort
Skåne
Hoj
Honda Super Blackbird 1100xx och en KTM 1290 Super Adventure
Tjabba! Jag tog mitt kort för 2 månader sen. Skitkul!
 

ayrton

Ny medlem
Gick med
20 May 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati
Ilma skrev:
2366628 Grattis!!
Måste vara en helt otroligt skön känsla...
Vad var det som hände på krypkörningen?(jag hatar den som en del säkert har läst tidigare). Gjorde du någon miss eller såg det bara osäkert ut? Så skönt att det gick bättre andra gången. För mig blev det tvärt om. Jag tyckte det gick ok första gången men blev så nervös när jag skulle göra om det att det gick sämre.
Har du varit ute och prövat vingarna i kväll?

Lyckades sätta ner foten två gånger på första försöket... nervositeten gjorde la det antar jag.
Men fick som sagt en ny chans och då skärpte jag till mig...
Jäpp, körde hela kvällen, livet leker :)
 

0scar

Guest
ja för mig är det dags på måndag... första gången gillt har jag planerat men vi får väl se. Det vänder sig i magen redan nu av bara tanken... :(
 
Gick med
10 Nov 2005
Ort
Täby
Hoj
Yamaha FZR 600 91 V&H
MRJaggu skrev:
2362552 - Du vi skiter i det här nu det blir nog bra e du nån sorts MC mek eller? Gör krypköringen nu:tungan
:yoparty

:rofl

jag har bokat uppkörning i barkaby den 20e september.. tänk om man kuggar och inte hinner få en ny tid :confused: när slutar säsongen??
 

Nicotin

Guest
kamikaze.MC skrev:
2368782 :rofl

jag har bokat uppkörning i barkaby den 20e september.. tänk om man kuggar och inte hinner få en ny tid :confused: när slutar säsongen??



Dom brukar lägga av i mitten av oktober och då är sista veckan reserverad för dom som kuggat men jag kan ha hört fel också.
 

Desmond

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2006
Ort
stockholm
Hoj
Hornet 600
Bushojjen skrev:
2370311 Dom brukar lägga av i mitten av oktober och då är sista veckan reserverad för dom som kuggat men jag kan ha hört fel också.
De sa samma till mig, in i oktober om bara vädret tillåter.
 

Maalm

Ny medlem
Gick med
19 Sep 2005
Ort
Karlskrona
Hoj
suzuki gsxr, suzuki rf, minimoto
tjena, fixade lilla kortet i fredags,.. himmla skönt. Trots ösregn och åska så lyckades jag.. flöt vatten på banan men nu när det är klart så känns det så skönt.

hondendär skrev:
2370358 tog mitt körkort i torsdags!:squid


är du tjejen på JC eller? grattis till lappen, tog mitt som sagt i fredags, var du privatist`?:tummenupp
 
Last edited:

rials

Racing Is A LifeStyle
Gick med
19 Apr 2004
Ort
älvsjö
Hoj
triumph daytona 675( grå)
:felämne vet att det gäller er som skafffar nytt kort!

men jag vill bara påpeka att om 5dagar så får jag tillbaka mitt kort :yoparty

trafikpolisen tyckte inte om hastigheten, så jag har endast kört 2veckor men den 18aug får jag köra igen...


Grattis till er alla som redan har klarat kortet och lycka till, till er som har lite kvar. Men ta det lungt när ni har prövotid(vilket jag inte hade) så att ni inte måste ta om lappen


KÖR FÖRSIKTIGT!
 

Ilma

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2006
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki Bandit 600
Lycka till Mogwai!
Hoppas att du fixar det. Skriv och berätta!
 
Last edited:

nodblj

simul iustus et peccator
Gick med
16 Jun 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
MV Agusta Brutale 910R
HJÄLP!

Skulle vilja ha råd, kör en CB 750 F2 som övnings-/uppkörningshoj. Jättebra tänkte jag för klarar jag det med den klarar jag allt (hybris =)!!

Nu kommer uppkörningen allt närmare och då slår mig tanken, varför göra det svårare för mig än det behöver vara??

Så...några tips om några speciella saker jag ska vara uppmärksam på vad gäller uppkörningen (manöverbanor) eller hojbyte (har funderat på att hyra enklare hoj från trafikskola)??

tacksam för svar.
 

freddaj

Ny medlem
Gick med
16 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Husabusa Fs650e -06 , Suzuki RMZ 450 -06 motard
Uppkörning på Onsdag nästa vecka.:tungan
I krypkörningen vilken fart är sagd att man ska ha då ? för lätt hänt att foten trillar ner om man är nervös å så och kör för sakta. hände min kompis och han kuggades för det..
 

nodblj

simul iustus et peccator
Gick med
16 Jun 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
MV Agusta Brutale 910R
freddaj skrev:
2375120 Uppkörning på Onsdag nästa vecka.:tungan
I krypkörningen vilken fart är sagd att man ska ha då ? för lätt hänt att foten trillar ner om man är nervös å så och kör för sakta. hände min kompis och han kuggades för det..

krypkörning = gångfart

sen en sak...glöm allt som säger att om man sätter ner foten så kuggas man. det finns otaliga historier som bevisar motsatsen! men allt handlar om KONTROLL, du ska visa att du har kontroll över hojen och vart den tar vägen. sen är det en annan sak vad vv-konstapeln säger, kompisen kanske gav ett instabilt intryck över lag? då finns alltid något att märka på!

så öva på, hitta hojen!
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top