Körkort 2008

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Grejjade tunga kortet idag.. Nu slipper jag köra strypt nå mer :yoparty

Grattis som fan tjejen.
:yoparty :yoparty

Det har nu tagit länsstyrelsen 38 dagar att försöka få ut mitt godkännande av handledare. Dom har alltså inte lyckats ännu och jag har uppkörning om 2 dagar. Synd att man ska behöva köra olagligt för att få lite trafikvana innan uppkörningen. Får gratulera länsstyrelsen i Stockholms län för de 140kr eller vad det nu är jag betalat.

Jag tog mitt kort förra året.
Hade en handledare klar. Sökte för två till. De två blev godkända efter jag fått mitt kort. Ca åtta veckor efter jag skickade in papperen. *Asg*

Last edited:

£m£li£

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2006
Hoj
Yamaha r6-03 (skrot), Honda CBR 600 rr - 03 (såld)
Grattis som fan tjejen.
:yoparty :yoparty

Tusen tack :)

Hej allihopa, jag är ny på det här forumet. Tänkte ta MC kort nu i sommar jag också men har funderat över en sak. Jag fyller 20 nu och det betyder väl att jag inte kan ta tungt MC-kort riktigt ännu. Så om jag tar begränsat MC kort, måste jag väl vänta två år alltså tills jag är 22 innan jag får tungt? Är det isåfall smidigare att vänta tills nästa sommar då jag är 21 och ta tungt då? Problemet är ju att man vill ha kort så snart som möjligt :gnissla

Välkommen hit!
Jag var i precis samma situation som du.. Förra året, när jag var nyss 20 fyllda tog jag a begränsat kort (orkade inte vänta ett år på att få köra).. Igår körde jag upp igen för tungt kort, så jag slipper köra strypt mer.. Orkar nämligen inte vänta o köra strypt en säsong till när jag nu har åldern inne.. Så en variant är ju att göra så :)

Astro

Sporthojsnörd
Gick med
8 Mar 2008
Hoj
R1 2010
Har en fråga angående privat uppkörning, på min hoj verkar det inte finnas/fungerar inte dödaren till stödet, har nyss besiktigat den o där sa dom inge om detta. Vad ska man göra vid en säkerhetskontroll då den ingår i El-delen på uppkörningen?

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
£m£li£

Grattis till stora A :)

:yoparty vi ses säkert på vägarna.

:)

Tommy.exe

Guest
Har en fråga angående privat uppkörning, på min hoj verkar det inte finnas/fungerar inte dödaren till stödet, har nyss besiktigat den o där sa dom inge om detta. Vad ska man göra vid en säkerhetskontroll då den ingår i El-delen på uppkörningen?

Då konstaterar du ju helt enkelt att den inte fungerar :tummenupp

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...