Körkort 2008

Tommy.exe

Guest
Så den behöver inte fungera :va

Det vet jag inte. Vad har du för hoj? Det torde ju vara tämligen enkelt att forska i om det finns någon på den. Nu har ja aldrig lagt märke till den själv på min hoj men själva kontakten/givaren eller va de e borde väl synas?

Å den kan lika gärna ha gått sönder på väg till uppkörningen för allt vad du vet, om den nu är trasig :)

Astro

Sporthojsnörd
Gick med
8 Mar 2008
Hoj
R1 2010
Det vet jag inte. Vad har du för hoj? Det torde ju vara tämligen enkelt att forska i om det finns någon på den. Nu har ja aldrig lagt märke till den själv på min hoj men själva kontakten/givaren eller va de e borde väl synas?

Å den kan lika gärna ha gått sönder på väg till uppkörningen för allt vad du vet, om den nu är trasig :)

Det är en kawasaki ZR-7

£m£li£

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2006
Hoj
Yamaha r6-03 (skrot), Honda CBR 600 rr - 03 (såld)
Haha.. ja menade inte att va elak.... ja skulle bara :7peta

De e ju liasom en liten skillnad på 35 hästar å... ja... 100? :)

E* Ja grattis för sjutton gubbar!!! glömde de....

Ne, jag förstår :)
Körde r6an ostrypt också när jag övningskörde, så helt nytt är det inte :rolleyes: , men man får vara försiktig..
Tack så mycket! :)

£m£li£

Grattis till stora A :)

:yoparty vi ses säkert på vägarna.

:)

Tack så jättemycket!! Såklart vi gör :)

Last edited:

jens__E

Mjao!
Gick med
11 Sep 2003
Hoj
X-JELL
Turen är inte med mig nu.. 48 igår och 51 idag på skrivningen!!! :huvet
Har en ny tid den 7e. Då jävlar!!!

jocke-j

Med dryg stockholmsdialekt!
Gick med
1 Mar 2006
Hoj
Yamaha YZF600R
Turen är inte med mig nu.. 48 igår och 51 idag på skrivningen!!! :huvet
Har en ny tid den 7e. Då jävlar!!!

Ett tips är att prova köpfrågorna på Str.se de är nästan identiska med de riktiga frågorna. De hjälpte iallafall mig att fixa teorin. Lycka till.//Mvh Joakim.J

P.Bateman

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
Honda CBR600
En fråga. Körning i en filig rondell, fick höra av körskolan att man ska hålla till höger i körfältet om man ska rakt fram eller till sväng till höger, stämmer detta? hur kör ni? känns som att likväl kan komma nån tomte å preja ut en från vänster i körfältet. :va

Epzter

Med lem
Gick med
8 Mar 2007
Hoj
VTR1000F Firestorm
En fråga. Körning i en filig rondell, fick höra av körskolan att man ska hålla till höger i körfältet om man ska rakt fram eller till sväng till höger, stämmer detta? hur kör ni? känns som att likväl kan komma nån tomte å preja ut en från vänster i körfältet. :va

Ett Arne Anka-citat hade varit på sin plats här...

Tänk lite, om du ligger i det innersta (vänstra och ska svänga ur rondellen så kommer du ju korsa höger körfält där vad som helst kan hända. Om du istället ligger i det yttre (högra, och närmast utfarterna) så behöver du inte detta och riskerar inte att bli påkörd eller köra på någon som kan ligga eller komma i det fältet. För du åker ju alltid ur en rondell till höger så länge det inte är vänstertrafik, eller hur? Det är ju t o m så att om du ska vänster så byter du till högerfil innan du svänger ut...

wahlan

Sporthojsnörd
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
K7

Ja ganska säker på att du ska ligga i höger fil om du ska rakt fram eller svänga höger. Om du ska svänga vänster så ska du ligga i vänster fil först och sedan byta till höger fil strax innan du svänger av.

SpaceCowboy

Magister
Gick med
5 Feb 2008
Hoj
Hyosung Comet 650GT -04

Jag hörde på min skola att i en rondell UTAN filer, ska man ligga till höger i fältet om man ska rakt/höger. Så att en bil kan svänga vänster utan att hålla på o köra på dig.

Foxxen

Dunderräv
Gick med
14 Nov 2007
Hoj
YAMAHA FZ6-N S2 ABS -09
Nomalas: Den här frågan handlade om endast en(1) fil i en rondell.
Jag tycker också att man då borde ta samma plats som en bil, alltså ligga mitt i körfältet och dra på blinkers innan man svänger ut.

Någon mer än SpaceCowboy som har hört att man ska välja högerplaceringen?

Grattis till kortet förresten, SpaceCowboy!!! :tummenupp

Karotchi

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2008
Hoj
KTM 990 SM-R -10
Då var teorin avklarad. 61 rätt :tummenupp . Håller med om att str:s test på deras hemsida är riktigt bra. Gjorde 2 test där igår kväll och ett par av dom frågorna var som sagt nästan identiska. Rekommenderas varmt.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha