Idag var det dags!
Jag har haft en helvetesresa till mitt körkort.
För knappt två år sen köpte jag hoj och alla grejor. 1 månad senare råkade jag ut för en olycka (inte på motorcykel) och slet av korsbandet, ledband + krossade knäskål.
Sen dess har jag opererat mig en gång var 6 månad. I april iå fick jag till slut lov av ortopeden att börja övningsköra. Skrev teorin på en gång, fick en uppkörning i mitten av juni som jag kuggade. Körde då lågfart, sen högfart sen fick jag köra om lågfarten igen och satte ned en fot i min iver att köra sååå j-la långsamt (alldeles FÖR långsamt)..Ridå!
Lyckades få en återbudstid till idag vilket jag är oerhört glad över eftersom jag skall vara borta flera månader på resa så hade jag inte fått den idag så hade min nästa chans varit sent i höst.
Idag körde jag egentligen inte så bra, iaf inte på manöverproven. Lite vingligt på lågfarten (den svåra), kanonbra på högfarten. Fick göra om 90-bromsningen då jag drog in kopplingen lite snabbt så motorn varvade till lite. Sen gick det rätt så bra.
Dock körde jag fel när inspektören var mer än lovligt otydlig om vart jag skulle köra men det sa jag till honom efteråt och jag tror han fattade att var nog inte var riktigt tydlig. Resten gick skitbra, fick köra både grusväg där jag verkligen körde på gränsen till släpp ett par gånger (vilket jag konstigt nog fick beröm för: han sa att jag verkligen visade jatt jag behärskade hojen) och lite på 30-väg och bland massa vägarbetesområden. Det var en *ruggigt bra känsla* när han sa: "Grattis, det var ok och du är godkänd".
Var bara 2 av 7 som klarade sig tyvärr.
Nu skall jag ut o köra hela kvällen, sitter bara o väntar på en polare som är på väg
Hojen är fulltankad