chris@sfp
Chris Thelin
I princip det jag håller på med... uppkörningstider är inga problem, det är hojen som det är svårt och få tag på Har redan fått avboka 3 tider. Vilken körde du upp med då?
Körde upp på en KTM SuperDuke 990R
I princip det jag håller på med... uppkörningstider är inga problem, det är hojen som det är svårt och få tag på Har redan fått avboka 3 tider. Vilken körde du upp med då?
En kort fråga; hur hårda är de på krypkörningen? Jag klarar det för det mesta när mätaren står på ~6-7km/h (har någon/några timmar kvar på banan att disponera så jag lär väl bli bättre men ...), men måste gasa på lite för att komma runt ibland. Är det kugg direkt eller har de överseende? Antagligen olika såklart men vore ju sjysst om man kunde få en generell uppfattning.
Närå tog inte ditt inlägg som dryghet, nemas Behöver absolut träna mer, men det känns ganska drygt när allt annat sitter som en smäck. Ska spendera resterande timmar jag har på den där &()#¤&)# banan. Så jävla trist bara! Har ganska låg fart nu iaf, men det är just vid vändningen det brukar skita sig, surprise surprise. Nåväl ...Inte för att vara dryg men öva vidare,är det jobbigt så behöver du mer tid.
Kan säkert klara det men kan lika gärna åka dit på det.
Har en kompis som bommade 2ggr på lågfarten pga. fotnedsättning 1 gång och för hög fart 1 gång.
Henrik
Närå tog inte ditt inlägg som dryghet, nemas Behöver absolut träna mer, men det känns ganska drygt när allt annat sitter som en smäck. Ska spendera resterande timmar jag har på den där &()#¤&)# banan. Så jävla trist bara! Har ganska låg fart nu iaf, men det är just vid vändningen det brukar skita sig, surprise surprise. Nåväl ...
Habla vad du menar,just vändningen brukar det vara Ok att öka lite om man sänker direkt efter och kryper tillbaka.
balans och kontroll är ledordet.
Henrik
Den stora dagen är kommen! dax och köra upp!
Efter 4 lektioner på trafikskola. 2 lektioner bana & 2 lektioner trafik så va det dax för uppkörning. Hyrde hojen av trafikskola, en suzuki som rullat 8000 mil.
Kommer dit 09.45 imorse och det regnar såklart, kom på att jag inte hade koll på säkerhetskontrollen. whatever , lite sent nu... tillslut va det min tur och den ganska stiffa byråkratiska mannen i 50 årsåldern från vägverket kommer och säger att jag ska värma upp. Tillslut så är vi igång, jag ska såklart börja med säkerhetskontrollen, jag ska alltså visa att jag har kolla på alla lager, direkt så fick jag panik när han undrade hur man kollar så att den undre syrlagret är ok. Jag svarade lite försiktigt att jag brukar bara vrida på styret, rycka och dra och lyssna så att det inte låter nåt knasigt. Han tittade på mig och va sådär halvnöjd med mitt svar. Okej sa han, då vill jag att du ska lyfta upp hojen på centralstödet. enkelt tänkte jag och började rycka, helvete va jag rykte och drog men inte fan fick jag upp hojen. Jag satt mig på hojen och drog men inte gick hoj jävlen upp på centralstödet, fasiken, jag va helt slut, tillslut så tittade jag på honom och min blick sa verkligen "jag får inte upp skroten" tillslut så tänkte jag jag måste ta i allt vad jag kan, sittande på hojen så rykte jag för fosterland och så va hojen uppe! helt svettig och slut va jag. han bara suckade. Okej då du ska krypköra, bana 1 men du får vila i nån minut för du ser lite trött ut.no shit att jag va, heeelt slut! Jag vilade i nån minut och sen körde jag krypbanan, inga problem. slapp köra banan med åttorna. Sen va det dax för vejja banan/slalombanan/inbromsning, missade ingången, fick göra om den och så kändes det ok. Sen va det dax för bromsprovet. i 50 km va det ok, i 70 okej men i 90 km/h så tyckte han att jag fegade, gör om bromsa hårdare sa han!! shit tänkte jag, det regnar ju. ja ja, åkte ut igen och bromsade, nähe det va inte tillräckligt, gör om sa han!! tredje gången sa han ja ja, vi åker ut och kör. fortfarande darrade mina ben, inte för att jag va nervös utan för att jag va helt jävla slut efter mitt träningspass med hojen. Sen blev det lite bulten 70km/h, grus köning i 70km/h och körning i villa området, det området som ligger i anslutning till vv baracker. Stanna & start i uppförbacke, lite kuggförsök att vända på halv bra ställen men det flöt på bra. tillbaks till Lida och vägverkets office. Väl framme kliver jag av hojen och tänker hur fan gick det där, kollar på klockan och fattar inte att vi va ute i nästan 50 minuter i trafiken! känslan va verkligen, det kan gå hursomhelst:
1)det gick bra i trafiken
2)bra på manöverbana.
3)inte så bra på bromsning i 90 km/h eftersom jag fick göra den tre gånger men visserligen regnade det.
4)dåligt på säkerhetskontrollen, undre styrlager visste jag inte hur man skulle fastställa ifall det lagret va dåligt.
Jag går fram till den lite skägiga snubben med lite härlig norrländsk dialekt, asså jag kunde inte sluta tänka på Allt för byn deltagarna, han va lite lik en av de som va "hjältarna i serien" hursomhelst, jag säger till honom det va det ja!! han svarar japp det va det ja! han tar upp sina papper, skriver i sin lilla dator och skriver i sina papper. Jag tänker vidare, det kan gå hursomhelst, surt bara om jag kuggar, får vänta i drygt en månad på en ny uppkörningstid + 1500 kt till vv samt 1300 kr för hyra av hoj. han tittar upp och så säger han, det där gick ju bra! aha tänkte jag. va bra. och så han det va ren tur att du fick upp hojen sittandes på centralstödet.
Det här måste vara ett bevis på att man får göra fel på uppkörningen, jag menar jag gjorde ju flera fel men det är ändå helheten som räknas. eller vad tycker nì? had jag bara tur?
Lyckades hålla nerverna i tillräckligt chack och klarade det!!!!
Grattis
Vilken inspektör hade du?
Efter 4 lektioner på trafikskola. 2 lektioner bana & 2 lektioner trafik så va det dax för uppkörning. Hyrde hojen av trafikskola, en suzuki som rullat 8000 mil.
Kommer dit 09.45 imorse och det regnar såklart, kom på att jag inte hade koll på säkerhetskontrollen. whatever , lite sent nu... tillslut va det min tur och den ganska stiffa byråkratiska mannen i 50 årsåldern från vägverket kommer och säger att jag ska värma upp. Tillslut så är vi igång, jag ska såklart börja med säkerhetskontrollen, jag ska alltså visa att jag har kolla på alla lager, direkt så fick jag panik när han undrade hur man kollar så att den undre syrlagret är ok.
No offence men hur fan kan du åka dit o inte vara mer förbered, att du klarade det var ren tur och jag hade inte tyckt synd om dig direkt om du hade kuggat
Menar bara komma dit och inte veta om att man ska göra säkerhetskontroll och speciellt att den är först ut...
Alltid bra väder på Ön vet du väl!Lyckades hålla nerverna i tillräckligt chack och klarade det!!!!
Var inte helt nöjd i morse när jag åkte iväg till körskolan och det ÖSREGNADE!!! Kom ut på E6:an och det var nästan hopplöst att se för det yrde vatten om alla lastbilar och jag tänkte att detta är dödsdömt! Kommer genom tingstadstunnen och på hisingssidan är det torrt!
...
...
Hur som helst, han var nöjd. Trots min lilla förvirring och nu återstår bara frågan.... "Hur firar man sitt körkort när hojen fortfarande är på verkstan???"
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!
I veckan blev det klart att... |
|
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter
Transportstyrelsen har medd... |
|
Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana
Efter nedläggningen av Järv... |
|
Ny R1 Race och R1 GYTR
Pressrelease från Yamaha ... |
|
Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team
Motorsportlegenden och fler... |
|
Miguel Oliveira klar för Yamaha
Miguel Oliveira och Lin Jar... |
|
Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem
En ny patentansökan har avs... |
|
BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?
Sedan en tid har olika rykt... |
|
HRC och Repsol avslutar samarbete
Efter 30 års samarbete på d... |
|
MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor
MV Agusta har officiellt be... |