Krilllan
Ny medlem
ABS:en får gå in under bromsprovenvid bromsprovet fick jag lite ABS-darr i 90.
ABS:en får gå in under bromsprovenvid bromsprovet fick jag lite ABS-darr i 90.
Jo, men det är väl oxå ett tecken på att man tabbat sig lite som drar ner helhetsbedömningen.ABS:en får gå in under bromsproven
Jo, men det är väl oxå ett tecken på att man tabbat sig lite som drar ner helhetsbedömningen.
Jo, men det är väl oxå ett tecken på att man tabbat sig lite som drar ner helhetsbedömningen.
Prexis, men det kanske är lite olika bedömningar på sånt. Enligt min lärare så skulle man korrigera om man kände att ABS'en högg och att det hänt att folk fått göra om bromsningen vid uppkörning om dom haft för mycke darr. Att lära sig att nypa fullt å sen sätta sig på sin egen hoj utan ABS är direkt livsfarligt.På en ABS hoj vågar du bromsa hårt även på vått underlag med båda bromsarna. Detta ger en "snygg" bromsning enligt regelboken. Med samma hårda bromsmetod utan ABS blir sannolikt resultatet en "klotning" om inte föraren är mycket rutinerad (t.ex RR-förare).
Varför? Det är väl efter 4 år som man får ansöka om att vara handledaremen min kompis har bara haft körkort i 4 år så hon kan inte övningsköra med mig
Varför? Det är väl efter 4 år som man får ansöka om att vara handledare
Är det nån där ute som vet om det är OK att köra runt på avgränsad, inhägnad parkering på egen hand utan på förhand godkänd handledare?
Jag går i körskola, men min kompis har bara haft körkort i 4 år så hon kan inte övningsköra med mig, så jag tänkte jag kunde öva lite på egen hand på ovan beskriven parkering.
Har dock inte hittat några regler kring detta.
Vore ju rätt trist att åka dit för olovlig körning bara för att spara några kronor på övningslektioner.
Nej, det får du inte.
För han kanske anser att det är "Massor" att komma ihåg och inte som du "Anser det är ett av de lättaste" momenten.
Vet inte om detta stämmer men jag har skälv läst det så ta med lappen, fråga om det är okej, och försök att plugga in lite i förtid med ifall det inte skulle vara okej.
Sen så borde du inte få minus, alla har och är vi nybörjare i början och en VÄL URFÖRD KONTROLL av bågen vare sig det är med eller utan lapp är väl a och o, även när man skall köra upp.
Jag hade tagit med lappen så kör på det du med, men fråga innan du drar fram den
Japp dääääääärrrr saaaaattttt dennn jävlen fick mitt kort idag vid 2 tiden hehehe lätt som en plätt
faaan vill så gärna ta mc-kortet i år!!!!!!! blir så förbannad på mig själv för att jag börjat så sent med allt!! har inte ens fått körkortstillståndet än!! (skickat för 3 veckor sen)
kan varken boka tid för teorin eller uppkörning =(
varför ska allt ta sån tid?!?!
Har du betalat länsstyrelsen, för körkortstillståndet?
De börjar inte med någon ansökan förrän dem fått in pengar.
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|