sideline
- Gick med
- 18 Jun 2008
- Hoj
- Gatmoppe: ER-6n -09 Banmoppe: cbr600rr -04
Grattis dennis_h! Förstår att du inte hinner skriva mer. Hoppas bara du klara första vändan oskadd.
tack för ditt svar! Asså har de inte mer kw? Vad kör man får att få mer kw sen? e det trim rör som gäller & hur mycker ger det? ´Jag trodde de gick så gott utan men de jag tänker på har kanske haft trim då..
Dem är reggade på 21 kw, iaf som jag har fått det förklarat av en 625-pilot.Kan man även köra ktm 625 på mellan kort? Va jag förstått så har det 24kw orginal.
Nu till verkligheten Om jag nu har en 525-625:a som har över tillåtna kw. men även reggad som mellan för att jag har mellan kort vad händer vid en vanlig polis kontroll?
Tack på fördhan / johan
Ingenting händer, hur ska dem på plats kunna bevisa att hojen har mer än 12 kw? Dem är ju inga robotar dem där poliserna
Är ju ingen expert på ämnet men det ska nog inte behövas nått "trimrör" för att den ska gå framåt.
Dem är reggade på 21 kw, iaf som jag har fått det förklarat av en 625-pilot.
Ingenting händer, hur ska dem på plats kunna bevisa att hojen har mer än 12 kw? Dem är ju inga robotar dem där poliserna
riktigt så säker kan man inte vara.
De kan prova och se om det är betydligt mer än det borde el så plockar de in hojen o plockar isär den osv...
Det har du rätt i, men hur ofta händer det? inte allt för ofta, men man ska ju dock inte underskatta det, självklart.
Strypningssatsen lite försenad. Får hojen på Måndag. Har då 7 dagar på mig att öva inför uppkörningen
ok receptionisten som jag pratade med nämnde ingenting om några rum som dom har, så jag bokade in mig på vandrarhem på lövudden, och de sa att det tar ca 10 min med buss nr 25 därifrån in till stan, men har ingen aning om hur lång tid det tar till Irsta? eller om bussen ens åker till Irsta?
Har du kört med västerås bil och mc? vad tyckte du om dem, lär man sig lika fort om man aldrig har suttit på en mc innan? kan man fixa uppkörningen efter intensiv veckan?
Ska dit nästa vecka och vill gärna ha allt med boende klart innan dess.
Peanut butter jelly time peanut butter jelly time. There you go there you go there you go
Isf har dom slutat med rummen för bara nån vecka sen. Jag körde själv där v27 och då fanns dom då kvar. Testa ring igen om du inte gjort det redan, dom bör ha rum.
Jag skulle nog iaf helt klart rekommendera dom om du kan bli av med vandrarhemmet på lövudden. Känns betydligt mycket smidigare.
Lövudden ligger ju på "andra sidan" stan så med buss blir säkert totala restiden 30-40 min + gångtur från busshållsplatsen i irsta till garaget ytterligare 10 min. Då bussarna inte går så jätteofta dom där sträckningarna så kan det säkert, om man har otur, ta längre tid.
Kommer säkert lösa sig alla dagar förutom måndagen om du snackar med instruktörerna eller någon av dom som går utbildningen samtidigt.
Nu vet inte jag hur skillad du är, men jag hade inte kört någon tung mc innan, endast lite cross och moped flera år tidigare och det gick alldeles utmärkt. Dom hjälpte mig till och med flytta fram uppkörningen så jag körde upp på tisdagen veckan efter. Dock tycker jag nog man ska ha lite koll på hur en mc fungerar rent tekniskt och hur alla reglage fungerar, t.ex att fixa växla utan problem. Annars får man det nog lite jobbigt att hinna med. Tror dessutom Roberto är lättare att ha och göra med då
Har man inget problem med det och kan koncentrera sig på övningarna så tycker iaf inte jag det var några problem.
Tack för tipsen! jag ringde receptionisten men hon sa att de slutat med rummen så det får nog bli lövuddens vandrarhem för min del, men det ska nog gå bra, tar lite längre tid att komma dit men det ska nog lösa sig...
haha har hört att roberto ska vara hård, men det e bara bra för då lär man sig...har som sagt inte mycket erfarenhet alls utav mc körning har bara kört en dubbellektion tidigare då jag fick känna på hojen samt växla upp och ned
Hoppas bara på att allt ska gå bra, har uppkörningen den 26 aug i västerås så det är en vecka paus där efter intensiv kursen, så det känns lite bökigt, hade velat köra upp direkt veckan efter som du gjorde, känns som att man kanske glömmer mycket när man har uppehåll i en vecka...
Sorry om det är offtopic. Men jag måste bara eftersom du inte sett sensationen.
http://www.youtube.com/watch?v=WR32p7b30Cw
ONTOPIC).
fan..precis hemkommen från uppkörningen..kuggade på att jag hade fel plasering vid höger svängar..känns lite jobbigt faktiskt, även om jag inte har kört såå jätte mycket så är det lite jobbigt och kugga på en sån grej faktiskt..får la ut och träna lite mer
fan..precis hemkommen från uppkörningen..kuggade på att jag hade fel plasering vid höger svängar..känns lite jobbigt faktiskt, även om jag inte har kört såå jätte mycket så är det lite jobbigt och kugga på en sån grej faktiskt..får la ut och träna lite mer
mm..det känns lite trist..men men..jo han antydde väl att det var mer allmänt i min körning att det var att jag inte låg tillräckligt mot mitten när jag skulle skära kurvorna..och även att jag låg för långt mot mitten när jag skulle svänga höger i en korsning..ut och träna någon dag här..
Det e synd när de kuggar för så "enkla" saker =(
Börjar oroa mig väldigt mycket för att inte hinna ta kortet i år! Jag började ju trots allt så sent med allting, skickade in mitt lämp så sent som i slutet av juni, fick det i 3dje veckan juli, skrev teorin i slutet av juli och fick godkänt så nu har jag "bara" uppkörningen som är den svåra biten (som man själv oftast inte kan styra över med tanke på att trafiken ser olika ut varje gång)
Vill så gärna ta kortet i år så att man bara kan koppla av och slippa tänka på det, så kan man sedan i lugn och ro leta efter en hoj under hösten/vintern och förhoppningsvis njuta hela nästa sommar.
Problemet är att jag inte alls har någon körvana, har endast kört 2 timmarspass på trafikskola och har ingen som helst möjlighet att köra privat så att mängdträning är svårt att få för min del. Som tur är så ska jag iväg nästa vecka till västerås på en intensivkurs i en vecka och förhoppningsvis lär man sig fort och tillräckligt mycket för att klara uppkörningen för att jag tror man aldrig blir tillräckligt fullärd. Sedan får jag komplettera med några extra lektioner för att finslipa det sista inför uppkörningen i västerås.
Det känns väldigt stressande och tight med tid och eftersom man bor i Sthlm så finns det inte så värst många chanser till o boka nya tider om man skulle kugga. Man vill ju bara ta det där jäkla kortet nu så att man har den!!
haha blir galen när jag tänker på det
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |