Körkort 2008

fommo

Kalv på grönbete
Gick med
11 Jul 2008
Ort
Linköping
Hoj
Triumph Bonneville 2008
HElvete jag bommade uppkörningen idag. Manöverbanan gick perfa men inte körning i säve.

Sträck på dig och var stolt över att manöverbanan gick perfa och nu vet du troligen vad du behöver vara mer uppmärksam på i trafiken nästa gång. Det fixar du galant. Första uppkörningen var bara en erfarenhet rikare, det är nästa gång det gäller och då fixar du det.
Lycka till!!! Än är inte säsongen över! :yoparty
 

Erik645

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2008
Ort
Karlstad
Hoj
Yamaha BT-1100 Bulldog -02
hörde om en tjej som på första uppkörningen lyckades köra ut i en skog
2a gången körde hon in i en bil och fick föras med ambulans till sjukan..
vissa SKA inte ha körkort.. hur mycket mer övertygelse behövs de?
 

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Ort
Göteborgeeh (Mölndal)
Hoj
MV Agusta Dragster 800
hörde om en tjej som på första uppkörningen lyckades köra ut i en skog
2a gången körde hon in i en bil och fick föras med ambulans till sjukan..
vissa SKA inte ha körkort.. hur mycket mer övertygelse behövs de?

Jadu, vissa ger sig aldrig. Var ju en käring i England som höll på med sitt körkort i 27 år. Efter 13 uppkörningar och ca 500 lektioner fick hon sitt körkort, bra eller anus? tja, utan att vara fördomsfull tror jag på det sistnämnda. men när körskolor vägrar ta emot elever (som det var för denna engelska kvinnan), då har man verkligen nått gränsen. men men...

Du vet inte hur det har gått för tjejen? Fick hon sin lapp, eller gav hon upp?
 

Erik645

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2008
Ort
Karlstad
Hoj
Yamaha BT-1100 Bulldog -02
Jadu, vissa ger sig aldrig. Var ju en käring i England som höll på med sitt körkort i 27 år. Efter 13 uppkörningar och ca 500 lektioner fick hon sitt körkort, bra eller anus? tja, utan att vara fördomsfull tror jag på det sistnämnda. men när körskolor vägrar ta emot elever (som det var för denna engelska kvinnan), då har man verkligen nått gränsen. men men...

Du vet inte hur det har gått för tjejen? Fick hon sin lapp, eller gav hon upp?

Nej, tror hon fortfarande försöker.. hoppas hon övningskör lite mer.. på en stor parkering..
500 lektioner.. då kan man för det första anta att det var en rik kärring eftersom en lektion här kostar 900 :- styck :S och att körskolan tjänade rätt mycket på henne ;)

Jag håller på att ta körkort, började plugga teorin på söndag, prov tis och klarade det.. så jag har än så länge bara betalat den avgiften på 220:-
;)
 

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Ort
Göteborgeeh (Mölndal)
Hoj
MV Agusta Dragster 800
då kan man för det första anta att det var en rik kärring eftersom en lektion här kostar 900 :- styck :S och att körskolan tjänade rätt mycket på henne ;)

Jo, men du får tänka på att det är fördelat på 27 år;)

På min gamla körskola där jag tog mitt mc-kort så var det däremot en kvinna som tog 102 lektioner. Men hon valde att lägga upp det så här; göra seriösa övningar varannan lektion och något kul varannan lektion (som att åka en bit utanför stan och äta lucnh med körläraren). Hon kuggade första uppkörningen såklart, men när hon sneare fick sitt körkort så bokade hon upp en dubbellektion för att lära sig fickparkera, då har man pengar:näsblod Denna berättelsen är från en säker källa, men låter väldigt osannolikt, jag vet.:rolleyes:
 

bossbaver

..:.:..
Gick med
3 Sep 2008
Ort
Sverige
Hoj
Yamaha R6, 2006
På min gamla körskola där jag tog mitt mc-kort så var det däremot en kvinna som tog 102 lektioner.

när hon sneare fick sitt körkort så bokade hon upp en dubbellektion för att lära sig fickparkera,

Denna berättelsen är från en säker källa, men låter väldigt osannolikt, jag vet.:rolleyes:

Fickparkera med mc?:va huh?
 

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Ort
Göteborgeeh (Mölndal)
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Fickparkera med mc?:va huh?

"suck", där stötte man en en gång på den där typiska sh-mentaliteten (spela iq-befriad), trodde att det skulle framgå ganska tydligt att det var bil det var fråga om om:dummer :rolleyes: Du vet väl att alla(?) körskolor som du kan ta mc-lektioner hos, även har utbildning för behörighet B:pannkyss

Bataljon, en fälla du ska akta dig för är dubbelfilade korsningar, se upp för att gena över den ena filen, det åkte jag själv på första uppkörningen (ouppmärksamhet).
 

andy-l

Ny medlem
Gick med
15 May 2008
Ort
stockholm
Hoj
zx-10r 2008
idag kl 13.00 körde jag upp på barkaby, allt gick bra, och lappen är fixad! skulle igentligen köra upp om 2 veckor men körskolelärarn fick tag på en återbudstid, känns skönt att ha ett par extra dagar att köra innan säsongen är över =)

Imorrn blir det till att handla hjälm, skyddskläder m.m. håller tummarna att det blir hyfsat väder till helgen =) Vi syns ute på vägarna!
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
:D
idag kl 13.00 körde jag upp på barkaby, allt gick bra, och lappen är fixad! skulle igentligen köra upp om 2 veckor men körskolelärarn fick tag på en återbudstid, känns skönt att ha ett par extra dagar att köra innan säsongen är över =)

Imorrn blir det till att handla hjälm, skyddskläder m.m. håller tummarna att det blir hyfsat väder till helgen =) Vi syns ute på vägarna!

Grattis!

Måste dessutom kännas jävligt gött att du har en sådan jävla monsterhoj till förfogande. Jag var glad som få när jag fick mitt kort och då är den 25 kw, hade varit minst 10 gånger gladare om den hade haft 188 hk.
 

andy-l

Ny medlem
Gick med
15 May 2008
Ort
stockholm
Hoj
zx-10r 2008
Tackar, tackar! :)

Känns både kul och lite skräckinjagande med kawan som väntar i garaget :) Det blir till att ta det väääldigt lugnt i början. Hade jag köpt en hoj så hade jag nog kanske tagit nån annan att börja med, men nu hade jag flaxen att vinna den, så det är bara att hålla tungan rätt i mun :)

/Andy

:D

Grattis!

Måste dessutom kännas jävligt gött att du har en sådan jävla monsterhoj till förfogande. Jag var glad som få när jag fick mitt kort och då är den 25 kw, hade varit minst 10 gånger gladare om den hade haft 188 hk.
 

andy-l

Ny medlem
Gick med
15 May 2008
Ort
stockholm
Hoj
zx-10r 2008

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Vaffan får man aldrig reda på när dessa tävlingar är för?

Grattis dock till både lappen och hojen. Ta det försiktigt nu bara, en annan femma att köra sporthoj, vetty. ;)
 

andy-l

Ny medlem
Gick med
15 May 2008
Ort
stockholm
Hoj
zx-10r 2008
Tackar :) Jag tror faktist jag hittade tävlingen genom en nyhet här på sporthoj, men jag är inte helt hundra.

/Andy

Vaffan får man aldrig reda på när dessa tävlingar är för?

Grattis dock till både lappen och hojen. Ta det försiktigt nu bara, en annan femma att köra sporthoj, vetty. ;)
 

Mr.lundberg

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2008
Ort
Trollhättan
Hoj
ZX-10R -11, RS250 -00
synd vet hur det känns, ge inte upp bara.

bara o boka ny tid så tar du det nästa gång! :tummenupp

Det hela var en dum grej bara och det stör mig lite, men jag vet att jag komemr klara det nästa gång. Jag korsade ett körfält före lastbilen som körde i det. Det var asså en trafiksignalsreglerad korsning och lastbilen körde långsamt^^ det gillade inte inspektören :dummer
 

Henrikn

Må höstvädret bli bra!
Gick med
27 Aug 2008
Ort
Trollhättan
Hoj
-06, Hyosung Aquila
Då var det klart. Grymt skön känsla att stanna motorcykeln utanför vägverket och nästan känna på sig att det hade gått vägen. När sedan kommentaren "det där gick ju bra" kom, så var det klart.
Där fanns ett par detaljer som jag kunde gjort bättre, och det tar jag gärna till mig nu när jag har lappen i min hand :D

Skönt också att man kunde "gå emot" statistiken som visar endast 52% privatister mot över 80% körskoleelever. Stort tack till min handledare för detta!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top