Körkort 2008

Evertsen

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2008
Ort
Skåne
Hoj
Såld, vilket jag bittert ångrar...
Klarade kortet idag och är mycket glader!:hej
Lycka till alla ni som fortfarande har det framför er:tummenupp

Vi ses på vägarna!//Evertsen
 

Bataljon

Hornet-Lover
Gick med
20 Jun 2008
Ort
Göteborg
Hoj
2002 Honda CB900 Hornet
TJOHO!!! Klarade min första uppkörning idag som privatsist i Säve!

Missade vändningen på lågfarten första gången, men fick köra den igen när höghastighetsbanan och bromsproven var avklarade.

Mycket lugn och trevlig VV-kille.

Trafikdelen kändes lite nervös, men efter ett tag så körde jag precis som han hade sagt till mig: Som om jag var helt själv, tänkte inte på att han var med. Körde på smal och krokig 70 och 50 väg. Kollade noga utfarter och hade bromsberedskap. Sedan ut på motorvägen. Bra uppsikt på påfarten ut i trafiken i 90km/h. Efter några minuter har jag en stor lastbil framför mig som kör i 80km/h... Tänkte då på vad han sa: Kör som du brukar. Så det blev blicken, pilen och filen. Körde om för att upptäcka att det var 3 st lastbilar. Så jag körde på i ca 90 - 93 och sedan in framför. Vidare gick körningen utanför bostadsområde. Fick svänga vänster in i radhusområde och stanna till vid kanten. Start i motlut och vidare in på en riktigt smal garageplan. "Vänd på lämplig plats" sa han. Nu får jag igen för att jag missade vändningen på lågfartsdelen första gången tänkte jag... Men jag gjorde en perfekt vändning och fick order om att stanna.

"Ingen mening att köra med dig mer, du har klarat det."

YES!!!

"Kul att du gjorde en spontan omkörning"

Hehe. (Kör som du brukar.)

Fick lite kritik för min placering vid högersväng.

Men nu är det klart!!!

Helt underbart!

Lycka till ni andra som håller på!
 

Gorgis

Ninja
Gick med
1 Jul 2008
Ort
skogen
Hoj
ingen
Det hela var en dum grej bara och det stör mig lite, men jag vet att jag komemr klara det nästa gång. Jag korsade ett körfält före lastbilen som körde i det. Det var asså en trafiksignalsreglerad korsning och lastbilen körde långsamt^^ det gillade inte inspektören :dummer

hehe ok alla gör vi misstag, det viktigaste är att aldrig ge upp! jag kuggade också första uppkörningen på trafikdelen...var enligt inspektören för dålig uppmärksamhet och planering...Det värsta är ju när man satt alla manöverprov klockrent och så torskar i trafiken...det är inga problem, du fixar det nästa gång :)
 
Gick med
29 Sep 2007
Ort
Åkersberga
Hoj
NC30
Har inte skrivit i tråden förut men vill bara nämna att klockan 11 idag så klarade jag uppkörningen för a-begränsad.:)
En av de lyckligaste dagarna i mitt liv:banana

Ses på vägarna!

//Calle
 

800cc

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2008
Ort
Huddinge
Hoj
04 Suzuki vl800
Äntligen

Klarade uppkörning igår (2a försöket) på Tullinge ,så skööööönt synd bara att säsongen snart är slut.

Lycka till ni andra som håller på!:tuttar
 

henriksson.

långsam omogen pågaspoling
Gick med
25 Jul 2008
Ort
Malmö
Hoj
GSX-R 750
Klarade uppkörning igår (2a försöket) på Tullinge ,så skööööönt synd bara att säsongen snart är slut.

Lycka till ni andra som håller på!:tuttar

Grattis! Har själv uppkörning i början av nästa vecka!

Bestämde mig för att ta motorcykelkörkort den 21 juli 2008, klarade teoriprovet den 1 augusti och nu uppkörning i början av nästas vecka! :yoparty
PS: Har aldrig kört privat eller suttit på en motorcykel, körskola för hela slanten och relativt intensivt utan att det är en renodlad intensivutbildning!
 

mattsson311

Ny medlem
Gick med
29 May 2008
Ort
Trollhättan
Hoj
2007 KTM Superduke
klarade min uppkörning i fredags! ett tag sedan jag vet..men jag har vart upptagen:tuttar hehe, underbart faktiskt! körde upp privat i augusti men kuggade, tog 7 dubbellektioner på 4 dar..sedan var det klart:D så nu längatar man till våren..eller bra väder:D
 

800cc

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2008
Ort
Huddinge
Hoj
04 Suzuki vl800
Grattis! Har själv uppkörning i början av nästa vecka!

Bestämde mig för att ta motorcykelkörkort den 21 juli 2008, klarade teoriprovet den 1 augusti och nu uppkörning i början av nästas vecka! :yoparty
PS: Har aldrig kört privat eller suttit på en motorcykel, körskola för hela slanten och relativt intensivt utan att det är en renodlad intensivutbildning!

Det kommer säkert att gå bra , ta det bara lugnt och var uppmärksam i trafiken,som tidigare skribenter sagt så "överdriv" när du vrider på huvudet.Lite små missar köper dom det är helheten dom bedömer efter.
Lycka till!!

klarade min uppkörning i fredags! ett tag sedan jag vet..men jag har vart upptagen:tuttar hehe, underbart faktiskt! körde upp privat i augusti men kuggade, tog 7 dubbellektioner på 4 dar..sedan var det klart:D så nu längatar man till våren..eller bra väder:D

Grattis , det är en helt obegriplig känsla att få köra själv:yoparty !!

Ps det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder:tummenupp .
 
Last edited:

mattsson311

Ny medlem
Gick med
29 May 2008
Ort
Trollhättan
Hoj
2007 KTM Superduke
Det kommer säkert att gå bra , ta det bara lugnt och var uppmärksam i trafiken,som tidigare skribenter sagt så "överdriv" när du vrider på huvudet.Lite små missar köper dom det är helheten dom bedömer efter.
Lycka till!!



Grattis , det är en helt obegriplig känsla att få köra själv:yoparty !!

Ps det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder:tummenupp .

jo det är sjukt skön känsl!! hur kul som helst! det är sant..men jag har nog lärt mig av en förra helgen att det är ganska bra och ha underställ på sig! hade inte det de första dagarna :) blev lite kallt då hehe..
 

Flipboat

AlphabeastMC.com
Gick med
28 Aug 2008
Ort
Sthlm
Hoj
R6
Jisses vad jag blir nervös när jag läser detta forum...vill också kunna meddela att jag har klarat kortet.
Men jag har uppkörning om ett antal veckor :(
 

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Ort
Göteborgeeh (Mölndal)
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Klarade mitt körkort idag:yoparty Dock för behörighet B. A-kortet tog jag förra året:)

Lycka till alla mc-aspiranter, och även bil-aspiranter med era körkort:tummenupp
 

800cc

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2008
Ort
Huddinge
Hoj
04 Suzuki vl800
Jisses vad jag blir nervös när jag läser detta forum...vill också kunna meddela att jag har klarat kortet.
Men jag har uppkörning om ett antal veckor :(

Nervös redan nu , vänta tills minuterna innan du ska köra upp , då kommer nervositeten :D .

Vilken körskola har du? Ska du köra upp i Tullinge så håll tummarna för att du får en kille från vv som heter Markus , han var kanon att köra upp med!!

Lycka till.:yoparty
 

Flubber

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2005
Ort
Täby
Hoj
Honda VFR750F -92, KTM 125 EXC Motard -04
Klarade B och A begr. för 1-1.5 månad sedan. Känns skönt att ha dem avklarade.
 

Ceox

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2008
Ort
Enskede
Hoj
Kawasaki ER 6-N
Sådär! Igår tog man sitt mc-kort då! Fy fan vad skönt...
Började köra i juni och nu är allt klart, kan inte bli bättre ;)
 

jokkeh

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2008
Ort
08
Hoj
ER6f
Jisses vad jag blir nervös när jag läser detta forum...vill också kunna meddela att jag har klarat kortet.
Men jag har uppkörning om ett antal veckor :(

samma här, kör upp nästa vecka och har 2 lektioner kvar innan dess, allt känns inte helt klockrent på manöverbanan men jag hoppas att 4 timmars nötande till på måndag kommer göra susen, trafiken känns inte som ett problem men nervositeten, det är ett problem.... kan bara ana hur det känns minuterna innan, kommer va skitjobbigt!

e ruggigt avis på alla som har klarat det, ett stort grattis till er !
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top