GSR600
Ny medlem
Hörde att de vid uppkörningen kan var lite kinkiga... Enl körläraren så e d inte säker att man får köra upp i kevlarjeansen... Nån som hört detta mer än jag?
Hörde att de vid uppkörningen kan var lite kinkiga... Enl körläraren så e d inte säker att man får köra upp i kevlarjeansen... Nån som hört detta mer än jag?
Var rädd om kortet alla ni som precis fått det, annars kan det försvinna väldigt fort
Idag tog jag kortet
Jag ska köra upp i VÄSTERÅS på torsdag, något speciellt som man ska akta sig för där?
Bra jobbat! Grattis till friheten och början på den mest roliga hobbyn!
Jag har min uppkörning nu på torsdag och har en fråga ang. lågfartsdelen. Stämmer de anvisningar som ges av vv där det står att man ska hålla sig inom 4m i bredd när man snurrar runt sista konan? Har ibland lite problem med att ta mig runt där utan att komma utanför...
ja, de har ju målat upp gränserna precis som det står i boken (4m), men haka inte upp dig för mycket på det. Både min körklärare och de från vägverket förklarade att de ser på helheten, och ifall du kommer lite utanför linjerna men gör en bra körning på konbanan för övrigt så är det inga problem.
Ok, tack för det snabba svaret! Ska ut o öva röven av mig ikväll!
Jag har min uppkörning nu på torsdag och har en fråga ang. lågfartsdelen. Stämmer de anvisningar som ges av vv där det står att man ska hålla sig inom 4m i bredd när man snurrar runt sista konan? Har ibland lite problem med att ta mig runt där utan att komma utanför...
Hmm, ok då har jag fått två olika bud ja... Det är ju dock inga "ritade" spärrlinjer för bredden i vv's instruktioner utan just den som verkar vara en markör för banans längd. Får gå efter det men ändå försöka hålla mig så tajt som det går så löser det sig säkert. Tack för svaren.
Körde upp förra veckan. Det finns ingen begränsning i bredd! Varken utmålad eller i provförrättarens huvud.
Jag ska köra upp i VÄSTERÅS på torsdag, något speciellt som man ska akta sig för där?
Körde upp förra veckan. Det finns ingen begränsning i bredd! Varken utmålad eller i provförrättarens huvud.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|