marcus95
Ride fast or die old
teorin klar=) Bara körningen kvar men det får bli till våren...Kul att se att det är så många som är sugna på koretet.
Kul att se att det är så många som är sugna på koretet.
Har en fråga som jag hoppas ni kan besvara!
Får jag köra upp och köra med en en 250cc på riskutbildningen? Har för mig att jag såg att man måste ha över 375cc för riskutbildningen, kan det stämma och hur är det med uppkörningen? :S
MvH
Typ av motorcykel under riskutbildningens del 2
Den motorcykel du kör under utbildningen ska vara tvåhjulig och lämplig för utbildningen.
Om du genomgår förarutbildning för behörighet A1 ska du använda en lätt motorcykel med motor på minst 120 cm³.
Om du genomgår förarutbildning för behörighet A ska du använda en tung motorcykel med motor på minst 375 cm³.
Jajamän man ska börja ta mc-kortet direkt när trafikskolorna kör igång igen. Lite surt att man då kommer vara tvungen att gå en extra riskutbildning so man skulle sluppit om man tog kortet tidigare..
Tyvärr minst 375cc
är det ingen som fortsätter köra så länge det e torrt på vägarna??
Jag o min smabo ska ta kort till våren... men vi kommer definitvt att köra alla helger då det inte är blött väglag... Det e ju bara att klä sig rätt... får tillvara på alla möjligheter så man slipper köra så mycket i körskolan.... Önskar er alla lycka till =)
Ja riskutbildningen ställer verkligen planeringen på kant, teorikprovet får ju inte göras förrän riskutb del 2 är klart och den bör i sin tur inte göras förrän man är i "slutet av sin körutbildning".
Jag hade tänkt ta teorin i vinter men det lär inte bli av nu...
Börja köra innan teorin alltså?
men om man gjort teorin innan 1november behöver man juh inte göra om det bara för att man ska göra riskutbildningen
Det är nog lite sent nu
Kan jag göra något innan jag har fyllt 16? Teori, eller riskutbildning?
Gå in på www.korkortsportalen.se Där står ALLT!
Ang böcker så kan du gå till Akademibokhandeln eller ta en Teorikurs så ingår det böcker där eller så får man köpa dem.
Upp till dig.
mvh / Jonas
Är det INTE bra med riskutbildning???
Var gjorde du din instensivultbildning och vad kostade den? Vad ingick i det priset?Jag tog mitt körkort på 9 dagar.Hade inte ens kört växlad moped innan. Tog en intensivutbildning....
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|