Körkort 2010

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Någon som kan sälja körkortsboken och mc-boken till mig?

Svenne100

Snart i ett staket nära dig
Gick med
28 Jun 2008
Hoj
Triumph Street Triple R -10
Du b ehöver inte ha något utav dessa.
MC-boken behövs absolut inte.
Kolla youtube efter säkerhetskontrollen.

Jag måste väl lära mig trafikreglerna, placering och sånt för att klara teori och uppkörning? :va

T-Bone

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2010
Hoj
Honda CBR 600-FA 2011
Jag gjorde Risk1 2a mars. Nu börjar jag köra för skola på måndag och har bokat ett tight kör schema. Standard för denna skola verkar vara att i samråd boka Risk2+uppkörning samtidigt, dvs inte samma dag men tätt inpå, vilket gör att risk2 blir som en sista övningskörning.

Hoppas att man kan lyckas bli klar med allt snabbt och lätt och köra upp innan maj tar slut iaf :)
:tummenupp

Mange200

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2007
Hoj
KTM 690 smc
Jag gjorde Risk1 2a mars. Nu börjar jag köra för skola på måndag och har bokat ett tight kör schema. Standard för denna skola verkar vara att i samråd boka Risk2+uppkörning samtidigt, dvs inte samma dag men tätt inpå, vilket gör att risk2 blir som en sista övningskörning.

Hoppas att man kan lyckas bli klar med allt snabbt och lätt och köra upp innan maj tar slut iaf :)
:tummenupp

Hej!

Har du redan gjort teori provet alltså?
Om du bara har risk2+uppkörning kvar?
Man måste ju först göra risk1 & 2 sen teori och sist uppkörning om du inte gjorde teoriprovet förra året såklart :)

Hoken78

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2009
Hoj
2010 Kawasaki Z1000
Risk1 bokad på måndag, risk2 den 16/4, och uppkörningen den 19:e, önska mig lyck till^^
3700 kosta det extra pga att dom inte kunde trolla fram en uppkörningstid efter 21 augusti i fjol =/

Last edited:

T-Bone

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2010
Hoj
Honda CBR 600-FA 2011
Hej!

Har du redan gjort teori provet alltså?
Om du bara har risk2+uppkörning kvar?
Man måste ju först göra risk1 & 2 sen teori och sist uppkörning om du inte gjorde teoriprovet förra året såklart :)

Teoriprovet gjorde jag förra året på sensommarn. Det stämmer att man måste göra risk1+2 före teori japp. Men det slipper jag som tur är :D alltid något bra utav 2009 :tummenupp

Lägger gärna ett par tusingar extra för att känna mig 100%ig vid uppkörningen och några % till för att vara en bättre förare :)
Stora intressen kräver stora uppoffringar(oftast i pengar)

Over and out! :yoparty

Kvax

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2010
Hoj
En sån där dödsmaskin
Risk1 bokad på måndag, risk2 den 16/4, och uppkörningen den 19:e, önska mig lyck till^^
3700 kosta det extra pga att dom inte kunde trolla fram en uppkörningstid efter 21 augusti i fjol =/

Lycka till!

Risk 1:an kommer du inse, har varit de mest påkostade minutrarna och onödiga 700kr du någonsin spenderat. Onödigare än den vodkaflaska du köpte och sedan tappade i golvet.

Allt du "lär dig" på Risk 1:an kan du hitta på två sidor i din körskolebok. Tyvärr...

Rosenberg

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2010
Hoj
Yamaha TZR 125 -89 (till salu), Letar efter något tyngre.
Fråga :)

Tja, blir körkort nu 2010 för mig oxå ^.-

Blir A1 körkort för min del då jag fyller 16 den 4 april.
Men jag har en liten fråga :)

Jag har skickat in alla papper men inte fått mitt körkortstillstånd än vilket är lite jobbigt då jag vill kunna boka in lektioner, riskutblidningar prov och uppkörning så tätt och så snart som möjligt efter 16årsdagen.

Jag vet att några prov eller riskutbildning inte går att boka förrän jag har tillståndet i handen men hur är det med lektioner? Går det att boka lektioner innan eller måste jag vänta tills jag har fått körkortstillståndet i brevlådan? :va

Freddelito

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2009
Hoj
KTM
Jag vet att några prov eller riskutbildning inte går att boka förrän jag har tillståndet i handen men hur är det med lektioner? Går det att boka lektioner innan eller måste jag vänta tills jag har fått körkortstillståndet i brevlådan? :va

Du måste självklart ha tillståndet när du ska övningsköra, även fast det är lektioner på en körskola. Om du kan boka lektioner innan du har tillstånd varierar från skola till skola, hör med din körskola.

karlberg

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2010
Hoj
Ninja 900
Gjorde risk 1 häromdagen.
Vilket skämt rent ut sagt. trodde det skulle vara en nyttig lektion, men eftersom det var hennes första så blev den inte så lyckad.

890kr

Känns som det var lite väl stressat det här med riskutbildning innan de vet vad som ska ingå.

Risk 2 på måndag, den ser jag fram emot på gillinge.

1925 kr

Kvax

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2010
Hoj
En sån där dödsmaskin
Gjorde risk 1 häromdagen.
Vilket skämt rent ut sagt. trodde det skulle vara en nyttig lektion, men eftersom det var hennes första så blev den inte så lyckad.

890kr

Känns som det var lite väl stressat det här med riskutbildning innan de vet vad som ska ingå.

Risk 2 på måndag, den ser jag fram emot på gillinge.

1925 kr

Berätta när du har kört risk2an hur det var. Har du kört mycket tidigare?

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha