Körkort 2012

1. Krypkörning
2. Högfartsbanan (om det går)
3. De olika säkerhetskontrollerna.
4. Bromsteknik (upp med blicken).
I trafik
5. På-, av-fart från motorväg.
6. Korsningar av alla slag (stop, fyrvägs, stopljus).
7. Köra i bostadsområden, höger, vänster (visa att du har uppsikt samt slå av blinkers).

Lycka till! :tummenupp

Tack för det, lågfart är det jag måste träna mest på det är det jag har svårast för. har hört att man ska ställa ut 2 konor o köra i en 8a för att träna upp det.

B Körkort har jag haft i 6 år snart så trafiken blir nog enklare men måste nog kolla upp lite placeringar osv :)

Tack för det, lågfart är det jag måste träna mest på det är det jag har svårast för. har hört att man ska ställa ut 2 konor o köra i en 8a för att träna upp det.

B Körkort har jag haft i 6 år snart så trafiken blir nog enklare men måste nog kolla upp lite placeringar osv :)

Man tror att trafiken borde bli enklare när man haft b-kort ett tag, själv fick jag en massa skäll i headsetet från MC-läraren på alla dåliga vanor man har skaffat sig genom åren :D

Trafikvana har man men man måste köra så som examinatorn vill att man ska köra för att han/hon ska kuna bedömma att man duger :)

Jag blev kuggad första uppkörningen för att jag bromsade fel och glömde blinkersen på. :) Jag hade haft B-kort i 12 år. Det B-kortet ger är att du har en viss vana av att läsa trafiken, resten är lite annorlunda på hoj.

Jag har kört hoj rätt länge nu och har ändå svårt för låg fart....:tummenupp

...ställa ut 2 konor o köra i en 8a för att träna upp det.
B Körkort har jag haft i 6 år snart så trafiken blir nog enklare men måste nog kolla upp lite placeringar osv

Köra åttor är en riktigt bra övning.
Jag hade haft körkort i 26 år (med mellan 4 och 10 tusen mil om året de senaste 15 åren).
Jag kuggade iaf i trafiken. :rodnar

Inspektören sa innan vi skulle ut att "han ville se oss köra hoj".
Det är ett bra tips. :tummenupp

Okej tack för alla svar. ska ha det i åtanke när jag kör i trafiken kommer ta ett par körlektioner med skola o hoppas dom ger massa bra tips innan uppkörningen :)

En annan har köpt sig en Kawasaki ZXR 750 som första hoj. Helt klart en kul modell, men jag misstänker att framför allt lågfartsbanan kan bli väldigt spännande... Oh well, övning ger färdighet! :tummenupp

Svarar på gammalt inlägg nu, men vill bara säga att jag lärde mig krypköra på en GPz 900R -88 och så finns det ju folk som kör upp med glidare/custom-hojar, så det finns hopp! Dock så behöver man givetvis träna mer, men det har man igen efter uppkörningen då man verkligen behärskar hojen.

Kan tänka mig att många väger in försäkringskostnad i det hela också. 24 barre, storstad och literklubba är inte billigt!

Måste bara skriva ett inlägg här inne idag:hej..... Ett år sen på dagen idag jag fixade styrlappen till mc.... Fy fn v kul jag har haft det på hojen sen dess:yoparty....många mil har det blivit samt ett hojbyte...... Lycka till alla där ute som tar lappen och kör försiktigt.....

Danne

Tänkte höra om det är någon som har kört upp med slipon på fast med dBkillers i? Eller ska man ta det VÄLDIGT säkra framför det osäkra och meka dit orginalsystemet? :va

Hallå! Jag ska börja övningsköra på en trafikskola om en vecka. Har ni några bra tips att ha i huvudet till första lektionen så man får ut så mycket av tiden som möjligt. Jag har aldrig kört något tvåhjuligt fordon.

Nyheter
Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick