Aha! Det där med höga skrotningspremier på bågar visste jag faktiskt inget om. Alltid lär man sej något nytt.
Men den största orsaken till att det inte rullar så mycket beggat som är äldre än första hälften av 90-talet, är nog trots allt att det var inte förrän då en del fick riktigt gott om cash (men det är enbart en viss klick som fick det mkt bättre iom att euron infördes men många fler fick det dessvärre sämre). Det kan man även se på bilparken här i landet; Mycket rishögar (antar att det inte är samma höga skrotningspremier på bilar), framför allt utanför Aten men även en hel del i storstan. Men har heller aldrig sett så pass mycket lyxbilar i en storstad som just här i Aten (har inte varit i Monaco eller Dubai). Porsche Cayenne är t.ex en riktig dussinbil här (det är för övrigt nästan alla Porsche modeller) och det finns gott om Masserati, Aston Martin, Jaggor etc.
Synd att det är så jäkla långt till Thessaloniki bara, annars hade det ju varit jäkligt skoj att försöka få syn på den beryktade Katanan och försökt sej på ett övertalningsförsök till försäljning.
Hur länge sedan var det som du var i Thessaloniki?
Har aldrig sålt en Katana, men sålde däremot min första Nico Bakker som jag ägde ett antal år efter övertalning av en polare som jämt tjatade på mej.
Ångrade mej egentligen redan innan vi skrev papperna om försäljning, men han tryckte på att jag (i ett svagt ögonblick) hade lovat att han skulle få köpa den av mej och som en man av mitt ord, så var det ju bara att bita i det sura äpplet...
Dröjde inte länge innan jag började leta efter en ny Bakker att handla, men dessa växer ju inte direkt på trä´n. Men när jag till slut fick syn på en till salu i Gula Tidningen, så ringde jag direkt upp killen och bestämde tid för att kolla på/provköra den. Blev ju givetvis affär. What can I say...? I´m a sucker for Katana´s and Nico Bakker´s!