Katana och GSX 1100-tråden

Matte GC

There can be only one
Gick med
21 Feb 2005
Ort
Västerhaninge
Hoj
1982 Suzuki Katana
Välkommen hit.
Jag körde också katana första gången 1986 och har 5 stycken sen dess.
Den sjätte är jag inne på nu.
 

Katana-Jocke

Second place - First loser...
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Aten, Grekland. Numera tillbaka i Sverige & E-tuna
Hoj
Katana -82, 2*Katana -83, Nico Bakker 1168 -83, Moto Martin GSXR 1100W -83, GSXR 1100 -89, GSXR 1100 -86, Husqvarna WR 250 -85b, Kawa Icefighter GPZ 900R special
Hej Jocke.

Tack för välkomnandet.

Har bott i och i närheten av Nässjö hela livet så denna Lasse du nämner är nog min jobbarkompis, han hette Karlsson i efternamn men har gift sig och heter Friman idag.
Det var ju många Katanor i Nässjö då, 6st har jag för mig.
Han är ju här på sporthoj också under just Friman.
Han åker en Katana och en Bandit idag.
Är du härifrån också?
Du kan väl åka hoj året runt nu när du bor i Aten?
Det är man ju rätt avundsjuk på nu när man köpt ett nytt fartvidunder.:D

MVH Håkan

Nix, kommer från Eskilstuna. Men vi har träffats och gafflade en del under en Västerås Bike Weekend tävling, då vi alla tre (Du, din polare Lasse & jag) tävlade i klassen Stans Snabbaste Hoj. Var iofs en herrans massa år sedan, så det är ju inte säkert att du minns...:D Har iaf ett foto i ngt av mina fotoalbum på dej sittandes på din Katana och ett på Lasses hoj från det året. Har alltid fotat alla Katanor som jag sett så fort jag haft en kamera med mej under alla år. :yoparty Har åkt Katana sedan 1989, så du är mer veteran än vad jag är. :gnissla
Jag tävlade på min vinröd metallic Katana som du ser i mitt garage & på avataren.

Tyvärr har jag inte ens en endaste hoj här nere i Aten, då begagnat marknaden är underutvecklad till max. Finns ingen enda internet sida med beggat och den enda tidningen som har annonser i ngn hugglig utsträckning är av typen Gula tidningen som vi hade i Sverige för 20 år sedan fast inga bilder och enbart text. Alltså inte det lättaste att hitta ngn lämplig båge och dessutom mkt dyrare än i Sverige. :död
Annars är ju klimatet här suveränt, som sagt var. :tummenupp

Har heller inte orkat köra ner någon av min hojar hit ner, som annars iofs varit ett alternativ.

Välkommen hit.
Jag körde också katana första gången 1986 och har 5 stycken sen dess.
Den sjätte är jag inne på nu.

Du har missförstått det hela.....Man ska inte SÄLJA sina Katanor, man köper enbart på sej fler till sin samling genom åren. :tungan ;)
 
Last edited:

-Salomonsson-

Lycklig Fireblade ägare
Gick med
31 Oct 2009
Ort
Bodafors
Hoj
Fireblade 954-03 Katana-82 CRF450 mm
Nix, kommer från Eskilstuna. Men vi har träffats och gafflade en del under en Västerås Bike Weekend tävling, då vi alla tre (Du, din polare Lasse & jag) tävlade i klassen Stans Snabbaste Hoj. Var iofs en herrans massa år sedan, så det är ju inte säkert att du minns...:D Har iaf ett foto i ngt av mina fotoalbum på dej sittandes på din Katana och ett på Lasses hoj från det året. Har alltid fotat alla Katanor som jag sett så fort jag haft en kamera med mej under alla år. :yoparty Har åkt Katana sedan 1989, så du är mer veteran än vad jag är. :gnissla
Jag tävlade på min vinröd metallic Katana som du ser i mitt garage & på avataren.

Tyvärr har jag inte ens en endaste hoj här nere i Aten, då begagnat marknaden är underutvecklad till max. Finns ingen enda internet sida med beggat och den enda tidningen som har annonser i ngn hugglig utsträckning är av typen Gula tidningen som vi hade i Sverige för 20 år sedan fast inga bilder och enbart text. Alltså inte det lättaste att hitta ngn lämplig båge och dessutom mkt dyrare än i Sverige. :död
Annars är ju klimatet här suveränt, som sagt var. :tummenupp

Har heller inte orkat köra ner någon av min hojar hit ner, som annars iofs varit ett alternativ.


Jo jag kommer ihåg dig nu när du uppdaterat mig, vi var ju där rätt många år i rad.
Det startade ju med att Lasse körde V-Max, men då körde dom ju 402meter och det var ju inte bra med tanke på luftmotståndet.
Det var ju som att köra med en Ladugårds vägg.
201meter hade ju passat den mycket bättre.

Att du tagit kort på oss var ju roligt, kanske finns en liten möjlighet att du scannar in den till mig.
Hittade gamla kort på mig och Katanan igår, det har gått några år kan man se.:D

Håkan
 
Last edited:

Katana-Jocke

Second place - First loser...
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Aten, Grekland. Numera tillbaka i Sverige & E-tuna
Hoj
Katana -82, 2*Katana -83, Nico Bakker 1168 -83, Moto Martin GSXR 1100W -83, GSXR 1100 -89, GSXR 1100 -86, Husqvarna WR 250 -85b, Kawa Icefighter GPZ 900R special
Jo jag kommer ihåg dig nu när du uppdaterat mig, vi var ju där rätt många år i rad.
Det startade ju med att Lasse körde V-Max, men då körde dom ju 402meter och det var ju inte bra med tanke på luftmotståndet.
Det var ju som att köra med en Ladugårds vägg.
201meter hade ju passat den mycket bättre.

Att du tagit kort på oss var ju roligt, kanske finns en liten möjlighet att du scannar in den till mig.
Hittade gamla kort på mig och Katanan igår, det har gått några år kan man se.:D

Håkan

Ja, det blev några Bike Weekends både som deltagare och publik genom åren. :tuttar
Dessvärre funkar det inte mycket bättre för V-Max på 201 m. :D De är tunga och klumpiga helt enkelt. :arsele :tungan
Ska se vad jag kan göra med scanner så småning om. Allt sådant är magasinerat i Sverige, men ska se om jag hittar kartongen med albumen nästa gång jag befinner mej på hemmplan eller så får jag återkomma när vi har flyttat tillbaka till Sverige. Men någon gång i framtiden ska jag kunna maila fotona till dej iaf. :fyllisar
 

katana3

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2006
Ort
stockholm
Hoj
katana+gsxr1100
Nix, kommer från Eskilstuna. Men vi har träffats och gafflade en del under en Västerås Bike Weekend tävling, då vi alla tre (Du, din polare Lasse & jag) tävlade i klassen Stans Snabbaste Hoj. Var iofs en herrans massa år sedan, så det är ju inte säkert att du minns...:D Har iaf ett foto i ngt av mina fotoalbum på dej sittandes på din Katana och ett på Lasses hoj från det året. Har alltid fotat alla Katanor som jag sett så fort jag haft en kamera med mej under alla år. :yoparty Har åkt Katana sedan 1989, så du är mer veteran än vad jag är. :gnissla
Jag tävlade på min vinröd metallic Katana som du ser i mitt garage & på avataren.

Tyvärr har jag inte ens en endaste hoj här nere i Aten, då begagnat marknaden är underutvecklad till max. Finns ingen enda internet sida med beggat och den enda tidningen som har annonser i ngn hugglig utsträckning är av typen Gula tidningen som vi hade i Sverige för 20 år sedan fast inga bilder och enbart text. Alltså inte det lättaste att hitta ngn lämplig båge och dessutom mkt dyrare än i Sverige. :död
Annars är ju klimatet här suveränt, som sagt var. :tummenupp

Har heller inte orkat köra ner någon av min hojar hit ner, som annars iofs varit ett alternativ.



Du har missförstått det hela.....Man ska inte SÄLJA sina Katanor, man köper enbart på sej fler till sin samling genom åren. :tungan ;)

Grekland är ett land då det är nytt som gäller dom har till och med kraftiga skrotnings premier på motorcyklar när man köper en ny mc. Jag träffade på en katana som stog parkerad vid en kiosk i thessaloniki (aristotelo torg) det visade sig var ägaren som ägde kiosken den katanan var risig med en gsxr motor i. Jag frågade om han ville sälja den till mig men han trode jag var tokig han hade haft den sen den var ny och kunde aldrig tänka sig sälja den eller för den delen köra någon annan hoj. Om du har vägarna förbi thessaloniki kan du stanna till vid torget och fråga om han vill sälja den till dig. Han kommer troligtvis att neka dig men nu vet du var det står en katana 7-dagar i veckan.
Jag själv har haft ett antal katanor som jag har sålt men jag ångrar mig lika snabbt och genast söker efter en ny.
 

Katana-Jocke

Second place - First loser...
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Aten, Grekland. Numera tillbaka i Sverige & E-tuna
Hoj
Katana -82, 2*Katana -83, Nico Bakker 1168 -83, Moto Martin GSXR 1100W -83, GSXR 1100 -89, GSXR 1100 -86, Husqvarna WR 250 -85b, Kawa Icefighter GPZ 900R special
Grekland är ett land då det är nytt som gäller dom har till och med kraftiga skrotnings premier på motorcyklar när man köper en ny mc. Jag träffade på en katana som stog parkerad vid en kiosk i thessaloniki (aristotelo torg) det visade sig var ägaren som ägde kiosken den katanan var risig med en gsxr motor i......
Jag själv har haft ett antal katanor som jag har sålt men jag ångrar mig lika snabbt och genast söker efter en ny.

Aha! Det där med höga skrotningspremier på bågar visste jag faktiskt inget om. Alltid lär man sej något nytt. :mattias :tummenupp
Men den största orsaken till att det inte rullar så mycket beggat som är äldre än första hälften av 90-talet, är nog trots allt att det var inte förrän då en del fick riktigt gott om cash (men det är enbart en viss klick som fick det mkt bättre iom att euron infördes men många fler fick det dessvärre sämre). Det kan man även se på bilparken här i landet; Mycket rishögar (antar att det inte är samma höga skrotningspremier på bilar), framför allt utanför Aten men även en hel del i storstan. Men har heller aldrig sett så pass mycket lyxbilar i en storstad som just här i Aten (har inte varit i Monaco eller Dubai). Porsche Cayenne är t.ex en riktig dussinbil här (det är för övrigt nästan alla Porsche modeller) och det finns gott om Masserati, Aston Martin, Jaggor etc.
Synd att det är så jäkla långt till Thessaloniki bara, annars hade det ju varit jäkligt skoj att försöka få syn på den beryktade Katanan och försökt sej på ett övertalningsförsök till försäljning. :yoparty
Hur länge sedan var det som du var i Thessaloniki?

Har aldrig sålt en Katana, men sålde däremot min första Nico Bakker som jag ägde ett antal år efter övertalning av en polare som jämt tjatade på mej. :huvet
Ångrade mej egentligen redan innan vi skrev papperna om försäljning, men han tryckte på att jag (i ett svagt ögonblick) hade lovat att han skulle få köpa den av mej och som en man av mitt ord, så var det ju bara att bita i det sura äpplet...:gnissla
Dröjde inte länge innan jag började leta efter en ny Bakker att handla, men dessa växer ju inte direkt på trä´n. Men när jag till slut fick syn på en till salu i Gula Tidningen, så ringde jag direkt upp killen och bestämde tid för att kolla på/provköra den. Blev ju givetvis affär. What can I say...? I´m a sucker for Katana´s and Nico Bakker´s! :D
 
Last edited:

katana3

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2006
Ort
stockholm
Hoj
katana+gsxr1100
Aha! Det där med höga skrotningspremier på bågar visste jag faktiskt inget om. Alltid lär man sej något nytt. :mattias :tummenupp
Men den största orsaken till att det inte rullar så mycket beggat som är äldre än första hälften av 90-talet, är nog trots allt att det var inte förrän då en del fick riktigt gott om cash (men det är enbart en viss klick som fick det mkt bättre iom att euron infördes men många fler fick det dessvärre sämre). Det kan man även se på bilparken här i landet; Mycket rishögar (antar att det inte är samma höga skrotningspremier på bilar), framför allt utanför Aten men även en hel del i storstan. Men har heller aldrig sett så pass mycket lyxbilar i en storstad som just här i Aten (har inte varit i Monaco eller Dubai). Porsche Cayenne är t.ex en riktig dussinbil här (det är för övrigt nästan alla Porsche modeller) och det finns gott om Masserati, Aston Martin, Jaggor etc.
Synd att det är så jäkla långt till Thessaloniki bara, annars hade det ju varit jäkligt skoj att försöka få syn på den beryktade Katanan och försökt sej på ett övertalningsförsök till försäljning. :yoparty
Hur länge sedan var det som du var i Thessaloniki?

Har aldrig sålt en Katana, men sålde däremot min första Nico Bakker som jag ägde ett antal år efter övertalning av en polare som jämt tjatade på mej. :huvet
Ångrade mej egentligen redan innan vi skrev papperna om försäljning, men han tryckte på att jag (i ett svagt ögonblick) hade lovat att han skulle få köpa den av mej och som en man av mitt ord, så var det ju bara att bita i det sura äpplet...:gnissla
Dröjde inte länge innan jag började leta efter en ny Bakker att handla, men dessa växer ju inte direkt på trä´n. Men när jag till slut fick syn på en till salu i Gula Tidningen, så ringde jag direkt upp killen och bestämde tid för att kolla på/provköra den. Blev ju givetvis affär. What can I say...? I´m a sucker for Katana´s and Nico Bakker´s! :D

Jag åker dit varje år etersom jag är grek och kommer från den trakten(kilkis) Jag har två mc där en cbr 1100r-83 som inte har blivit startad sen nitiotalet allt har grot igen på den men eftersom jag bara tillbringar tre veckor om året där har jag ingen tid över för mc:n och den andra är en yamaha 650-70 som var min första motorcykel och köptes 1978. för övrigt är det kraftiga skrotnings premier på bilar med men det gäller bara vid nybilsköp men alla har inte råd att köpa en ny bil. Medel grekson känar bara drygt 9000kr efter skatt och då i ett land där mjölken kostar 13kr liter sverige är nästan biligare .

Under 80-talet intruducerade jag Lasse grek med make my day katanan i thessaloniki och det kördes mycket svart race mot pengar och den blev legendarisk det var motorcykeln alla ville slå. Området vi körde på var motorvägen strax utanför thessaloniki man stängde helt enkelt av motor vägen och körde tills polisen kom och jagade bort alla det kunde komma tusentals mc-nördar vid sådana tillfällen. Jag var på en del race i Aten med och då var det kifisias vägen som var aktuel eller voliagmeni.
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Köpte mig en GS1000 bakdel och sadel billigt igår. Kanske något man ska spinna vidare på? Vad tror ni?

DSC_0011-2.jpg


Eller ska jag köra på spåret jag var inne på med min egenhändigt tillverkade bakdel?
 

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Ort
upplands väsby
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Skulle föreslå helkaross modell gammla prostock till denna där

Det skulle bli råballt:yoparty ( sadel och tankdummy ihopbyggt)
 

Katana-Jocke

Second place - First loser...
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Aten, Grekland. Numera tillbaka i Sverige & E-tuna
Hoj
Katana -82, 2*Katana -83, Nico Bakker 1168 -83, Moto Martin GSXR 1100W -83, GSXR 1100 -89, GSXR 1100 -86, Husqvarna WR 250 -85b, Kawa Icefighter GPZ 900R special
Jag åker dit varje år etersom jag är grek och kommer från den trakten(kilkis) Jag har två mc där en cbr 1100r-83 som inte har blivit startad sen nitiotalet allt har grot igen på den men eftersom jag bara tillbringar tre veckor om året där har jag ingen tid över för mc:n och den andra är en yamaha 650-70 som var min första motorcykel och köptes 1978. för övrigt är det kraftiga skrotnings premier på bilar med men det gäller bara vid nybilsköp men alla har inte råd att köpa en ny bil. Medel grekson känar bara drygt 9000kr efter skatt och då i ett land där mjölken kostar 13kr liter sverige är nästan biligare .

Under 80-talet intruducerade jag Lasse grek med make my day katanan i thessaloniki och det kördes mycket svart race mot pengar och den blev legendarisk det var motorcykeln alla ville slå. Området vi körde på var motorvägen strax utanför thessaloniki man stängde helt enkelt av motor vägen och körde tills polisen kom och jagade bort alla det kunde komma tusentals mc-nördar vid sådana tillfällen. Jag var på en del race i Aten med och då var det kifisias vägen som var aktuel eller voliagmeni.

Jodå, Sverige ÄR billigare att leva i. Vår erfarenhet är att det i snitt är runt 20% dyrare att leva här i Grekland efter att ha bott här i 3 år.
Så du kommer härifrån, kul! Har du några tips om vart man möjligen kan få tag på en gammal Gixxer eller Blade (eller liknande gammel sporthoj) förutom i deras motsvarighet till Gula tidningen?
Okay, så det är alltså enbart vid nybils köp som man får bra skrotnings premie. Det är ju knappast förunnat alla att kunna ta sej råd att köpa en sprillans ny bil (eller MC).
Så en Katana har regerat på tronen även i Grekland en gång i tiden?! Kul att höra. :tummenupp
Har du sett många Katanor på senare år i Grekland? Jag har tyvärr inte sett en endaste på den tid vi har bott här i Aten eller när vi rest runt på semester i landet. Hayabusor kryllar det däremot av och andra nyare sporthojar finns det också ganska gott om även om det populäraste nästan verka vara att åka större Off Road maskiner.
Har hört en del om lite illegala black race på bl.a Vouliagmeni (Leoforos Athinas?) onsdags eller om det var torsdagsnätter, men tyvärr inte varit iväg och lyckats lokaliserat något pågående race hittills.
Vart på Kifisias vägen brukade man rejsa? Tycker att det är en jäkla massa trafik på den vägen även runt midnatt, iaf från Chalandri området och inåt mot centrum.
De har väl ett motorstadium i Thessaloniki sedan ett antal år tillbaka? Har iaf sett en del reklam affischer om tävlingar vid ngt tillfälle.

Du borde ju sparka liv den gamla goda CB:n. :) Men du kanske åker hit med familj och ungar? Då vet man ju att man aldrig får tid till att pyssla med sådant. :D
Dessutom antar jag att hela släkten vill passa på att rå om dej när du är på besök! :)
 

katana3

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2006
Ort
stockholm
Hoj
katana+gsxr1100
Det var 83-86 när jag senast var på någon tävlig i Aten så det är nog svårt att tala om vart dom kör idag. Motorstadium du pratar om finns i Serres där annårdnas tävlingar både rakt fram och ren banracing,drifting. Det är greklands största bana med nästan f1 standard. Det brukar figurera i mc-tidningar när det är stora tävlingar där. Det finns en bana utanför Thessaloniki men den är byggd vid våtmark och dom gröna har stoppat all aktivitet där på grund av det rika fågellivet. Om du vill transportera din mc till grekland så har jag kontakter i Stockholms området som syslar med transport till Thessaloniki/Aten. För jag förstår inte hur du kan bo i ett land med 300 soldagar per år utan att åka mc det måste vara jobbigt. Och du! ser folk dig åka på en katana så kommer du att veta allt om mc-livet i Aten. För övrigt. Milas elinika?
 

Katana-Jocke

Second place - First loser...
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Aten, Grekland. Numera tillbaka i Sverige & E-tuna
Hoj
Katana -82, 2*Katana -83, Nico Bakker 1168 -83, Moto Martin GSXR 1100W -83, GSXR 1100 -89, GSXR 1100 -86, Husqvarna WR 250 -85b, Kawa Icefighter GPZ 900R special
Det var 83-86 när jag senast var på någon tävlig i Aten så det är nog svårt att tala om vart dom kör idag. Motorstadium du pratar om finns i Serres där annårdnas tävlingar både rakt fram och ren banracing,drifting. Det är greklands största bana med nästan f1 standard. Det brukar figurera i mc-tidningar när det är stora tävlingar där. Det finns en bana utanför Thessaloniki men den är byggd vid våtmark och dom gröna har stoppat all aktivitet där på grund av det rika fågellivet. Om du vill transportera din mc till grekland så har jag kontakter i Stockholms området som syslar med transport till Thessaloniki/Aten. För jag förstår inte hur du kan bo i ett land med 300 soldagar per år utan att åka mc det måste vara jobbigt. Och du! ser folk dig åka på en katana så kommer du att veta allt om mc-livet i Aten. För övrigt. Milas elinika?

Poly ligo....Läste grekiska på Athens Center ett antal veckor, men kan som sagt var väldigt lite. Förstår aningen mer dock. Grekiska är ett väldigt svårt språk att lära sej för oss svenskar, tyvärr. :huvet
Gick del ett av tre och ska man klara sej hyggligt i tal och skrift så ska man tydligen ha läst alla 3 kurserna (minst). Dessutom är jag sämre på grekiskan nu, då jag inte längre studerar samt kan för lite för att underhålla den. Därmed blir det mest att försöka göra sej förstådd på engelska istället.

Tack för erbjudandet, men vi kommer enbart att bo här mindre än ett år till (aug-sept 2010) och dessvärre är Katanan nedplockad för renovering av toppen (kostar på att åka med enbart trattar på fuggarna...) och en allmän uppfräschning ska det även bli för den så småning om med ny lack m.m. Har endast en av mina GSX1100R inreggad och åkbar för tillfället.
Det är klart att det har ryckt i gashanden många gånger under de år vi bott här nere och jag har letat en hel del efter en lämplig hoj att tjacka här nere, men det är som jag nämnde tidigare, väldigt svårt om man inte är beredd att hosta upp en ansenlig summa för ngn nyare hoj (vilket jag inte varit intresserad av).
Men det hade varit häftigt att haft en av Katanorna här nere och fått uppleva det du säger. :yoparty
 

man_dizel

man_dizel
Gick med
26 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Katana 1394cc -82
sprocket cover

Hej alla,

Behöver man förstärka fram drevet något med egentillverkad kåpa med offset drev? vi talar om runt 160hk på bakhjulet. någon som har mall för att tillverka en sådan? Kollade lite på gszone men hittade inget där. :)
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Behövs inte, men det skadar ju aldrig med mer hevvyduttygrejjer :)
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
Va?? får jag äntligen vinna något ??? :2cool
 

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Lite bilder av motordelar i höstrusket. Öppning av andningsvägar för 1428 påbörjad.

/Ingvar
 

Bifogat

  • P1000671_mini.jpg
    P1000671_mini.jpg
    132.3 KB · Visningar: 118
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top