smen
Intressanta män luktar diesel
Jag med tyvärr!Katanapilot skrev:Japp,såna bultar känner jag igen
Jag med tyvärr!Katanapilot skrev:Japp,såna bultar känner jag igen
Katanapilot skrev:Beror ju på vad man skall ha hojen till!
Brorsans är en Streetfighter så då passar det gamla chassiet utmärkt.
Allmänt gasande så kanske det nyare chassiet är att föredra.
katana skrev:Hej allihopa i regnet.....
I vinter är det äntligen katanans tur att bli ompysslad.
Får man stor förändring av motorkaraktär om man byter förgasare från original?
Alltså inte bara vrid/effekt på en bromsbänksutskrift utan även subjektiva intryck.
Cykeln kommer enbart att användas på vägen.
Har inte satt mig in i förgasarvärlden ännu men hoppas komma en bit på vägen med denna fråga.
Kort sagt: vilken sorts förg. ska jag söka efter på ebay?
// Roger
andersbrink skrev:Ditt topplock har bara en insugsdiameter på 32 mm som original, en 34 eller 36 mm CV-förgasare från en GSXR-750 85-89 passar som handsken. Motorgången kommer att bli bättre/jämnare än originalförgasaren. Mer effekt får du på köpet.
Kan bara säga att ett par RS 36 r och ett bra avgassytem gör susen på de gamla GSX motorerna,den trottelresponsen på väl injusterade förgasare är grym jämfört med de gamla CV fuggarna.katana skrev:Tack för snabbt svar!
Bara för att vara säker på att jag ej har missuppfattat: ovanstående gäller alltså utan att jag förstorar toppens insugsdiameter?
Väntar med spänning på bänk siffrorGradin skrev:Har skruvat ihop min nya 1428cc motor nu. Den startade på en gång och gick hur fint som helst. Varmkörde den till 90 grader och stängde av. Imorn blir det en testrepa... Nu ska jag dricka sprit och fira!!!
Kanske det blir LindeOpen nästa helg
Katanapilot skrev:Kan bara säga att ett par RS 36 r och ett bra avgassytem gör susen på de gamla GSX motorerna,den trottelresponsen på väl injusterade förgasare är grym jämfört med de gamla CV fuggarna.
Nå´n kugg mindre på motordrevet och karaktären är underbar även på en förövrigt otrimmad motor.
Jag vet,första trimgrejorna som jag investerade i för sisådär 16 år sedan
Men börjar du i ena änden så lär du fortsätta,var så säker.
Funkar kanon!Mikael_1150 skrev:Om man lägger lite tid och energi på att bestycka en sats RS-förgasare rätt, hur är de då vid smygkörning?
Att de ger mer effekt och ett finfint svar på gasen tvivlar jag inte på, men kan man ta sig genom sta'n utan
bli genomsvett? Är det bättre att välja mindre en mindre storlek, dvs är RS34r bättre i det hänseendet
bättre än RS36/38?
Mikael_1150 skrev:Om man lägger lite tid och energi på att bestycka en sats RS-förgasare rätt, hur är de då vid smygkörning?
Att de ger mer effekt och ett finfint svar på gasen tvivlar jag inte på, men kan man ta sig genom sta'n utan
bli genomsvett? Är det bättre att välja mindre en mindre storlek, dvs är RS34r bättre i det hänseendet
bättre än RS36/38?
Mikael_1150 skrev:Jag åker idag med CV36rna men de är ombestyckade och försedda med separata filter. Cykeln går riktigt bra,
men det där riktiga "flatslide-känslan" vill inte infinna sig. Vid kökörning känns det dock som om allt satt i första
centimetern på gashandtaget, därav frågan om RS-förgasarna.
Som sagt man får väl handla på sig något i vinter !!
En kontrollfråga på något helt annat:
Jag har ett par Cam Motion kammar till GS1100/1150 på gång. Passar original kamdrev från GSX -84 även på
kamaxlar till äldre GSX1100, (dvs avseende centrumhål och skruvdimension)?
När jag startade igång min visade den 14,2-14,6 V. Minns inte vad min visade förut. Nu har jag nytt svänghjul. / GradinKatanapilot skrev:Vad visar Era Yoshimura voltmätare för spänning?
Min visar mellan 12,2-13 volt beroende på varvtal.
Katanapilot skrev:Vad visar Era Yoshimura voltmätare för spänning?
Min visar mellan 12,2-13 volt beroende på varvtal.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|