Då inväntar man sin halvpall av 1 st defekt GSX 1198 motor.
Vevbulten har gått av men ny vevaxel medföljer.
Återstår att se om man ska byta veven i nya motorn eller om man ska uppgradera den befintliga. Känns som att det blir det senare alternativet.
Motorn är komptestad samt bromsad till 146hk på bakhjulet så det känns som en början på uppgraderingen av katten. Frågan är ska man svetsa & rikta nya veven eller ska man bruka den som den är?. Många använder original veven utan problem men som novis på motor trimning motager jag alla tipps jag kan få om detta. Kammarna är pro3?, kolvar?. förgasare Mikuni RS 36, något är gjort åt toppen men vet inte vad men mer bränsle & luft får den. Kanske köpt grisen i säcken men är det så så får det bli en senare fråga. Detta är vad jag har att utgå från just nu.
Mvh Patrik
Vevbulten har gått av men ny vevaxel medföljer.
Återstår att se om man ska byta veven i nya motorn eller om man ska uppgradera den befintliga. Känns som att det blir det senare alternativet.
Motorn är komptestad samt bromsad till 146hk på bakhjulet så det känns som en början på uppgraderingen av katten. Frågan är ska man svetsa & rikta nya veven eller ska man bruka den som den är?. Många använder original veven utan problem men som novis på motor trimning motager jag alla tipps jag kan få om detta. Kammarna är pro3?, kolvar?. förgasare Mikuni RS 36, något är gjort åt toppen men vet inte vad men mer bränsle & luft får den. Kanske köpt grisen i säcken men är det så så får det bli en senare fråga. Detta är vad jag har att utgå från just nu.
Mvh Patrik