Proudfoot skrev:2336489där fann jag heller inte hur många liter det går åt vet ni ?
Det står på motorn (vid påfyllningen)
Proudfoot skrev:2336489där fann jag heller inte hur många liter det går åt vet ni ?
Proudfoot skrev:jag vill inget annat en ha det bästa till min GSX1100.
Proudfoot skrev:2336489Tjena, Nu kommer jag till frågan som ni antagligen gap garvar åt. Har letat i tråden angående motorolja för jag vill inget annat en ha det bästa till min GSX1100. Jag har förstått att det bästa är en bra mineralolja 10/40 ? har jag uppfattat era inlägg rätt. Men det var jag än letar, tyvärr har jag ingen orginal manual till min lilla MC utan bara Chelstons men där fann jag heller inte hur många liter det går åt vet ni ?
Sedan har jag en luring.
Cycklen voblar. Pådrag mellan 160 (opps) och uppåt så sätter den i gång att vobla... Mina frågor llyder då. (Har kollat styrlagrena dom är perfecta.) Efter pådraget blir den stabil igen.. Eh så har jag kollat att den är i spår och det var den.
Bak har jag Metzel däck fram Avon ett nytt touring race, kan det bero på fabrikats skillnad ?
Kan det bero på packväskorna ?
Eller skall jag montera gaffel stabilisator ?
MVH
Börja med att kolla koplingskorgen och bultarna till startkransenMares skrev:2297296Vet någon vem som kan renovera en gsx1100e motor i mellan sverige?
kostar ca? Är inget direkt fel på motorn, går bra och startar lätt. något litet missljud men det är väl den modelen efter 7500 mil.
Ska riva ur motorn i höst och tänkte då att det är lika bra då allt annat ska fixas.
tack för alla svar tidigare.
andersbrink skrev:2336671Med rullagrad vevaxel duger vilken MC-olja som helst. Har du tomgången på 1300+ varv räcker kamaxlarna väldigt länge - de är väl det enda som slits av för kass och tunn olja.
Flamman skrev:2336869Kolla swing Lagrena dom brukar glappa upp prova först att dra åt
Motul oljan är den mest extrema oljan till domdär motorena
har kört med 90 mm kolvar och 16-1 i komp i 5 säsonger utan problem med axeln.
allt är sålt till förmån för ett framtida nitromonsterRPM lover skrev:2337179Jag körde med Bel-ray´s race mineral oljan i min Katana när det begav sig.
-Flamman
Har du dina grejor kvar eller har du sålt dom? (lite nyfiken om det var dina gamla grejor jag körde med i såna fall)
Då var det nog inte dina grejor jag köpte av Tony S för nåt år sedan.Flamman skrev:2338435allt är sålt till förmån för ett framtida nitromonster
Proudfoot skrev:2338241Nja tomgången ligger närmare 2000 ? tycker själv att det är lite högt har för sökt att skruva ner den lite men, tomgångssruven går bara i luften vid 2000 varv. (orginalförgasare från en Kantana 82) Betyder det att jag bör ställa luft kontra soppa blandning ??
Motul olja sagt och gjort men jag finner inget liter antal annat än 10/40 vid på fyllningen.
3,5 liter om jag inte minns fel men kolla fönstret när du fyllt på
Är det glapp i sidled jag skall kolla efter eller i själva lager rören ?
Tony från åland köpte rubbet av mig 97RPM lover skrev:2338442Då var det nog inte dina grejor jag köpte av Tony S för nåt år sedan.
Flamman skrev:2338443dra i bakhjulet i sidled då ska det vara helt stumt
när vi busade böt vi alla lager varje säsong om vi inte krachade
det var vanligare.
Tony från åland köpte rubbet av mig 97
Mares skrev:2338297Min gsx 1100 -80 börjar oxå woobla när man kommer just upp i 160 om man gasar friskt. Slutar man gasa oc hhåller samma hastighet så slutar den woobla Har kollat alla mina lager och de är ok. Börjar tro själv att gsx är den modelen som wobblar vid 160 helt enkelt.
Montera en styrdämpare...
Katana org skrev:2338452Ok guys!
Kör ju iofs Katana men är ju i grunden den samma... Tror nog att ngt är galet i era fall. Blandning av däck, dåliga lager etc... Min går spikrakt hur jag än gasar, o den börjar ju dra friskt från 5k och uppåt . Har ju urtaskig väghållning i övrigt då vägen svänger(jämfört med dagens hojar)men vet man om det så blir man ju inte heller överraskad . Bara o gasa ju, o hålla i styret ordentligt. Studsade friskt i kuperingen på Bogan sist... Körde med en styrdämpare sist det begav sig, säs -83(undrar om det finns ngn passande ny nu?), och det efter att ha åskådliggjort min polares avåkning pga vobbel i hög hastighet på motorväg! Men det hela slutade väl med tanke på omständigheterna. En minneslucka o en bruten käke!
Börjar den vobbla vid gaspådrag rakt fram så skulle iaf jag gå till botten med problemet, mitt tips. Min polare hade ju om man säger "provocerat fram vobblet genom att klanta till det". Så vobbla ska dom inte göra även om, som sagt här tidigare att, väghållningen är kass.
/Uffe
PS Gaffeln är mjukt inställd i returen och Öhlinare bak :anm DS
RPM lover skrev:2338450Då var det dina grejor jag köpte. 1685 cylinderna var cool inte mycket spejs kvar.
Flamman skrev:2338460Oftast fårman hejd på vobblet genom att bromsa lätt med bakbromsen för då sträcker sig cykeln och slutar vobbla
Den gick helt grymt med 20% nitro på tullinge 97 spann över mållinjen i 240kmt på fyran
Flamman skrev:2338460
Den gick helt grymt med 20% nitro på tullinge 97 spann över mållinjen i 240kmt på fyran
Det är bara att köpa en ny uppsättning från USA ( 13000:- 1995)RPM lover skrev:2338475Det var synd att Herr T smälte en kolv till 1685 kitet. Toppen var i alla fall en riktig Grottis topp.
Grottis topp? ena den med 33? 28 ventiler portade ja själv den mindre kom från hubbes prostockRPM lover skrev:2338475Det var synd att Herr T smälte en kolv till 1685 kitet. Toppen var i alla fall en riktig Grottis topp.
Underdelen köpte jag ett nytt block i affären och svetsa om och fräste ur direkt satte i en låda med bort frästa klackar på tvåan och veven flång ny som vi rev isär på EoD och satte i egenhändigt blue printade stakar balanserade på enem i nacka ( nåja jag jobbade där)RPM lover skrev:2338475Det var synd att Herr T smälte en kolv till 1685 kitet. Toppen var i alla fall en riktig Grottis topp.
Underdelen till den motorn lever fortfarande.
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |