Katana och GSX 1100-tråden

katana83

Med lem
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Bålsta
Hoj
Katana 1100 sedan -87
Katana förbud

Är det bara jag som har reagerat på denna skylt eller är det fler :va
Det liknar en Katana väldigt mycket :D
Vi som kör så lungt på våra gamla knarrar :yoparty diskriminering helt klart
 

Biker66

Rörramsfetischist med kubikångest
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
. . . . . . . . . . . . . . . . Moto Martin GSX 1500. . 183bhp Suzuki GSX750 -98 . . . . . 80bhp Yamaha SR500 -80 . . . . . 27bhp
APE:s GSX-sida

Vevbultarna: $51

Övre pinnbultarna: $80 + HD muttrar: $62

+ frakt

Tillkommer tull och moms på hela kalaset.

Vinsten ökar ju mer man köper jämfört med svenska priser...

Beställer vi inte nu kommer jag göra en större beställning i vinter ;)


Nej, det är min vev på förra bilden.
Spenderade gårdagskvällen till att borra/bryta/tvinga ut den avbrutna pinnbulten under hedniska och ockulta riter.
Här ser du hur min bänk ser ut nu (din vev närmast).
 

Bifogat

  • IMG_0632 (Medium).JPG
    IMG_0632 (Medium).JPG
    84.3 KB · Visningar: 118
Last edited:

ronnyracer

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Norrland
Hoj
Katana 1428 + Honda XR 640
Katana

Äntligen är alla bitar på plats, blankt besiktningspapper och tanken full!
Hälsningar Ronny
 

Bifogat

  • ronnyracerkatana3.JPG
    ronnyracerkatana3.JPG
    85.5 KB · Visningar: 228

Gradin

If it´s too loud, your too old
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
-
Äntligen är alla bitar på plats, blankt besiktningspapper och tanken full!
Hälsningar Ronny
Ojoj. Grattis. Ser fint ut! Kanske man får möjlighet att höra 1428 sången då. Är på besök i H-sand denna vecka.. Ut o cruisa på Nybrog! :yoparty
Har Tommy F fått ut sitt monster oxå? / Gradin
 

ronnyracer

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Norrland
Hoj
Katana 1428 + Honda XR 640
Ojoj. Grattis. Ser fint ut! Kanske man får möjlighet att höra 1428 sången då. Är på besök i H-sand denna vecka.. Ut o cruisa på Nybrog! :yoparty
Har Tommy F fått ut sitt monster oxå? / Gradin

Tommy har både fått ut sin och hunnit riva, strax startklar bara han hitta någon som kan oringa fodren. Den går hårt iallafall!

Tog en sväng ikväll på huvudstretan i byn, behöver fetta upp förgasarna lite mer och alla som säljer munstycken (och har kunnande) till Keihin går det så bra för att dom bommar igen under sommaren!
En insats ska iordningställas så att jag håller lagens långa arm på behörigt avstånd...
Kissen tar undan friskt! Nu behöver man bara vänta på ett ras så man får skruva igen, fast gammelsuzuki e ju hållbara grejor förstås, det finns väl en anledning att RG/ Falkenberg utgår ifrån samma ämne men med lite moddar som turbo/metanol å andra småjusteringar!

Hälsningar Ronny
 

1570cc

Kubiken ökar med åren
Gick med
23 Jan 2007
Ort
Härnösand
Hoj
Suzuki GSX 1100 -80
Du får byta till BLANKARONNY som nick i ställe!!;) Stort grattis till stans snyggaste hoj på onsdags buset!!!!!Va e väll lite olja på benen när motorn går så in i hvete!!!! Skämt å sidå det finns inga genvägar med gamla suzuki´s nu e olje kanalerna pluggade å blocket ska o-ringas bara semesterfirarna med fräs maskiner kommit till bakas till jobbet.:huvet
Skickar en bild från första provrepan.
//Tommy
Tommy har både fått ut sin och hunnit riva, strax startklar bara han hitta någon som kan oringa fodren. Den går hårt iallafall!

Tog en sväng ikväll på huvudstretan i byn, behöver fetta upp förgasarna lite mer och alla som säljer munstycken (och har kunnande) till Keihin går det så bra för att dom bommar igen under sommaren!
En insats ska iordningställas så att jag håller lagens långa arm på behörigt avstånd...
Kissen tar undan friskt! Nu behöver man bara vänta på ett ras så man får skruva igen, fast gammelsuzuki e ju hållbara grejor förstås, det finns väl en anledning att RG/ Falkenberg utgår ifrån samma ämne men med lite moddar som turbo/metanol å andra småjusteringar!

Hälsningar Ronny
 

Bifogat

  • bild f 001.jpg
    bild f 001.jpg
    85.7 KB · Visningar: 184

IngvarB

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2005
Ort
Tumba
Hoj
Gsx1100es ++
Du får byta till BLANKARONNY som nick i ställe!!;) Stort grattis till stans snyggaste hoj på onsdags buset!!!!!Va e väll lite olja på benen när motorn går så in i hvete!!!! Skämt å sidå det finns inga genvägar med gamla suzuki´s nu e olje kanalerna pluggade å blocket ska o-ringas bara semesterfirarna med fräs maskiner kommit till bakas till jobbet.:huvet
Skickar en bild från första provrepan.
//Tommy

Fräna bågar där uppe i norr, både din och ronnyräser-katanan! Var är det oljan vill pinka ut på storblockarna? Exakt vad måste pluggas resp o-ringas?

/Ingvar
 

ronnyracer

Ny medlem
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Norrland
Hoj
Katana 1428 + Honda XR 640
Stiligt Ronny:tummenupp
Är det Samurajens gamla som du har jobbat vidare på ?

Han har nog haft den också men det är Micke Åsell i Timrå som lagt ner timmarna på att bygga chassiet, Henke Oscarsson har plockat på Marvic fälgarna (?) och lät Granered bygga om svingen och jag har bara ändrat detaljer på chassiet, har koncentrerat mig på nya puffran/ el/ tändsystem/oljesmörjning/kylning hittills. Har haft god hjälp av Tommy F för att få bottendelen iordning.
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Någon som har en höger hand/ljuskontroll liggandes. Behöver det lilla bläcket(den med två 'kontaktpunkter' på)och tillhörande fjäder. Hela knappen med om den finns. Inte lika akut fungerar än så länge efter lite limmande.

edit: Kopplade helt enkelt bort kretsen med att inte sätta dit bläcket och kopplade ihop likriktaren och spolen direkt:tummenupp Dom 'tomma' kabeländarna sitter även dom ihop så är man ifrån problemet med lösa ändar heller!
Antar att ni andra gjort det samma, en standardmod ju:)
/U
 
Last edited:

smen

Intressanta män luktar diesel
Gick med
28 Jan 2005
Ort
Blentarp
Hoj
Suzuki Katana-82 1327cc turbo.
Ursäkta om jag breakar in lite här på tråden men det behövs slänga ut en fråga om jag ska få sinnesfrid. Är det skillnad på en gsx 1100e motor och en 1100 katana motor om vi utgår ifrån att båda är helt orginal och dom kommer ifrån samma årtal. (1982) :confused: Jag har mött förståsigpåare ifrån båda lägren och vid samtal har jag påstått att det är likadana motorer i båda cyklarna med ett vis tvekan. :va Så giv mig ett svar en gång för alla, rätta mig om jag har fel. Mvh Mikael :tummenupp
 

Snkris

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2003
Ort
Alta, Norge
Hoj
GSX1400 K2, Katana 1230 1983, DR350 1999, TGB Bullet 50 moped, TGB Blade 1000 ATV
Ursäkta om jag breakar in lite här på tråden men det behövs slänga ut en fråga om jag ska få sinnesfrid. Är det skillnad på en gsx 1100e motor och en 1100 katana motor om vi utgår ifrån att båda är helt orginal och dom kommer ifrån samma årtal. (1982) :confused: Jag har mött förståsigpåare ifrån båda lägren och vid samtal har jag påstått att det är likadana motorer i båda cyklarna med ett vis tvekan. :va Så giv mig ett svar en gång för alla, rätta mig om jag har fel. Mvh Mikael :tummenupp

Selve motorene er de samme, skillnaden er veven. Katanaveven har rulleholdere på veven i alu, E motorens er i stål. Stakene på Katanaveven er også bredere = sterkere. Ellers like.
 

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Ort
Trångsund
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Hejsan, gissa vem jag köpte min Setrabkylare med specialmått av?
Peter "Morani", såklart:tummenupp . Han har några specialbeställda för att passa i Nortons gamla RR-kåpor. Kolla med honom.


Kanon, har ju ändå tänkt bege mig upp till Malmby o visa upp slutresultatet. Så du är tillbaks i Svedala och börjat skruva ihop hojen?
/U
 

Katanapilot

Loud pipes save lives
Gick med
6 Mar 2003
Ort
KALMAR Sveriges framsida...
Hoj
Katana No146 1428cc. GSX-83 1168cc.Hayabusa -00
Bättre sent än aldrig!!!!!!!

Har börjat att fixa min 1100E till besiktning och passade även på att montera tillbaka mina gamla RS 36:eek:r som jag sålde för ett par år sedan.
Har inte varit använda sen dom såldes,men jag gjorde en nätt förtjänst pä 2000:-:)
Hittade även en Pingelkran hos en polare för 300:-(som varit min brors)

BRA DAGAR,FLER SÅDANA:D
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top