Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Spajk

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2009
Ort
Uppsala
Hoj
Z1000 -09
Ser riktigt schysst ut, Jag köpte faktiskt en beggad z1000-09 på Stibix för ca 3 veckor sen med slipon för 84.000, 260mil på mätaren.Kändes som ett bra köp.
Har lagt en beställning hos Rizoma nu. o ska bygga om en del under hösten/vintern.
 

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Bårran
Hoj
Såld!
Ser riktigt schysst ut, Jag köpte faktiskt en beggad z1000-09 på Stibix för ca 3 veckor sen med slipon för 84.000, 260mil på mätaren.Kändes som ett bra köp.
Har lagt en beställning hos Rizoma nu. o ska bygga om en del under hösten/vintern.


Aha så det var du hehe, ja du köpte "polisens" vit/silvriga va?
Han åkte med oss ettag men då många gasade på ofta o vissa inte ens körde med skylt så kändes det lite jobbigt o köra med oss sa han... o jag kan förstå honom.

Han har sålt många z1000 genom sina dagar har jag hört... nöjd med hojen?
 

Corpze

Driftare
Gick med
26 Sep 2006
Ort
Arvika
Hoj
Kawasaki Z750
Vad har ni gett för 600milsservicen hos era lokala mc-firmor? fick ett pris på 2000 i karlstad, är det ett bra pris? vad gör de på den servicen?
 

Jippo

Ditt jävla jippo!
Gick med
3 Mar 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R1 -05 & KTM 525 EXC Factory SM
Vad har ni gett för 600milsservicen hos era lokala mc-firmor? fick ett pris på 2000 i karlstad, är det ett bra pris? vad gör de på den servicen?

med tillvalet oljebyte så betalade jag 1100.- på kenneths mc i göteborg. johans mc ville ha runt 2000 vet jag.
 

MrMusic

Diablo black Z1000 -07
Gick med
14 Jun 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Z1000 -07
med tillvalet oljebyte så betalade jag 1100.- på kenneths mc i göteborg. johans mc ville ha runt 2000 vet jag.

Har min inne på service nu hos Mc-experten i Stockholm. 800:- plus oljor går det på.

En annan fråga. Har precis satt på GPR titan slip-on. Gick hur bra som helst i ca 50 mil. Nu har FI-lampan börjat lysa titt som tätt. Hojjen går också ojämt under 5000 varv. Låter nästan som den "fyrtaktar" eller som en ducati nu typ.

Någon som vet vad det kan vara och har förslag på åtgärd?
Har inte mappat eller gjort något annat när jag monterade slip-on.

Uppdaterad: Tydligen satt tändhatten löst på 4:ans cylinder. AVA fixade felet på garanti. Fick mycket bra service. Lämnade in den på torsdag och den skulle påbörjas nästa onsdag, men redan på måndag före lunch var den klar. De passade också på och bänkade hojjen, helt gratis till mig också! Det kallar jag service!
 
Last edited:

PolR

Kiss French, Ride Italian
Gick med
5 Apr 2009
Ort
Stockholm; söderort
Hoj
Ducati HM 821 -13
Vad har ni gett för 600milsservicen hos era lokala mc-firmor? fick ett pris på 2000 i karlstad, är det ett bra pris? vad gör de på den servicen?

2500kr på ava mc i sthlm. Ingen direkt koll vad dom gör då men på 1200 så gick dom igenom det mesta (fick äntligen papper på allt dom titta på..) den gick dock lös på 4300kr. Surt..
 

A.Ergul

Ny medlem
Gick med
5 May 2009
Ort
Norrköping
Hoj
Kawasaki Z1000 Grön
På Biketech i Norrköping kostar 600 milaservicen 100:- det är bara en bromskontroll som ska göras enligt honom och kawasaki. Men ska man byta oljor och sånt så är det klart att det kostar några spänn till.
 

erixon21

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Ort
Bengtsfors
Hoj
Suzuki gsxr 1000 -02
tjenare, nu såhär inför vintern vad brukar ni göra då med era hojjar då?? blir första vinterförvaringen för min del så har noll koll på vad som ska göras ^^ tacksam för svar..
 

Ridde

Inkörningsperiod
Gick med
1 Apr 2004
Ort
Borås
Hoj
Vit Z 1000 -08
tjenare, nu såhär inför vintern vad brukar ni göra då med era hojjar då?? blir första vinterförvaringen för min del så har noll koll på vad som ska göras ^^ tacksam för svar..

Jag gjorde typ ALLT förra vintern, iaf vad gäller modifieringar :)

Nu vetifan vad man ska göra, blir väl att plocka ner den i molekyler och putsa allt..... eller inte :va
 

friction

Professor
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uddevalla
Hoj
Kawasaki Z400F -83
menar du typ service a´la byta olja & filter, smörja strålkastargummit å spänna kolvuppstötarfjädern?

eller modifieringar typ rensa röven, hugger, bellypan osv.?
 

joand

Medlem
Gick med
11 Mar 2009
Ort
Malmö
Hoj
Nej
På min att göra lista i vinter finns:
- Rensa röven
- Hugger
- Belly pan
- Titax koppling och bromsgrepp
- Slip on (Vilka är ju frågan)

Skulle även vilja få igång båda lamporna när jag kör med halvljus, någon som vet hur man fixar det?

Sen vet man ju inte vad som händer, men detta är planen just nu.
 

arkefrän

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2007
Ort
Arbrå
Hoj
R1 Streetfighter
Jo jag vet, det är ett "känt" problem... om du håller på o kör på slangen o grejer så kan det sluta så... tål inte allt för mycket det där o det antar jag att du har gjort då det ser ut så där.

Jag vet en kund på Stibix som kom in två gånger på en vecka eller nått med samma problem o han höll på o stunta med sin z1000.


Hej allihopa ... :)

Jag är "kunden" som nämns ovan.
Ni skall få höra lite kul grejer om z1000 ...
Vill påpeka att jag inte stuntar med min hoj. Kör hårt på landsväg och leker en del på slangen.
Innan jag börjar smutskasta Kawasaki så vill jag bara säga att jag köpt mina hojar utav Björn på Stibix i Borås. De har varit så jäkla bra att ha och göra med och har hjälpt mig till tusen när det gäller mina kawaproblem. Så all ära åt stibix och lite mindre till kawasaki sverige!
Nu kör vi!

När jag hämtade min nya -08 så bara efter 5km så flög "skydds" kåpan på kopplingskåpan av på motorvägen. Ny beställdes och monterades på garanti vid 100 mila service utan gnäll.

Efter ett par 100 mil (minns inte exakt) så va det dax för garanti igen!
Lacken på tanken va usel! Stenskott till tusen! Lacken bara flagna av!
Jag fick bemötandet: Du får hålla avstånd och inte köra på grusvägar.
Har aldrig kört på en grusväg med den och lite vägdamm skall det tåla.
Jag är pedant och har varit egenföretagare inom lackvård i snart 10år.
Gav mig inte och efter mkt mkt mkt tjat så fick jag en ny tank på garanti.

Nästan direkt efter service så lossnar framlyktan från sitt undre fäste. demonterar det själv och moddar "silvertejp" fästet så att den sitter på plats.

Speglarna började lossna efter ett tag och blev så trött på locktight och efterspänningar fram och tillbaks så att dessa rök och slängdes i en låda i garaget ... !!!

Efter en tid så började jag finna spån i framlyktan av krom ... ?
Något i reflektorn skaver så att det lossnar. Orkade inte ta upp det med kawasaki. så ingen åtgärd har gjorts.

Nu har hojen gått ca 500 mil och nästa grej.
Ute med polarna och övar lite på slangen och pang så gick ramförstärkningen av!!! De tyckte att jag kört för hårt med hojen??? Men men ... det byttes på garanti och jag blev nöjd. (vänster sida om du sitter på hojen)

50 mil senare och samma sak igen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Samma sida och på exakt samma ställe. Denna gång så hade jag tröttnat!
Jag bad om att få en ny hoj av kawa. Men nej nej. Jag fick lägga pengar i mellan och köpa en ny z1000 -08.

Min gamla hoj fick en helt ny komplett ram av kawa och har sedan monterats och sålts vidare igen. Troligen något tillverkningsfel på den som satt.

Nu är vi inne på den nya hojen ... :)

Samma tjat med speglarna. Nu är de limmade och tejpade under gummiskyddet som döljer "mutter" fästet.

Samma sak med framlyktan. Massor av spån från reflektorn. Ligger snyggt i botten på lyktan och solar sig =).

Återigen så lossnar även denna framlyktan!!! Fram med silvertejpen igen.

En kylarslang börjar läcka. Spänner själv och fyller på vätska.

Vid 600 mila servicen så byttes oljan på den. 50 mil senare så börjar kopplingen å slira ??? De säger att jag kör för hårt med den! OBS! denna hoj hade gått som demo i 300 mil och bara gått 300 mils hård körning av mig. Efter demontering så är den inte slut ... är blå pga för hög belastning, men inte slut säger de. Har andra polare som erfarat samma problem vid oljebyte. Felet är att kopplingen vänjer sig vid oljans tröghet/lätthet och när ny olja kommer i så pang så reagerar kopplingen inte lika som tidigare och i vissa fall så börjar den å slira. Kawa kvalitet ...!!! Bytade koppling på egen bekostnad !!!

Samtidigt så sa jag till om samma lackproblem som tidigare, men denna gång även på kåporna sidan om passagerarsadeln. Nu började kawa å knipa igen på plånboken ... men efter mkt mkt mkt gnäll av mig så byttes tank och bakplasten. På plasten bak så hade färgen skavt av helt efter att jag skjutsat min tjej en del i sommar. De sa att hon troligen haft fel byxor på sig ??? En hoj anpassad för två ska väl för F klara att två sitter på den utan att det skall bli så dåligt på så kort tid ... :va

Nu va det även dags för rost problem !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Grenröret har börjat rosta, inte ärjat eller ändra färg eller fläckas, utan rost!
Grenröret är av rostfri typ. Men kawa har snålat på att polera svetsfogarna och därav rost! Detta resulterar i att även mitt slip-on av aluminium börjat bli fläckigt och ser ut som F. Det är av så dålig kvalitet att kawa inte kan redogöra för vilken beteckning det är på stålet. Fy fan va dåligt! Kawa nekar mig garanti hjälp med rost på en 2008 års modell.

Efter 600 mila servicen så upptäckte jag att en utav bultarna till motorfästet va borta ... ??? Den har sprungit sin väg ... ??? Fick en ny av stibix.

Hojen har börjat närma sig 1000 mil och nu är det nästa grej!
Den har börjat läcka olja från ventilkåpspackningen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Har ej ringt stibix ännu, men kommer att köras efter helgen.

Kawasaki har nu efter mkt om och men erkänt att de har haft stora problem samt reklamationer på lacken på sina hojar från 07 och framåt.

Jag älskar min kawa och planerar att fortsätta köra kawa.
Men om det är fler som har stött på samma prolem med era hojar så ge för fan inte upp!!!!!!!!!!!!!!! De måste börja ta sitt ansvar och tillverka samma kvalitet som tidigare. Tittar man på en z1000 som är 5år gammal så finns där inga lack och rost problem och grejer som lossnar och går av. Detta är bara ett sparande i produktion och vi konsumenter får lida stort för att "jätten" skall tjäna mer pengar. När en ny z1000 lämnar fabrik så kostar den inte mer än ca 8-12000 i byggkostnad. Räkna då själva ut hyr det blir kvalitetsmässigt. I den summan så är dock inte framtagning av produkt samt reklam osv osv medräknat.

Ha de gött allihop :tummenupp
 
Last edited:

hyll

Kör och fotar hoj!
Gick med
7 Apr 2008
Ort
Bårran
Hoj
Såld!
Hej allihopa ... :) etc (kortar ner hehe)

Ja du verkar verkligen ha haft otur med dina z1000 enda oturen jag haft är att jag har kört av vägen... men det är ju förarens fel.

Jag känner dock igen det där med tanken, min första vita z1000 -08 var med känslig för stenskott på just tanken, hade fått fram på vänster sida, men då jag inte orkar bry mig och den hade gått 1000 mil utan problem så sket jag i det.

Min vita hade innan kraschen gått 1300 mil utan några som helst problem, backspeglarna är ju ren skit o det vet alla, de spricker nere vid fästningen, hårdplasten längst ner är kass helt enkelt så på med rizoma och allt var frid o fröjd.

Men resten du beskriver är nyheter för mig, med lampan, rost, stagen på sidan etc.

Antingen har du haft ren otur eller så använder du den som en cross, vilket jag med har gjort, kört ut på en äng en gång och tom det gick bra haha, jävla bil till att köra på fel sida! (ser video här nedan).

[YOUTUBE-ID]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/cdt2u0ua8-Y&hl=sv&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/cdt2u0ua8-Y&hl=sv&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]


Min första vita körde jag med som en idiot, körde i princip så fort det gick varje dag till jobbet (3.5 mil), alltid fungerat klockrent utan läckor eller missljud.

Men men antar att du bara ha haft ren otur, min -09 som nu är till salu går som en klocka.

/hyll
 

Hoken78

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2009
Ort
gotland
Hoj
2010 Kawasaki Z1000
styrstopp z750

Tjoo köpte min första hoj nu ganska nyligen, en z750 09:a, tänkte jag skulle ta korten med denna, men när jag nu provkört lågfartsprovet några gånger fattar jag ju att jag aldrig någonsin kommer kunna ta mig runt den raka konbanan, hur jag än gör så kommer jag inte runt i vändningen utan att gå förbi linjen, så min fråga är om det ,möjligen finns någon som vet hur och om det går att ändra styrstoppet på någevis, tacksam för svar
Mvh
 

erixon21

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Ort
Bengtsfors
Hoj
Suzuki gsxr 1000 -02
menar du typ service a´la byta olja & filter, smörja strålkastargummit å spänna kolvuppstötarfjädern?

eller modifieringar typ rensa röven, hugger, bellypan osv.?

tänkte kanske först på service delen :p.. men vore även kul att höra vad ni andra ska göra för mod =)..
Själv har jag tänk mig att sätta på: slip on och bellypan tilla tt börja med och kanske nytt styre får så jla ont i nävarna utav min ngn som har annat förslag sitter får lågt, högt? tips på styren som är smidiga och goa :tuttar
 

erixon21

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Ort
Bengtsfors
Hoj
Suzuki gsxr 1000 -02
Tjoo köpte min första hoj nu ganska nyligen, en z750 09:a, tänkte jag skulle ta korten med denna, men när jag nu provkört lågfartsprovet några gånger fattar jag ju att jag aldrig någonsin kommer kunna ta mig runt den raka konbanan, hur jag än gör så kommer jag inte runt i vändningen utan att gå förbi linjen, så min fråga är om det ,möjligen finns någon som vet hur och om det går att ändra styrstoppet på någevis, tacksam för svar
Mvh

jag körde upp med min z750 så det går allt bra att köra med den börja med att skruva ner dämparen fram,så du får den mkt styvare då är den inte så svampig, sen blev den bättre i svängingen :yoparty
 

arkefrän

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2007
Ort
Arbrå
Hoj
R1 Streetfighter
Hej allihopa ... :)

Jag är "kunden" som nämns ovan.
Ni skall få höra lite kul grejer om z1000 ...
Vill påpeka att jag inte stuntar med min hoj. Kör hårt på landsväg och leker en del på slangen.
Innan jag börjar smutskasta Kawasaki så vill jag bara säga att jag köpt mina hojar utav Björn på Stibix i Borås. De har varit så jäkla bra att ha och göra med och har hjälpt mig till tusen när det gäller mina kawaproblem. Så all ära åt stibix och lite mindre till kawasaki sverige!
Nu kör vi!

När jag hämtade min nya -08 så bara efter 5km så flög "skydds" kåpan på kopplingskåpan av på motorvägen. Ny beställdes och monterades på garanti vid 100 mila service utan gnäll.

Efter ett par 100 mil (minns inte exakt) så va det dax för garanti igen!
Lacken på tanken va usel! Stenskott till tusen! Lacken bara flagna av!
Jag fick bemötandet: Du får hålla avstånd och inte köra på grusvägar.
Har aldrig kört på en grusväg med den och lite vägdamm skall det tåla.
Jag är pedant och har varit egenföretagare inom lackvård i snart 10år.
Gav mig inte och efter mkt mkt mkt tjat så fick jag en ny tank på garanti.

Nästan direkt efter service så lossnar framlyktan från sitt undre fäste. demonterar det själv och moddar "silvertejp" fästet så att den sitter på plats.

Speglarna började lossna efter ett tag och blev så trött på locktight och efterspänningar fram och tillbaks så att dessa rök och slängdes i en låda i garaget ... !!!

Efter en tid så började jag finna spån i framlyktan av krom ... ?
Något i reflektorn skaver så att det lossnar. Orkade inte ta upp det med kawasaki. så ingen åtgärd har gjorts.

Nu har hojen gått ca 500 mil och nästa grej.
Ute med polarna och övar lite på slangen och pang så gick ramförstärkningen av!!! De tyckte att jag kört för hårt med hojen??? Men men ... det byttes på garanti och jag blev nöjd. (vänster sida om du sitter på hojen)

50 mil senare och samma sak igen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Samma sida och på exakt samma ställe. Denna gång så hade jag tröttnat!
Jag bad om att få en ny hoj av kawa. Men nej nej. Jag fick lägga pengar i mellan och köpa en ny z1000 -08.

Min gamla hoj fick en helt ny komplett ram av kawa och har sedan monterats och sålts vidare igen. Troligen något tillverkningsfel på den som satt.

Nu är vi inne på den nya hojen ... :)

Samma tjat med speglarna. Nu är de limmade och tejpade under gummiskyddet som döljer "mutter" fästet.

Samma sak med framlyktan. Massor av spån från reflektorn. Ligger snyggt i botten på lyktan och solar sig =).

Återigen så lossnar även denna framlyktan!!! Fram med silvertejpen igen.

En kylarslang börjar läcka. Spänner själv och fyller på vätska.

Vid 600 mila servicen så byttes oljan på den. 50 mil senare så börjar kopplingen å slira ??? De säger att jag kör för hårt med den! OBS! denna hoj hade gått som demo i 300 mil och bara gått 300 mils hård körning av mig. Efter demontering så är den inte slut ... är blå pga för hög belastning, men inte slut säger de. Har andra polare som erfarat samma problem vid oljebyte. Felet är att kopplingen vänjer sig vid oljans tröghet/lätthet och när ny olja kommer i så pang så reagerar kopplingen inte lika som tidigare och i vissa fall så börjar den å slira. Kawa kvalitet ...!!! Bytade koppling på egen bekostnad !!!

Samtidigt så sa jag till om samma lackproblem som tidigare, men denna gång även på kåporna sidan om passagerarsadeln. Nu började kawa å knipa igen på plånboken ... men efter mkt mkt mkt gnäll av mig så byttes tank och bakplasten. På plasten bak så hade färgen skavt av helt efter att jag skjutsat min tjej en del i sommar. De sa att hon troligen haft fel byxor på sig ??? En hoj anpassad för två ska väl för F klara att två sitter på den utan att det skall bli så dåligt på så kort tid ... :va

Nu va det även dags för rost problem !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Grenröret har börjat rosta, inte ärjat eller ändra färg eller fläckas, utan rost!
Grenröret är av rostfri typ. Men kawa har snålat på att polera svetsfogarna och därav rost! Detta resulterar i att även mitt slip-on av aluminium börjat bli fläckigt och ser ut som F. Det är av så dålig kvalitet att kawa inte kan redogöra för vilken beteckning det är på stålet. Fy fan va dåligt! Kawa nekar mig garanti hjälp med rost på en 2008 års modell.

Efter 600 mila servicen så upptäckte jag att en utav bultarna till motorfästet va borta ... ??? Den har sprungit sin väg ... ??? Fick en ny av stibix.

Hojen har börjat närma sig 1000 mil och nu är det nästa grej!
Den har börjat läcka olja från ventilkåpspackningen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Har ej ringt stibix ännu, men kommer att köras efter helgen.

Kawasaki har nu efter mkt om och men erkänt att de har haft stora problem samt reklamationer på lacken på sina hojar från 07 och framåt.

Jag älskar min kawa och planerar att fortsätta köra kawa.
Men om det är fler som har stött på samma prolem med era hojar så ge för fan inte upp!!!!!!!!!!!!!!! De måste börja ta sitt ansvar och tillverka samma kvalitet som tidigare. Tittar man på en z1000 som är 5år gammal så finns där inga lack och rost problem och grejer som lossnar och går av. Detta är bara ett sparande i produktion och vi konsumenter får lida stort för att "jätten" skall tjäna mer pengar. När en ny z1000 lämnar fabrik så kostar den inte mer än ca 8-12000 i byggkostnad. Räkna då själva ut hyr det blir kvalitetsmässigt. I den summan så är dock inte framtagning av produkt samt reklam osv osv medräknat.

Ha de gött allihop :tummenupp

Nu va det dax igen .... !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tog en tur på motorvägen med polarna och körde lite på slangen.
Efter ca 2 mils lekande så stannade vi. Jag hade tappat 2 bultar, en till motorfästet och en till ramförstärkningen. efter lite mer kikande så såg jag även att staget mellan motor och kylare va knäckt!
Ni flesta tror säkert att jag kör så som man inte ska med en hoj.
Jag kör hårt på landsväg och leker på slangen, men vem gör inte det?
Kawa har sagt till mig att hojar inte är byggda för att köras på ett hjul, men när det är provkörningar i div mc-tidningar och de kör på slangen och vi sitter hemma och bara ler och säger; fy bubblan va fet hoj; en sån vill jag ha!
Då klagar de inte! De jag kör med i gbg köra lika hårt med deras hojar, om inte mer! Och deras håller ihop utan några missöden.

Fyyyy F för kawa kvalitet!
 
Last edited:

Hoken78

Ny medlem
Gick med
26 Sep 2009
Ort
gotland
Hoj
2010 Kawasaki Z1000
jag körde upp med min z750 så det går allt bra att köra med den börja med att skruva ner dämparen fram,så du får den mkt styvare då är den inte så svampig, sen blev den bättre i svängingen :yoparty

låter la kalas erixon, då finns det hopp, var ute å körde lite nu på eftermiddagen oxå tänkte att lite träning kanske skulle ge resultat, men nää, jag kommer inte runt, å jag som är nybörjare på hoj, hur skruvar man ner dämparen?? finns det nån guide på nätet kanske?
tack för svaret iafall
Mvh
 

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS
Nu va det dax igen .... !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tog en tur på motorvägen med polarna och körde lite på slangen.
Efter ca 2 mils lekande så stannade vi. Jag hade tappat 2 bultar, en till motorfästet och en till ramförstärkningen. efter lite mer kikande så såg jag även att staget mellan motor och kylare va knäckt!
Ni flesta tror säkert att jag kör så som man inte ska med en hoj.
Jag kör hårt på landsväg och leker på slangen, men vem gör inte det?
Kawa har sagt till mig att hojar inte är byggda för att köras på ett hjul, men när det är provkörningar i div mc-tidningar och de kör på slangen och vi sitter hemma och bara ler och säger; fy bubblan va fet hoj; en sån vill jag ha!
Då klagar de inte! De jag kör med i gbg köra lika hårt med deras hojar, om inte mer! Och deras håller ihop utan några missöden.

Fyyyy F för kawa kvalitet!

Fy fan vad tråkigt !
Har själv en 08:a inköpt av Björn på Stibix och som du säger dem ställer alltid upp, är hur trevliga och hjälp samma som helst.

Kör dock själv som en vilde, 14 mil om dagen (pendlar till Gbg från Borås)
Och hittills ingen problem.

Inga som helst lack eller rost problem ännu, men det du skriver får en att börja fundera.
 
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

Top