Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Z750_2010

Medlem
Gick med
31 Jul 2010
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ducati Streetfighter V4s 2020
det är integrerat i hjälmen som man fäller ner med en spak utanpå hjälmen,det känns som att det skaver när man fäller det upp å ner,därför undrar jag om det är så på alla hjämar,massa repor å skit är ju jobbigt att ha mitt i synfältet...

ah jag trodde du menade repor på hjälmen, repor på visiret är jäkligt jobbigt:S
 

Angelkiller

Ny medlem
Gick med
6 May 2008
Ort
----
Hoj
Honda CBR 600F -98 Yamaha YZF 250-06
Ny i vårsolen funderar jag på min ev Z1000 års 2010, frågan är om man skall köpa på svenska marknaden eller importera?
Kollade lite snabbt och i sverige ligger den på runt 100.000:- ny
och i tyskland 9600€=85.000:- tar man den från U.S.A kan man få en ny för $10499 = 66000:-
Frågan är vilka mer kostnader som blir och om det medför stora risker ex garantier och liknande..
 

KMM

Kampen Mot Mänskligheten
Gick med
28 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki Z750 2008
Ny i vårsolen funderar jag på min ev Z1000 års 2010, frågan är om man skall köpa på svenska marknaden eller importera?
Kollade lite snabbt och i sverige ligger den på runt 100.000:- ny
och i tyskland 9600€=85.000:- tar man den från U.S.A kan man få en ny för $10499 = 66000:-
Frågan är vilka mer kostnader som blir och om det medför stora risker ex garantier och liknande..

Blir inga större vinster.. Antar att tull och moms tillkommer från USA.
 

Z750_2010

Medlem
Gick med
31 Jul 2010
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ducati Streetfighter V4s 2020
Ny i vårsolen funderar jag på min ev Z1000 års 2010, frågan är om man skall köpa på svenska marknaden eller importera?
Kollade lite snabbt och i sverige ligger den på runt 100.000:- ny
och i tyskland 9600€=85.000:- tar man den från U.S.A kan man få en ny för $10499 = 66000:-
Frågan är vilka mer kostnader som blir och om det medför stora risker ex garantier och liknande..

Antingen tar man tyskland, eller importerar från USA till tyskland, och hämtar själv, folk gör så med bilar..
Visserligen i detta fall så räcker väll att plocka i tyskland och hämta själv!
 

Angelkiller

Ny medlem
Gick med
6 May 2008
Ort
----
Hoj
Honda CBR 600F -98 Yamaha YZF 250-06
Antingen tar man tyskland, eller importerar från USA till tyskland, och hämtar själv, folk gör så med bilar..
Visserligen i detta fall så räcker väll att plocka i tyskland och hämta själv!
Någon som vet vilka eventuella extra avgifter som tillkommer om man köper i tyskland?
Följer garantin med cykeln dvs kawasaki eller är det återförsäljaren som håller i detta?
 

daniel_k3

oomkullrunkelig
Gick med
14 Apr 2009
Ort
Laholm
Hoj
MT-01 vit och oskyldig!
Ny i vårsolen funderar jag på min ev Z1000 års 2010, frågan är om man skall köpa på svenska marknaden eller importera?
Kollade lite snabbt och i sverige ligger den på runt 100.000:- ny
och i tyskland 9600€=85.000:- tar man den från U.S.A kan man få en ny för $10499 = 66000:-
Frågan är vilka mer kostnader som blir och om det medför stora risker ex garantier och liknande..

Moms, frakt och tull tillkommer ju från usa... + reg, ursprung såklart.

tar du en från tyskland måste den vara 6månader gammal och ha gått minst 600 mil om du ska slippa svensk moms. Och med resor, inreg och allt kan du ju lätt räkna på 10´ på den tyska,

njaa, för lite pengar för att det ska vara lönt...
 

Bateman

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2009
Ort
Malmö
Hoj
2008, Z1000 Svart
Batteriet z1000

Hej på er!

Jag har haft ute mitt batteri och underhållsladdat det nu under vintern. När jag skulle sätta tillbaks batteriet tycktes det vara mindre plats än var det var när jag tog ut det :huvet. Jag fick dit batteriet men det känns som att det sitter lite fel och att vissa kabal är i vägen. Jag kommer helt enkelt inte ihåg om det var så "trångt" och dessa kablar låg där de ligger nu. Finns det någon som har lust att ta en bild på hur det ser ut på er z1000 (08) när ni tagit bort sadel och kuts. Vill bara se om era kablar går på samma ställe som på min eller om jag monterat ihop det lite tokigt.

Allt gick att skruva fast och jag behövde inte "tvinga" in några skruvar, men vill ändå försäkra mig om att man inte monterat det helt fel.

Någon?? :)
 

WheelieWonka

Ny medlem
Gick med
3 Mar 2010
Ort
Nacka
Hoj
z1000 -10
Nån här som har ett slipon från Sc Project? Jag är lite sugen på att köpa detta http://www.sc-project.com/kawasaki_z750_07_e.htm

Jag fick mitt sc system förra veckan, riktigt schysst faktiskt. Grymt ljud!
Bra pris och snabba leveranser också hade mitt på en vecka

Gjorde en video, dock fick brorsans vita stå mest i fokus.

Den Vita har ett leovince Gp slipon och Min svarta skönhet har ett Sc Concept system på då.
http://www.youtube.com/watch?v=LcvYqLWGykg

Förövrigt om någon är intresserad av ett Mivv slipon till en z750 så har jag ett beggat som ligger och tar plats, komplett med db killer och skit,
kört förra året.
 

Bifogat

  • IMG_0190.JPG
    IMG_0190.JPG
    192 KB · Visningar: 65
  • GP%20Carbon.jpg
    GP%20Carbon.jpg
    69.6 KB · Visningar: 69
Last edited:

Z750_2010

Medlem
Gick med
31 Jul 2010
Ort
Kungsbacka
Hoj
Ducati Streetfighter V4s 2020
Vilket är det "högsta/mest ljudliga" slip on ni stött på, på en z750 ^^? (utan db-killer förståss)
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top