Kawasaki z800/z800e

micke_011

Återfallsåkare
Gick med
28 May 2014
Ort
Norrköping
Hoj
Ducati Monster 1200
Fin hoj Red! 2015?

Har svårt att bestämma vilket slipon man ska ha - LeoVince kolfiber kostar som SC-Project men känns snäppet vassare. Om man nu ska snåla och inte ta ett Akra
 

Red1986

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2014
Ort
Göteborg
Hoj
Kawa z800 -15
Fin hoj Red! 2015?

Har svårt att bestämma vilket slipon man ska ha - LeoVince kolfiber kostar som SC-Project men känns snäppet vassare. Om man nu ska snåla och inte ta ett Akra

Det är en 2015 ja, nu är det bara koppling/bromsgrepp som skall på, (finns i garaget) sedan hitta ett par schyssta backspeglar. Någon som har något schysst att tipsa om?

kliar i hela kroppen när jag tänker på hur fint det är att köra denna z800!

Jo jag var också inne på SC-Projekt men föll för Akrapovic, Jösses sicket gött ljud det är utan db-killern! gåshud :kär:kär
 

Lunaticz800

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2015
Ort
Davao
Hoj
Kawasaki z800 2015
6b07edaa133e312f18652be3cab55219.jpg


Slänger upp en bild på hojen
 

Red1986

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2014
Ort
Göteborg
Hoj
Kawa z800 -15
12873464_10154110214928793_1550043933_o.jpg12874301_10154110133523793_2010702493_o.jpg

Såhär nördar jag mig en regning Fredag med lite fix i garaget, nu sitter nya koppling/broms grepp! :D :D
 
Last edited:

Red1986

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2014
Ort
Göteborg
Hoj
Kawa z800 -15
Nice! Väntar på att mina ska trilla in från posten! :) Vad blev det för några du slog till på? Själv blev det korta svarta med grön justerare! :)

Härligt att höra! Det gör faktiskt en hel del på utseendet men nya grepp :tummenupp
Jag valde v-Trec safety, sådana som man kan böja upp dock inga korta eftersom jag gillar att bromsa/koppla med tre fingrar :)

Upp med bild på dom sen!

Blev 15mil ute på vägarna igår, helt underbart! :kär
 

rtessmann

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2015
Ort
Örebro
Hoj
Letar
Härligt att höra! Det gör faktiskt en hel del på utseendet men nya grepp :tummenupp
Jag valde v-Trec safety, sådana som man kan böja upp dock inga korta eftersom jag gillar att bromsa/koppla med tre fingrar :)

Upp med bild på dom sen!

Blev 15mil ute på vägarna igår, helt underbart! :kär

Vart beställde du från? Motea? :)
 

rtessmann

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2015
Ort
Örebro
Hoj
Letar
Stämmer, tycker det funkar bra därifrån! 2-3 arbetsdagar så är allt hemma efter beställningsdag samt att de har hyfsat bra utbud för z800.
Själv då? Vart tar du hem grejerna?

Okej! Ja, jag var inne och tittade runt lite, verkar bra :) Just broms/kopplingsgrepp har jag alltid beställd från ebay och alltid varit supernöjd! :p Men en vacker dag så kanske jag kostar på mig lite finare grejer :D
 

Red1986

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2014
Ort
Göteborg
Hoj
Kawa z800 -15
Okej! Ja, jag var inne och tittade runt lite, verkar bra :) Just broms/kopplingsgrepp har jag alltid beställd från ebay och alltid varit supernöjd! :p Men en vacker dag så kanske jag kostar på mig lite finare grejer :D

Haha det tycker jag allt, hur har det gått för dig med tail tidyn? Har du fått av orginal? Och isf är det R&G hållare som du valt? Jag har själv R&G och är super nöjd! :)
Om man kanske ska traska iväg till garaget och putsa upp fälgarna efter gårdagens bös :)
 

rtessmann

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2015
Ort
Örebro
Hoj
Letar
Haha det tycker jag allt, hur har det gått för dig med tail tidyn? Har du fått av orginal? Och isf är det R&G hållare som du valt? Jag har själv R&G och är super nöjd! :)
Om man kanske ska traska iväg till garaget och putsa upp fälgarna efter gårdagens bös :)

Tail tidyn och backspeglar monterades igår! Ja precis, R&G hållare blev det. Riktigt nöjd :) Putsa kan man aldrig göra för mycket :tummenupp
 

Red1986

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2014
Ort
Göteborg
Hoj
Kawa z800 -15
Tail tidyn och backspeglar monterades igår! Ja precis, R&G hållare blev det. Riktigt nöjd :) Putsa kan man aldrig göra för mycket :tummenupp

Det är ju det här med backspeglar för min del, jag ser väldigt bra med orginal men tycker inte de är allt för snyggt med Musse pig öron på hojen. Vilka satte du på din? Nöjd? Fanns de andra du var intresserad utav och isf vilka? Jag är lite inne på att byta ut mina...
 

rtessmann

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2015
Ort
Örebro
Hoj
Letar
Det är ju det här med backspeglar för min del, jag ser väldigt bra med orginal men tycker inte de är allt för snyggt med Musse pig öron på hojen. Vilka satte du på din? Nöjd? Fanns de andra du var intresserad utav och isf vilka? Jag är lite inne på att byta ut mina...

Ja, saken är den att min första tanke var "bar-end" speglar.. Men jag slet och jag slet med att få av styrändarna utan någon som helst framgång. Så pga detta började jag kolla på "vanliga" speglar, bl.a rizoma's grejer. https://www.google.se/search?q=rizo...KEwjr7LOGxuXLAhXHQZoKHRpDDG4Q_AUIBigB#imgrc=_ .. Och av en slump inne på biltema hittade jag ett par jag faktiskt tyckte såg riktigt bra ut.. http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Tillbehor/Speglar/Backspegel-F1-universal-2000028526/ Dom ser inte riktigt ut sådär i "böjen" utan cleanare på riktigt. Lång historia, men det slutade med biltemas :)
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top