Killar och mode?!!

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Ort
SS Wonder Village
Hoj
Världsmästarhoj
En doft bland många som jag kan rekommendera:
Kanelbullar.
Denna doft är ljuvlig..!:kär

feb07_191_1172602438.jpg
 

moog

MOTORVÄG SUGER!
Gick med
20 May 2004
Ort
Eken
Hoj
KTM 450 EXC. Cagiva Elefant 750. Triumph trepip
Har svårt att tänka mig att en övervägande majoritet på ett hojforum är speciellt modeintresserade.:tungan
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Har svårt att tänka mig att en övervägande majoritet på ett hojforum är speciellt modeintresserade.:tungan

Mja, jag skulle nog vilja påstå att det finns en hel del penningstarka esteter här, som färgmatchar en ny hoj/skinnställskombo med jämna mellanrum.

Förmodligen fler modesnubbar än på valfritt bilforum.
 

brollan.sthlm

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2007
Ort
söder om söder
Hoj
gsx 1195 rw
Kvinnor vet inte vad balans betyder ;) Att klä sig både snyggt och sexigt är något de flesta misslyckas med katastrofalt :gnissla
Men absolut, tycker själv det är trist att endast de invigda uppskattar/dissar ens kläder. Själv har jag inte det blekaste om vad som är modernt, men jag kan visst kasta ett öga åt snygga matchande kläder!

Om du frågar efter hur jag tänker så har jag ingen aning om vad som är mode och jag bryr mig inte heller om vad som är inne, och det gör inte mina vänner/vänninor heller. Ett par jeans, ett bälte och ett linne. Fixa håret och på med mascara. Ibland blir det kjol och stövlar istället för jeansen... Jag tar på mig det som jag tycker ser bra ut. Man vill ju gärna anses som snygg av både kvinnor, män och av sin pojkvän om man har någon. Den jag klär upp mig för är väl i all ärlighet mitt egna ego och jag har oftast ingen mer baktanke än "det här såg snyggt ut" när jag klär mig för att gå ut.

Vad andra kvinnor tänker... det förblir ett mysterium även för mig :va

Äntligen en sund brud,, kanske ska skriva i // vad fick dig att le idag forumet // räddade min dag iaf.
 

WhiteGuardian

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki z400f -83
Äntligen en sund brud,, kanske ska skriva i // vad fick dig att le idag forumet // räddade min dag iaf.

:kiss och du räddade min ^_^

En nyöppnad Gevalia refill luktar förbannat gott också!

Men jag vet inte om det skulle vara så attraktivt om min eventuella flickvän luktade kaffe. :näsblod

Blev bjuden på karamell igår på tunnelbanan av ett par grabbar. Det var en konstig kaffesmak, och efteråt kände jag hur jag stank kaffe. Kändes inte så attraktivt. Stilla tänkte jag att man är rätt dum om man raggar på en chey, och bjuder henne på något som får henne att lukta illa...
 

DmS

En ständig ombörjare
Gick med
24 Jun 2006
Ort
Tyresö
Hoj
VN800 & GPZ900R
Jag kan nog konstatera att jag förmodligen klär mig rätt illa ur någon form av modesynpunkt, dock bekvämt.

Visst har jag ett gäng kostymer av ok kvalitet och snitt att använda då tillfällena kräver, men då är det inga märkessaker, skulle aldrig falla mig in.
Har en kostym som en total modesnobb beundrade, kände på och direkt klassade den som en "skitfin Tiger-kostym, 12k?". Eh, nä, 1500 bagis på grosshandlaren...

Ett grundproblem för mig är att om jag ska gå in och handla kostym "från hyllan" hamnar kavajens nedre kant strax ovanför knäna om den ska passa över axlarna eftersom jag har såpass korta ben i förhållande till överkroppen. Samma sak om jag behöver ha kostym på vintern, jag kan inte ha en rock över eftersom det då blir en rock med ett par skor som går omkring.

Jag kan titta på välklädda killar och tycka att, japp, något sånt ska jag prova nästa gång jag handlar. Sen går jag in någonstans och pusslar ihop en kombination i den stilen att prova. När jag sen sätter på mig det och kollar ser jag ut som ett patetiskt försök att vara moderiktig utan att ha någon form av självinsikt. Kläderna antingen sitter som potatissäckar eller så förändrar dom alla proportioner till något väldigt... konstigt.

Så att få till något annat än en enkel kavaj, ett par jeans eller chinos, t-shirt eller enkel skjorta som jag kan bära utan att se ut som en utklädd gorilla är inte helt enkelt.

Visst skulle jag kunna lösa det genom att köpa något med hög kvalite och sen sy om det, alternativt köpa skräddarsytt. Men chansen till det är nog marginellt större än en snöboll har i helvetet.

Jag får tokspel om jag hittar en t-shirt eller tröja jag vill ha och den kostar över 400:- Eller jeans, när man äntligen hittar en skön modell så kostar fanskapen 7-800 spänn! Brukskläder ska vara billiga, och 1000 kr för en tshirt och ett par jeans är fan inte billigt i mina ögon!

Ska jag köpa en frack, bra skor, eller en fin skinnnjacka eller något annat som håller i 10 år, då får det gärna kosta mer, dumsnål är jag inte.

Däremot tittar jag aldrig på, eller bryr mig det minsta om designermärken, vare sig på mina eller andras kläder.

Jag tror stenhårt på att det man trivs bäst i och känner sig ok i är också generellt snyggt i andras ögon eftersom det bärs avslappnat och naturligt.

Dock har jag en definitiv gräns!
Jag kommer hellre att hänga mig än att gå på stan i mjukisbyxor eller träningsoverall...
/Danne
 

Jonathan

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Oct 2006
Ort
Västland
Hoj
-
Du vill väl att hon ska va en riktig böna? ;)

Hellre att hon är ett riktigt kex!

Blev bjuden på karamell igår på tunnelbanan av ett par grabbar. Det var en konstig kaffesmak, och efteråt kände jag hur jag stank kaffe. Kändes inte så attraktivt. Stilla tänkte jag att man är rätt dum om man raggar på en chey, och bjuder henne på något som får henne att lukta illa...

Får jag lov att bjuda på ett tuggummi? :brynad
 
Last edited:

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
En doft bland många som jag kan rekommendera:
Kanelbullar.
Denna doft är ljuvlig..!:kär

Good damn.....det där såg fan i mig gott ut. Jag kan riktigt känna doften...å så ett glas med kall mjölk till.

Å så en sak med allt tjafs om killars kläder....bara dom luktar gott så ska dom ju vara utan kläder. :tomten
 

WhiteGuardian

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki z400f -83
Får jag lov att bjuda på ett tuggummi? :brynad

Pepparmint eller Lakrits?

Yrsel? Minnesluckor?

Ja, faktiskt! Jag vakna upp imorse, hade f-n ingen aning om vart jag va, minns ingenting. Tänkte att jag skulle gnälla lite om det på min blogg sen gå till tidningen, ge grabben ett ök namn, "Karamellkungen", och varna alla barnen för honom :nicka

Vi ses på nyheterna!
 

Dr.Bike

Guest
Ja, faktiskt! Jag vakna upp imorse, hade f-n ingen aning om vart jag va, minns ingenting. Tänkte att jag skulle gnälla lite om det på min blogg sen gå till tidningen, ge grabben ett ök namn, "Karamellkungen", och varna alla barnen för honom :nicka

Vi ses på nyheterna!

Hm... du verkar vara en "bad motherfucker"... :hihi
(menat som positiv kritik)
 

Smartswede

med skrapade cylindrar
Gick med
21 Jun 2004
Ort
Götet
Hoj
BMWs
Såklart man bryr sig om hur man ser ut.

<------ Kolla färgmatchningen :tummenupp


Killar gillar prylar. Se på våra avater här. Antingen på hojjen, hojj+förare, eller nåt fräckt som inte är på oss själva.
Tjejer gillar vi för de är nice prylar...
Tjejer gillar sig själva och djur. Alltså avater på sig själva uppsminkade eller nån söt kisse.
Tjejer gillar killar för vi är djur...

Standardklädsel för mig är svarta skor, mörka finbyxor och skjorta på jobbet. Väldigt praktiskt och man behöver inte tänka på vad man ska ha på sig och anses ändå som hyfsat välklädd.
Hemma blir det jeans och t-shirt mestadels.

Självklart så bedömer jag andra efter hur de klär sig. De som är väldigt måna om sin klädsel och modemedvetna går oftast fetbort :tungan
 

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Ort
jötteborriijjj
Hoj
ITALIA
klart som fan man bryr sig om hur man klär sig, vad som är mode bryr jag mig inte om dock utan jag har min egen stil och kör på den.

är nog den största skillanden mellan killar och tjejer när det gäller kläder, killar gillar att profilera sig medans tjejer hellre passar in bland kompisarna..

när vi ändå snackar kläder och lite tjejer är med och snackar, varför har alla tjejer sånnadär tutt-gardiner nu för tiden? (altså en såndär klänning som bara hänger under tuttarna, antar att gravida hade dom till att börja med?).. knasigaste modet jag nånsin sett, ingen kille jag vet tycker det är snyggt heller så varför är det så poppis? :va
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top