Om vi ser på det hela med lite distans så verkar det som att KTM medvetet satt sig i nuvarande läge, med lite teater och drama att dom konkar. Intelligent och smart folk som kan bygga hojar hamnar inte av slump i en sådan situation, utan det här är uträknat och i förväg planerat.
Det mesta i motorväg och billigare hojar byggs ju redan av cf moto till ktm .Om vi ser på det hela med lite distans så verkar det som att KTM medvetet satt sig i nuvarande läge, med lite teater och drama att dom konkar. Intelligent och smart folk som kan bygga hojar hamnar inte av slump i en sådan situation, utan det här är uträknat och i förväg planerat.
Tillverkningen av dom flesta hojar har sakta men säkert flyttats till fattagare länder som indonesien, thailand, och kina. Att KTM varit kvar i österrike är egentligen en försenad katastrof. Det är nu KTM blir kinesiskt och KTMs ledning går i pension med fickorna fulla.
.. glömde indien. Men dom har ju tillverkat Royal Enfield senaste 50 åren nu ändå. Ville jag bara komplettera med.
Sen kan lite handelskrig med strafftullar som den nya presidenten hotar med bli som grädde på moset för en europeisk mc tillverkare som vill sälja motorcyklar i USA
Känns minst sagt som desperata åtgärder när man sänker 2024 modeller av 1290 med 35 000 eller 52 000 som jag har sett på blocket.
Kan bli en bra affär för köparen eller också åt andra hållet.
Vill KTM sälja motorcyklar i USA ? Med kanske världens hårdaste lagar till skydd för konsumenter skulle jag noga akta mig för starta försäljning av Kåttar till USA.Sen kan lite handelskrig med strafftullar som den nya presidenten hotar med bli som grädde på moset för en europeisk mc tillverkare som vill sälja motorcyklar i USA
Sen kan lite handelskrig med strafftullar som den nya presidenten hotar med bli som grädde på moset för en europeisk mc tillverkare som vill sälja motorcyklar i USA
Titta på valfri youtube video från USA så ser du att det snurrar mängder med KTM/Husqvarna/gasgasVill KTM sälja motorcyklar i USA ? Med kanske världens hårdaste lagar till skydd för konsumenter skulle jag noga akta mig för starta försäljning av Kåttar till USA.
Se hur det gick för VW, det var i USA VW togs för avgasfusk, inte i Sverige/EU.
Ja just nu säljer väl alla återförsäljare eventuellt kvarvarande hojar med rabatt?Känns minst sagt som desperata åtgärder när man sänker 2024 modeller av 1290 med 35 000 eller 53 000 som jag har sett på blocket. Att lämna 53 000 i rabatt, liknar mest en + - 0 affär för återförsäljaren.
Kan bli bra för köparen eller också åt andra hållet.
För där, i USA, går det inte så bra att köra med :Titta på valfri youtube video från USA så ser du att det snurrar mängder med KTM/Husqvarna/gasgas
Snabb googlade och såg att det finns ca350 dealership i USA som säljer KTM
Ja just nu säljer väl alla återförsäljare eventuellt kvarvarande hojar med rabatt?
Dessutom betalar inte återförsäljaren listpris utan har kanske 7-8% på själva hojen plus säkert 40% på utrustningen. Så de går inte back på osålda 24-or även om de säljer dem fullutrustade till nedsatt pris…
Ja jag tänkte generellt… och hojar hos ÅF är ju redan köpta.Dom har ju mer rabatt än 7-8% nu.
Ja jag tänkte generellt… och hojar hos ÅF är ju redan köpta.
Som tidigare dialog om fjädring. De som faktiskt blir snabbare på en 2025 KTM jämfört med en 2024 kan nog räknas på en hand i Sverige.KTM rear ju ut hojar å återförsäljarna nu. En kompis nere i Skåne hade varit inne hos en handlare och denne påstod att han hade beställt 50st 2024 crosshojar.
Då får man nog anta att denne fick ordentligt bra pris med tanke på att vi sett 2024 gasgas på blocket för 80kkr.
Många som tävlar ska ju bara ha senaste årsmodellen och inget annat duger så för att sälja 50st 24or ska nog priset ligga ordentligt under 2025.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|