Krökatråden

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Och nu är vi där. För att klara en månad utan sprit har jag vräkt demoniska mängder godis och sett film hela helgerna. Godiset har gjort att vi snart måste slå ut en vägg för att jag ska ta mig ut så därför ska jag nu ha en månad där jag inte äter godis, chips eller annat onödigt fettbildande.

Tanken inför min återkomst till scenen denna helg är att försätta mig i spritkoma till maj. Frågan är vad som är "nyttigast" att dricka. Dvs som man blir minst fet av.

Sprit? Vin? Öl (Bright brew)? Min tanke är att det bör vara sprit, till exempel whiskey och vatten. Har jag fel?

Är det verkligen någon skillnad? Energin i alkoholhaltiga drycker kommer väl ändå från just alkoholen, resten är ju vatten (om man inte blandar med läsk åtminstone). Om man skulle bli tjockare av öl är det nog för att alkoholintaget per timme är lägre och man kan fortsätta dricka alkohol en längre period och därmed, totalt sett, få i sig mer alkohol/energi. Däremot är det ju fler vitaminer i öl än sprit.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Tänk om det ändå vore fredag så man kunde sitta i soffan och dricka öl och spela gitarr. Oh wait!

IMG_0738.JPG

:tummenupp :tummenupp

Det blev dock bara två stycken öl, för den goda smakens skull.
sorry men goda smakens skull och punk ipa?!
Den smakar seriöst precis som ajax frozeen lime & vinäger, ja jag har provat.

Själv skulle man ta det lugnt igår och bara ta en öl eller två med polarna eftersom man jobba idag, det sprack ganska duktigt tur att det va lugnt på jobbet.

Är det verkligen någon skillnad? Energin i alkoholhaltiga drycker kommer väl ändå från just alkoholen, resten är ju vatten (om man inte blandar med läsk åtminstone). Om man skulle bli tjockare av öl är det nog för att alkoholintaget per timme är lägre och man kan fortsätta dricka alkohol en längre period och därmed, totalt sett, få i sig mer alkohol/energi. Däremot är det ju fler vitaminer i öl än sprit.
Innitierade källor säger att det går åt 6kg socker till 10 liter sprit..

Last edited:

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs
Kan du beskriva smaken? börjar undra om den jag drack smaka som den skulle för den smaka fränt, lite fläder aktigt

Jag jobbar ju inte på systembolaget så jag vet inte riktigt hur man beskriver smak på öl. Men jag tycker den helt enkelt smakar väldigt mycket öl, väldigt rå (som jag antar att de satsat på) och lime.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Jag jobbar ju inte på systembolaget så jag vet inte riktigt hur man beskriver smak på öl. Men jag tycker den helt enkelt smakar väldigt mycket öl, väldigt rå (som jag antar att de satsat på) och lime.
haha bra det för dom säger allt å ingenting.

Då va den jag drack fan trasig! Köpte två men kastade den andra utan att öppna så illa första smaka, får testa igen nån gång.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
FYI:

Var på ölprovning härom veckan, och den MYCKET initierade ölprovaren upplyste oss att all smaksatt öl är öl där jäsningsprocessen gått åt pipan, dvs det smakar fan. Därför räddar man ölen med att hälla i nån smaktillsats och klämma på en annan etikett på flarran. Annars skulle ölen vara osäljbar.

Därav kan smaksatt öl (av samma märke) smaka olika från gång till gång, beroende på hur illa det gick i jäsningen.

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
FYI:

Var på ölprovning härom veckan, och den MYCKET initierade ölprovaren upplyste oss att all smaksatt öl är öl där jäsningsprocessen gått åt pipan, dvs det smakar fan. Därför räddar man ölen med att hälla i nån smaktillsats och klämma på en annan etikett på flarran. Annars skulle ölen vara osäljbar.

Därav kan smaksatt öl (av samma märke) smaka olika från gång till gång, beroende på hur illa det gick i jäsningen.
Ölprovningar är riktigt intressant!

Var hos Pripps förra hösten, rekomenderas :fakta

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!

Du får ju i dig en jävla massa kolhydrater när du dricker öl. Dricker du exempelvis ett glas whiskey så slipper du dom.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Jodå, i helgen var det allt tre födelsedagar på samma plats och tid för min del och pucko här på forumet :fyllisar a.k.a. tvättäkta KARATEFYLLA deluxe!!!!
Diverse bilder från tillställningen finns, men tänkte att jag såhär officiellt/offentligt håller mig till att bara visa upp det materiella resultatet av en sådan fest ;)

(På sista bilden så gästspelar våran polare KH, som förövrigt tänkt plocka MC-körkort snart!)

Bifogat

• 01.jpg
    01.jpg
    130.3 KB · Visningar: 98
  • 02.jpg
    02.jpg
    163.8 KB · Visningar: 87
  • 03.jpg
    03.jpg
    128.7 KB · Visningar: 94
  • 04.jpg
    04.jpg
    149.5 KB · Visningar: 113

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
En JD&cola framför tv'n får räcka för idag, ser fram emot en fullspäckad påskhelg med både sprit och mat varje dag. Nu jävlar ska jag fira att den skäggige fan dog. Eller firar man hans återuppståndelse? Isåfall vill jag inte vara med...

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Jodå, i helgen var det allt tre födelsedagar på samma plats och tid för min del och pucko här på forumet :fyllisar a.k.a. tvättäkta KARATEFYLLA deluxe!!!!
Diverse bilder från tillställningen finns, men tänkte att jag såhär officiellt/offentligt håller mig till att bara visa upp det materiella resultatet av en sådan fest ;)

(På sista bilden så gästspelar våran polare KH, som förövrigt tänkt plocka MC-körkort snart!)
Haha det va alldeles för länge sen man festa sådär!

pucko

Medlem
Gick med
21 May 2005
Hoj
Honda CBR 600 RR 07

Riktigt kul fest, ska kolla om jag kan lägga upp lite mer bilder från äggkastningen imorgon. Sen har jag ju en riktigt skön bild på dig fast den låter jag vara.:D

Merovingian

Guest

En prominent känsla av Torsk på Tallin infann sig.

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Dåligt tryck i denna tråd sen jag fick knodd. En till är på G, så det lär ju inte bli bättre.

IDAG ÄR JAG EMELLERTID GRÄSÄNKLING :yoparty:yoparty:yoparty:yoparty

Har bullat upp förråden massa spännande alkohol, och grabbarna kommer snart över.

Har ni fest eller?

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Dåligt tryck i denna tråd sen jag fick knodd. En till är på G, så det lär ju inte bli bättre.

IDAG ÄR JAG EMELLERTID GRÄSÄNKLING :yoparty:yoparty:yoparty:yoparty

Har bullat upp förråden massa spännande alkohol, och grabbarna kommer snart över.

Har ni fest eller?

Jag är dj på ett 8-årskalas.. Väntar på att få komma hem till min kalla ölkasse och stilla nerverna, pust..

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0