ktm anger180hk i sin marknadsföring,men i regbeviset står det 127kw dvs 172hk.
vilket är rätt?
Och jag har för mig att jag läste någonting om 169 uppmätta hästar på bakhjulet. Ingen aning om vart jag får detta ifrån dock.
ktm anger180hk i sin marknadsföring,men i regbeviset står det 127kw dvs 172hk.
vilket är rätt?
Och jag har för mig att jag läste någonting om 169 uppmätta hästar på bakhjulet. Ingen aning om vart jag får detta ifrån dock.
väcker lite liv i tråden igen
Ni som har eller skall skaffa en 1290, vilka premier har ni fått?
Finns det någon i sthlm som vill dela med sig av kostnader?
Kan ju bara dela med mig av min egna erfarenhet, och då bor jag strax utanför stockholm, 30 år, garage, ingen utlåning och har fått som bästa premie 47000:-/år hel ej avställningsbar.
Som näst bäst är det 63000/år hel men avställningsbar för 650/mån garageförsäkrad.
Halvförsäkrad var som bäst 25000/år men avställningsbar.
Och då har jag suttit ner ett dygn och ring samtliga bolag som finns i sverige.
Ägandet av en 1290 ser inte speciellt ljust ut ekonomiskt om man bor i stockholmstrakten....
Är någon intresserad så skicka ett p.m så får ni använda mitt regnr, vore ju intressant att se vilka priser som dyker upp.
väcker lite liv i tråden igen
Ni som har eller skall skaffa en 1290, vilka premier har ni fått?
Finns det någon i sthlm som vill dela med sig av kostnader?
Kan ju bara dela med mig av min egna erfarenhet, och då bor jag strax utanför stockholm, 30 år, garage, ingen utlåning och har fått som bästa premie 47000:-/år hel ej avställningsbar.
Som näst bäst är det 63000/år hel men avställningsbar för 650/mån garageförsäkrad.
Halvförsäkrad var som bäst 25000/år men avställningsbar.
Och då har jag suttit ner ett dygn och ring samtliga bolag som finns i sverige.
Ägandet av en 1290 ser inte speciellt ljust ut ekonomiskt om man bor i stockholmstrakten....
Är någon intresserad så skicka ett p.m så får ni använda mitt regnr, vore ju intressant att se vilka priser som dyker upp.
Jag håller mina tummar för vad Austinracing kan få fram.
Detta är en sen prototyp än så länge.
View attachment 397094View attachment 397095
Men tjena! Mannen med hunden som älskar mina byxor
Jag åker ju förbi med jämna mellanrum för att dra av skynket och sitta lite... känns som en extra lång väntan nu när man vet vad som kommer till våren, vi får ju ta en sväng då!
När akrapipan kommer så måste vi lyssna av det ordentligt!
Tror folk verkligen att det kommer behövas uppgradera standardmodellen? Jag menar 180 kusar och 144newton. Har inte läst igenom hela tråden men jag såg det diskuteras på tidigare sidor?. Känns som att det här är en väldigt extrem maskin (och förmodligen hur rolig som helst)
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |