KTM 1290 Super Duke R

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Hoj
Saknas
ktm anger180hk i sin marknadsföring,men i regbeviset står det 127kw dvs 172hk.
vilket är rätt?

Och jag har för mig att jag läste någonting om 169 uppmätta hästar på bakhjulet. Ingen aning om vart jag får detta ifrån dock.

Micke65

Rrrrr
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
Yamaha mt-10Sp
178hk på veven och 163 på hjulet har jag informerats om .
Dock så är allt över 150 på slangen overkill kan tyckas .

Jonsey83

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2013
Hoj
2006 Yamaha R1
väcker lite liv i tråden igen ;)
Ni som har eller skall skaffa en 1290, vilka premier har ni fått?
Finns det någon i sthlm som vill dela med sig av kostnader?
Kan ju bara dela med mig av min egna erfarenhet, och då bor jag strax utanför stockholm, 30 år, garage, ingen utlåning och har fått som bästa premie 47000:-/år hel ej avställningsbar.
Som näst bäst är det 63000/år hel men avställningsbar för 650/mån garageförsäkrad.
Halvförsäkrad var som bäst 25000/år men avställningsbar.
Och då har jag suttit ner ett dygn och ring samtliga bolag som finns i sverige.
Ägandet av en 1290 ser inte speciellt ljust ut ekonomiskt om man bor i stockholmstrakten....
Är någon intresserad så skicka ett p.m så får ni använda mitt regnr, vore ju intressant att se vilka priser som dyker upp.:tummenupp

Looser

IMFA
Gick med
2 Mar 2005
Hoj
Ducati Hypermotard 950
Kan ju bara dela med mig av min egna erfarenhet, och då bor jag strax utanför stockholm, 30 år, garage, ingen utlåning och har fått som bästa premie 47000:-/år hel ej avställningsbar.
Som näst bäst är det 63000/år hel men avställningsbar för 650/mån garageförsäkrad.
Ägandet av en 1290 ser inte speciellt ljust ut ekonomiskt om man bor i stockholmstrakten....
Är någon intresserad så skicka ett p.m så får ni använda mitt regnr, vore ju intressant att se vilka priser som dyker upp.:tummenupp

Därför man bör kolla sånt innan man köper fordon. Jag har fått samma premier som dig. Minst är ca 45k och högst är 154k. 31 år boende i Stockholms stad. Kanske dags att skriva sig någonannanstans eller flytta.... Eller köra utan försäkring.

Jonsey83

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2013
Hoj
2006 Yamaha R1
Visst hade jag mina aningar om vart det skulle sluta försäkringsmässigt, men att det varierar så mkt bara för att man bor i sthlms-trakten jämfört med andra städer. Personligen köper jag dom leksakerna jag vill ha så länge det är realistiskt prissatt, 1290n är något jag skulle ha skaffat oavsett vad premien blev, eventuellt bara köra trafik på, fanns inte så mkt att gå på när den förhandsbokades.
finns ingen annan hoj som jag känt så mkt "ha begär" för!
men det lönar sig att höra runt när det gäller försäkring, skiljer stora summor mellan olika bolag och det känns onödigt att betala mer än vad som behövs..

Mike.L

Mike.L
Gick med
9 Feb 2011
Hoj
KTM 890 r-2022
Trist med försäkringen,, Därför ska man vara minst 45+ :D när man skaffar hoj. :banana. jag var inne och såg din hoj under skynket idag Vacker :tummenupp Grattis!

Jonsey83

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2013
Hoj
2006 Yamaha R1
Men tjena! Mannen med hunden som älskar mina byxor ;)
Jag åker ju förbi med jämna mellanrum för att dra av skynket och sitta lite... känns som en extra lång väntan nu när man vet vad som kommer till våren, vi får ju ta en sväng då!
När akrapipan kommer så måste vi lyssna av det ordentligt!

djulle

Medlem
Gick med
1 May 2012
Hoj
KTM Superduke R

Länsförsäkringar var billigast för mig. 28 år, Lund och fick premien hel ~25.000 och halv ~17.000 samt trafik ~8.500.

Jonsey83

Ny medlem
Gick med
20 Nov 2013
Hoj
2006 Yamaha R1
Jag såg att du skrev det tidigare i tråden, och då kände jag lite hopp om att det skulle kunna gå att teckna en vettigt prissatt försäkring.
Men när jag ringde till länsförsäkringar blev premien 64000:- på hel enbart för att jag bor i stockholm och ej lund..
väldigt skev prissättning då jag även är 30 år...:va

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Hoj
Ingen just nu
Låter ju helt galet! Förvisso bor jag utanför Örebro, men jag betalar 14000/helförsäkrad/helår på min s1000rr, och jag är 25 :3freak

bul

Ny medlem
Gick med
12 Jan 2014
Hoj
ktm 525sx
Tror folk verkligen att det kommer behövas uppgradera standardmodellen? Jag menar 180 kusar och 144newton. Har inte läst igenom hela tråden men jag såg det diskuteras på tidigare sidor?. Känns som att det här är en väldigt extrem maskin (och förmodligen hur rolig som helst)

Mike.L

Mike.L
Gick med
9 Feb 2011
Hoj
KTM 890 r-2022
Men tjena! Mannen med hunden som älskar mina byxor ;)
Jag åker ju förbi med jämna mellanrum för att dra av skynket och sitta lite... känns som en extra lång väntan nu när man vet vad som kommer till våren, vi får ju ta en sväng då!
När akrapipan kommer så måste vi lyssna av det ordentligt!

Ja Blää va trist att inte kunna springa in i garaget o Klämma känna när man vill. Men Lugn våren är snart här.. Blev det Accra Slip on eller blev det ett Hel system? Blev det något annat godis oxå., Ja hua man måste få lyssna på ljudet :musik Och så kan jag filma lite så vi andra kan njuta av The Beast,,

newk

I eat tacos.
Gick med
6 Feb 2006
Hoj
YAMAHA TÉNÉRÉ 700 EXTREME 2024 | HONDA VFR 750FJ 1988
Tror folk verkligen att det kommer behövas uppgradera standardmodellen? Jag menar 180 kusar och 144newton. Har inte läst igenom hela tråden men jag såg det diskuteras på tidigare sidor?. Känns som att det här är en väldigt extrem maskin (och förmodligen hur rolig som helst)

Ett slipon för ljudets skull lär nog räcka fint, men mer effekt är ju som bekant alltid roligt. Och känslan av att veta att man fått ur det mesta av hojen.

bul

Ny medlem
Gick med
12 Jan 2014
Hoj
ktm 525sx
Okej, är inte så kunnig på sånt här. I ett av testen stod det att gasen var lite "snäll" (slö gasrespons?) Skulle mappning och nytt luftfilter förbättra detta? Ger väl uppenbarligen bättre effekt, som annat avgassystem. Ursäkta för grundläggande frågor men blev väldigt nyfiken :)

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati