Ktm 640

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Ort
I en snabbare del av köping
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
För att komma över 0.16kw/kg måste motorcykeln väga 150kg eller mindre. Vad jag vet väger väll alla 640 mer än så? Min 04a har en tjänstevikt på 160kg enligt regbeviset.
För mig var de inga som helst problem att få den reggad till 25kw, så jag vet inte riktigt vad som skulle vara "svårt".

Min -02a väger 149kg enligt regbeviset.
Snackade nyligen med Ragnar på Lelles och han sa att dom är importerade så kanske det inte går att regga om. Det är det som är det svåra.
 

Oblic

Skulle inte tro så värst
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Hammarbyhöjden
Hoj
Z750
Hur mycket skiljer det sig mellan en 640SM och en Duke 2?

Vikt och prestanda samt vad rekomenderar ni av dom 2?
 

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Duken är väl tyngre också va?

Sen ser 640n bra mycket fräsigare ut också
 

kawahasse

Åka hoj.
Gick med
25 Feb 2008
Ort
Motala
Hoj
-04 Duke
Duke 149kg torrvikt (men varför denna vikthysteri?? Båda är förhållandevis tunga och knappast några tävlingsmaskiner)
14cm fjädring fram och 17cm bak.
 

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Ort
Växjö
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Duke 149kg torrvikt (men varför denna vikthysteri?? Båda är förhållandevis tunga och knappast några tävlingsmaskiner)
14cm fjädring fram och 17cm bak.

Vikthysteri.... ja det är väl kanske samma sak som sporthojarnas hk-hysteri. För min del bryr jag mig inte så mycket, men det är för att jag är rookie. Men det stämmer som du säger. Vill man ha en lite mer extrem hoj tror jag inte man tittar på varken 640n eller Duken. Men det är båda fina maskiner om man vill ha roligt... så mycket vet jag iaf.
 

kawahasse

Åka hoj.
Gick med
25 Feb 2008
Ort
Motala
Hoj
-04 Duke
Duke eller 640 prestandamässigt är ingen skillnad vad jag vet, inte heller speciellt märkbar skillnad att köra dom heller, o vikten verkar ju vara den samma också.
Säger som Racorblade, ska du ut på grusväg då o då så köp 640sm annars spelar det nog ingen roll, själv föll jag för Duke. Skiljer vad jag lyckats se bara på sving,gaffel,hjul o lite plast. Annars är det samma hoj...
 

Confusious

BikerBoyZ Sthlm
Gick med
21 Mar 2008
Ort
Söder
Hoj
2000 Yamaha R1
Ktm Annonser

Dåligt med annonser ute på Ktm 600 - serien.
Letar helst en 660, men de dyker väl upp mer framöver hoppas jag.
Spelar ändå inge roll då lappen är hos länsstyrelsen till den 13 April. :huvet
 

Bushmyra

Först kliar det sen svider det
Gick med
24 Mar 2004
Ort
Bollnäs
Hoj
GSX1000R K2
Duken ser ju mupp ut.. OBLIC du hade läge på en fin 640sm med lite xtra skjuts i skruven
 

Ludde-man

örrnnn öööörrrrrrnnnnn ööööööörrrnnnnnnn
Gick med
15 Nov 2004
Ort
Stockholm
Hoj
/Honda cbr 1000 rr -08/GSXR1000 -03 rosa edition/Yamaha RX1 skoter-06/mini cross 125cc/KTM 640 -05
Har pecis köpt en helt ny 640 -05 ... ´med 0 mil på mätaren .. saken är den att jag även beställt förgasarkit samt acra pipor som kommer monteras innan jag hämtar ut den. är det fel av mig att köra in hojen med de prylarna på eller skulle jag ha kört in den med orginal först eller spelar det ingen roll ??:va
 

Bushmyra

Först kliar det sen svider det
Gick med
24 Mar 2004
Ort
Bollnäs
Hoj
GSX1000R K2
Har pecis köpt en helt ny 640 -05 ... ´med 0 mil på mätaren .. saken är den att jag även beställt förgasarkit samt acra pipor som kommer monteras innan jag hämtar ut den. är det fel av mig att köra in hojen med de prylarna på eller skulle jag ha kört in den med orginal först eller spelar det ingen roll ??:va

Jag har aldrig förstått varför man ska köra in orginal!! det tog minst 2-300 mil för min att bli inkörd och börja gå bra. så det tar ett tag,,men det är inget fel att köra in den kittad,
 

Ludde-man

örrnnn öööörrrrrrnnnnn ööööööörrrnnnnnnn
Gick med
15 Nov 2004
Ort
Stockholm
Hoj
/Honda cbr 1000 rr -08/GSXR1000 -03 rosa edition/Yamaha RX1 skoter-06/mini cross 125cc/KTM 640 -05
Jag har aldrig förstått varför man ska köra in orginal!! det tog minst 2-300 mil för min att bli inkörd och börja gå bra. så det tar ett tag,,men det är inget fel att köra in den kittad,

OK vad bra då blir det åka kitat från dag 1 :tummenupp tack för svaret
 

Confusious

BikerBoyZ Sthlm
Gick med
21 Mar 2008
Ort
Söder
Hoj
2000 Yamaha R1
KTM Prestige 640 -04

Tänkte hör om 55 000 är dyrt för en 04 som har gått 500mil?

Såg några prisideér lite längre bak i den här tråden, men de var ett tag sen.



Sen tänkte jag höra, ni som har orangefärgade (plasten) hojar och svarta fälgar? Har ni lackat om dom eller bara byt ut till svartlackerade? :va
 

Ludde-man

örrnnn öööörrrrrrnnnnn ööööööörrrnnnnnnn
Gick med
15 Nov 2004
Ort
Stockholm
Hoj
/Honda cbr 1000 rr -08/GSXR1000 -03 rosa edition/Yamaha RX1 skoter-06/mini cross 125cc/KTM 640 -05
Dyrt vet jag inte men jag betalade för en helt ny -05 med acra pipor + förgasarkit monterat o klart 71



Tänkte hör om 55 000 är dyrt för en 04 som har gått 500mil?

Såg några prisideér lite längre bak i den här tråden, men de var ett tag sen.



Sen tänkte jag höra, ni som har orangefärgade (plasten) hojar och svarta fälgar? Har ni lackat om dom eller bara byt ut till svartlackerade? :va
 

MacDuke

Sugen på bus
Gick med
29 Oct 2007
Ort
Här
Hoj
CB 600 Fighter
Våren!?!?!? Vart tog du vägen? Hade tänkt ta långsväng igår, men det gick ju inte. Snö och snålblåst från Sibirien.......Vallar brädan o drar till Isaberg istället. Nästa helg lovar de KTM-väder. Då jävlar!!!!!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top