Alex WR426SM
Ny medlem
Tjena jag har ven 660-04 med sebring hunter slip-on. Jag tycker den är svår startad funderar på om den är fel bestykad. Vad rekomenderar ni för munstycken, Nål/blandskruv?
Måste bara göra ett inlägg , köpte en 660:i slutet av förra sommaren , men hade kvar sporthojen tänkte man vet ju aldrig det kanske inte var så roligt.
Så igår var det dags å dra igång sina odjur , tog sporthojen först , tänkte den får en chans till, och visst den gick tokfort å det var ju ganska skoj tänkte man.
Stänger av den går å hämtar motarden , drar igång den och ger sig iväg , efter 5 m har jag insett att det inte är nån mening att ha kvar sporthojen , kommer aldrig att köra den så länge jag har motarden.
Helt sjukt va roligt det är , den går ju bara stenhårt hela tiden.
var tvungen att skriva av mig lite , tyckte att premiären var riktigt skoj iår
Det blir liksom mer busåka med en motard...
Hornen blir lite större på en motard än med en sporthoj!
Bör jag byta oljan någon gång under inkörningen, eller kan man vänta till första servicen (100mil)
Det skadar absolut inte att byta efter 20 – 30 mil. Det mesta släpper ju i början så ju kortare tid du åker omkring med skräpet i motorn måste ju vara bra. Sen om det är helt nödvändigt kan nog ingen svara på med tanke på att det inte finns 2 hojar som gått likadant. Det blir svårt att jämföra annars... Men med tanke på den ringa kostnaden så tycker jag personligen inte att det är värt att chansa.
Då blir det lagom att jag byter olja nu då. Har precis kommit upp i 30mil.
Någon speciel olja ni rekomenderar?
Tjena jag har ven 660-04 med sebring hunter slip-on. Jag tycker den är svår startad funderar på om den är fel bestykad. Vad rekomenderar ni för munstycken, Nål/blandskruv?
Ventilerna är nyligen justerade. Vad kör ni med för bestykning?
Ett eller två steg upp på högfart och ett på lågfart.
Va ett upp på lågfart? Det är väl 45 orig och man ska helst köra 48!
Orig på Hög är 165, kör med 168. Dock har jag öppnat röret lite samt annan kam i.
Hmm jag har 175 på hög. Är det lite mycket tro? Satt i när jag köpte den. Räcker ett 168? Den är ju lite törstig av sig när man ligger och tuggar landsväg. Vet att det skiljer från hoj till hoj men rent generellt? Har endast Acra slipon.
Jag hade 168 och acra på min 660
Hmm jag har 175 på hög. Är det lite mycket tro? Satt i när jag köpte den. Räcker ett 168? Den är ju lite törstig av sig när man ligger och tuggar landsväg. Vet att det skiljer från hoj till hoj men rent generellt? Har endast Acra slipon.
Mitt avgassystem är helt blått ända ut till ljuddämparna, har väl med blandningen o göra eller? Är det för att det är lite kallt ute ännu?
Är det nåt att oroa sig för?
Hojjen e helt original.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024