Ktm 660

Alex WR426SM

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2003
Ort
uppsala
Hoj
KTM 660 -04
Tjena jag har ven 660-04 med sebring hunter slip-on. Jag tycker den är svår startad funderar på om den är fel bestykad. Vad rekomenderar ni för munstycken, Nål/blandskruv?
 

PoH

motivlackerare
Gick med
30 Jan 2004
Ort
Karlskrona
Hoj
sökes
Måste bara göra ett inlägg , köpte en 660:i slutet av förra sommaren , men hade kvar sporthojen tänkte man vet ju aldrig det kanske inte var så roligt.
Så igår var det dags å dra igång sina odjur , tog sporthojen först , tänkte den får en chans till, och visst den gick tokfort å det var ju ganska skoj tänkte man.
Stänger av den går å hämtar motarden , drar igång den och ger sig iväg , efter 5 m har jag insett att det inte är nån mening att ha kvar sporthojen , kommer aldrig att köra den så länge jag har motarden. :)
Helt sjukt va roligt det är , den går ju bara stenhårt hela tiden.
var tvungen att skriva av mig lite , tyckte att premiären var riktigt skoj iår :)
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Måste bara göra ett inlägg , köpte en 660:i slutet av förra sommaren , men hade kvar sporthojen tänkte man vet ju aldrig det kanske inte var så roligt.
Så igår var det dags å dra igång sina odjur , tog sporthojen först , tänkte den får en chans till, och visst den gick tokfort å det var ju ganska skoj tänkte man.
Stänger av den går å hämtar motarden , drar igång den och ger sig iväg , efter 5 m har jag insett att det inte är nån mening att ha kvar sporthojen , kommer aldrig att köra den så länge jag har motarden. :)
Helt sjukt va roligt det är , den går ju bara stenhårt hela tiden.
var tvungen att skriva av mig lite , tyckte att premiären var riktigt skoj iår :)

haha.. jo man kommer till insikt efter ett tag.:tummenupp
 

SWK

SuperRetards Västerås
Gick med
14 Aug 2006
Ort
Västerås
Hoj
KTM 525 -06
Det blir liksom mer busåka med en motard...
Hornen blir lite större på en motard än med en sporthoj! :)
 

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
2x Honda CRF 450
Bör jag byta oljan någon gång under inkörningen, eller kan man vänta till första servicen (100mil):va

Det skadar absolut inte att byta efter 20 – 30 mil. Det mesta släpper ju i början så ju kortare tid du åker omkring med skräpet i motorn måste ju vara bra. Sen om det är helt nödvändigt kan nog ingen svara på med tanke på att det inte finns 2 hojar som gått likadant. Det blir svårt att jämföra annars... Men med tanke på den ringa kostnaden så tycker jag personligen inte att det är värt att chansa.
 

Kulgan

När Kulgan vurpar hårdnar asfalten...
Gick med
6 May 2005
Ort
Umeå
Hoj
Såld...letar nytt.
Jag bytte typ 3 ggr innan 100-mila tror jag.
Typ vid 10, 30, 70 eller nåt sånt...kanske lite overkill men det var ju tipset som fanns här på sporthoj ang inkörningsmetoder. Kommer dock inte exakt ihåg vilka intervaller jag hade men jag minns att jag körde på mineral iaf :p
 

<<JOHAN>>

Norra stå
Gick med
2 Oct 2004
Ort
I ett rött hus på landet i utkanten av Uppsala
Hoj
KTM 660, Ten7
Det skadar absolut inte att byta efter 20 – 30 mil. Det mesta släpper ju i början så ju kortare tid du åker omkring med skräpet i motorn måste ju vara bra. Sen om det är helt nödvändigt kan nog ingen svara på med tanke på att det inte finns 2 hojar som gått likadant. Det blir svårt att jämföra annars... Men med tanke på den ringa kostnaden så tycker jag personligen inte att det är värt att chansa.

Då blir det lagom att jag byter olja nu då. Har precis kommit upp i 30mil.
Någon speciel olja ni rekomenderar?
 

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Va ett upp på lågfart? Det är väl 45 orig och man ska helst köra 48!

Orig på Hög är 165, kör med 168. Dock har jag öppnat röret lite samt annan kam i.

Hmm jag har 175 på hög. Är det lite mycket tro? Satt i när jag köpte den. Räcker ett 168? Den är ju lite törstig av sig när man ligger och tuggar landsväg. Vet att det skiljer från hoj till hoj men rent generellt? Har endast Acra slipon.
 

Juha-p

Medlem
Gick med
6 Apr 2006
Ort
Upplands väsby
Hoj
Lowrider Bobber
Mitt avgassystem är helt blått ända ut till ljuddämparna, har väl med blandningen o göra eller? Är det för att det är lite kallt ute ännu?

Är det nåt att oroa sig för?

Hojjen e helt original.
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Hmm jag har 175 på hög. Är det lite mycket tro? Satt i när jag köpte den. Räcker ett 168? Den är ju lite törstig av sig när man ligger och tuggar landsväg. Vet att det skiljer från hoj till hoj men rent generellt? Har endast Acra slipon.

Jag hade 168 och acra på min 660:tummenupp
 

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Ort
Vänersborg
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Jag hade 168 och acra på min 660:tummenupp

Får ta och köpa ett sånt och prova helt enkelt :tummenupp
Tycker det är lite lustigt att min hoj aldrig någonsin har smällt i rykröret. Är väl nästan standard på en stor stånka att den smäller lite emellanåt :confused: Men det kanske är förklaringen om den nu går för fett?
 

Andersj

ytterst omogen
Gick med
20 Jul 2004
Ort
Nacka
Hoj
660 smc
Hmm jag har 175 på hög. Är det lite mycket tro? Satt i när jag köpte den. Räcker ett 168? Den är ju lite törstig av sig när man ligger och tuggar landsväg. Vet att det skiljer från hoj till hoj men rent generellt? Har endast Acra slipon.

Jag körde 172 med acraslipon och rallykam och bänkning visade att den gick väldigt fett på fullgas. Så 168 har jag beställt.
 

Bobbo V

Blodgivare
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 660 ´03
Mitt avgassystem är helt blått ända ut till ljuddämparna, har väl med blandningen o göra eller? Är det för att det är lite kallt ute ännu?

Är det nåt att oroa sig för?

Hojjen e helt original.

Inget att oroa sig över, det brukar bli så efter ett tag.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top