Ktm 660

Hi-ho

Guest
Jo min lilla stonka har gått hela 900 mil. Borde vara åtgärdat men man vet ju aldrig.

Om du är osäker, så är det bara att tex åka på tvåan, och sen vrida fullt, känner du då att kopplingshandtaget drar in mot styret, så är det samma fenomen.
//J

NisseNutz

Ny säsong, ny hoj!
Gick med
18 Aug 2006
Hoj
Trajja TT600 -00
Om du är osäker, så är det bara att tex åka på tvåan, och sen vrida fullt, känner du då att kopplingshandtaget drar in mot styret, så är det samma fenomen.
//J

Tackar för tipset. Prövar nog hellre på trean dock eftersom jag skulle slö över på tvåan :D
Ska kollas upp när man väl får ut den ifrån förrådet och när det slutar SNÖA!! :mad:

AddeRS

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2003
Hoj
Honda SCV100 Lead-04, porsc....
Jag hade en 660 -04 förut som jag köpte ny och jag märkte det där med kopplingen efter ca 50 mil, fick det åtgärdat på garantin oxå.
Jag har också för mig att det var någon O ring eller liknande, det var i allafall lätt åtgärdat så även om garantin inte gäller så blir det nog rätt billigt att fixa till.
Väntar på min nya 660 06:a......hämtar den så fort det blir bättre väder...tjooo:D

SWK

SuperRetards Västerås
Gick med
14 Aug 2006
Hoj
KTM 525 -06
Jag har också för mig att det var någon O ring eller liknande, det var i allafall lätt åtgärdat så även om garantin inte gäller så blir det nog rätt billigt att fixa till.

Det låter ju bra... Blev lite skraj om det skulle vara nåt som kostade lite... Kan man pajja nåt om man fortsätter och köra?

Krille-666

Trogen galning
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
KTM 660 SMC -04
Men hur funkar det om man inte är första ägaren och man gjort alla service själv. Kan man fortfarande utnyttja garantier då? Har inte kört min 660 (förutom testkört) och vet inte om det här problemet finns på min båge.

Går typ inte att köra med detta fenomen så tror inte du behöver oroa dig :tummenupp

LangSebben

Lev Hårt, Dö Ung och Bli Ett Vackert Lik
Gick med
30 May 2006
Hoj
Stunt moddad husaberg
Jag märkte de där fenomenet jag me, va ut för några dar sen men de va bara när jag låg o körde fort. Märkte de inte vid låg hastighet endas när jag körde 130-150 då märkte jag de. Vore drygt om de kostade mycke men man få ju hoppas att de är lätt åtgärdat. //Sebben

Kulgan

När Kulgan vurpar hårdnar asfalten...
Gick med
6 May 2005
Hoj
Såld...letar nytt.
Fick mitt åtgärdat på garantin men en polare bytte själv då hans garanti hade gått ut. En liten metallbit som är aningens tjockare än original är det som skall bytas...vette fan vad det heter dock.
Bör tillägas att min är en -06 så det är inte bara -04'an som krånglar...

Bara lägga hojen på sidan så slipper man kladda så mycket när man byter...

M@tte

Medlem
Gick med
29 Nov 2005
Hoj
Trampcykel med skuret styrlager
Jaha då har man beställt nya belägg fram som förhoppningsvis bettar lite bättre. SBS RSI som sitter på factory replican bidde det. Beläggen var ändå snart slut så varför inte prova någonting annat än original.
Lär väl byta bromsvästskan också, är det dot 4 eller 5 man ska ha. Har sett någon 5.1 med. Vet att någon av dot 5:eek:rna inte är blandbar med övriga. Frågan är vilken :va

M A N G E

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2005
Hoj
hojlös =(
Fick mitt åtgärdat på garantin men en polare bytte själv då hans garanti hade gått ut. En liten metallbit som är aningens tjockare än original är det som skall bytas...vette fan vad det heter dock.
Bör tillägas att min är en -06 så det är inte bara -04'an som krånglar...

Bara lägga hojen på sidan så slipper man kladda så mycket när man byter...

Var sitter den biten???

Hi-ho

Guest
Har sett någon 5.1 med. Vet att någon av dot 5:eek:rna inte är blandbar med övriga. Frågan är vilken :va

Du skall använda dot 5.1
Den har högre kokpunkt..
Den kan blandas med andra bromsvätskor som har samma specifikationer.
//J

Kulgan

När Kulgan vurpar hårdnar asfalten...
Gick med
6 May 2005
Hoj
Såld...letar nytt.
Var sitter den biten???

Bakom kopplingskorgen villl jag minnas...det är typ ett "membran"
eller vad jag ska kalla det som är för smalt och därför blir det som det blir.
Det är ju bara höra med din lokala mek när du beställer delen.
Det ser jäkligt fjantigt ut när man ser den nya delen, man tror inte att det ska göra ngn skillnad men det gör det ju bevisligen..

KTM ska iaf ha tillverkat dessa för att råda bot på detta fenomen.

dennisss

Ny medlem
Gick med
12 Oct 2004
Hoj
KTM 450 EXC
Hej, har sett att det börjat slita LITE på ramen där man har fötterna, eller jaa, där benen går emot, lästye någonstanns att man kan köpa ramskydd och sätta där, stämmer det, och hur fula ser dom ut? Är en -04a!

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Hej, har sett att det börjat slita LITE på ramen där man har fötterna, eller jaa, där benen går emot, lästye någonstanns att man kan köpa ramskydd och sätta där, stämmer det, och hur fula ser dom ut? Är en -04a!

Nja en liten bild!

Bifogat

• profilepic511_1.gif.jpg
    profilepic511_1.gif.jpg
    49.9 KB · Visningar: 192

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Nja nu köpte jag dessa på Ebay men LELLES har de garanterat men priset vette katten!

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Kostade runt 250:- tror jag när jag köpte på Lelles för ett par år sedan.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0