Ktm 660

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Ort
Kazakhstan
Hoj
Yamaha yzf450 -09
Tråkiga grejer det där. Vad kommer det att kosta?


Jag har bytt ramlager på några hojar. Ramlager brukar kosta ca 800-1000kr.
Det är rätt mycket jobb att göra det så bäst är att göra det själv. Lämnar man in kostar det säker minst 5000kr i arbetskostnad skulle jag tro.

Finns det några säkringar på ktm 660? Elsystemet funkar ju inte på min och jag kan inte få igång elsystemet. Kan inte hitta några säkringar men det borde väl finnas någon i alla fall.
 
Last edited:

andris

Ny medlem
Gick med
19 Mar 2008
Ort
Söderhamn
Hoj
KTM 660 smc -04
Haha så jäkla kul!! Typ 1 timme efter jag hade skrivit inlägget om att hojjen varit borta i 7 veckor så ringde firman o sa att den var klar!! Har hämta den nu och kört hela kvällen!:yoparty Fan va skojj...har ju längtat som fan!!

Fick också kopia på kvitto och :näsblod reparationen gick på nästan 14 papp :näsblod Då har dom bytt kolv, ringar, ramlager, packningar och olja+ filter.

Tydligen berodde felet på att förra ägaren hade ställt in hojjen under vintern med gammal olja i motorn. Då hade ramlagrena rostat! :död Sen var juh kolven och ringarna slut men det beror väll på körstil antar jag...för den har juh bara gått 1200mil.
 

Mr nitrox

Mr nitrox
Gick med
12 May 2009
Ort
bromma
Hoj
2004 ktm 660smc
Uppdatering:

Bilen är hittad, ute i Bromma. Har en polare som ska dit ikväll och se om han kan köra hem den till sig så jag kan hämta den imorgon.

Dessutom finns det ett vittne till stölden. En kvinna som tog tjuven på bar gärning, och även ringde polisen. De kunde dock inte skicka en patrull då, och sen försvann allt.

Hoppas nu bara att bilen inte är alldeles för trasig. Höger sidoruta är inslagen, men annars kanske den är i dugligt skick.

Jag är faktiskt förvånad, det går fort framåt! Håller tummarna på att jag får återse min kära hoj.

Edit:

Ja, så här är det:
En kvinna hade sett bilen stå på gatan idag på Mössebergsvägen i Bromma. Hon frågade en kille som satt och grejade i bilen om han var ägare, varpå han svarade "Ja, givetvis."
Hon gick då in och ringde polisen eftersom hon inte trodde på det, men de kunde inte skicka en patrull. Hon ringde även för att anmäla pågående brott, men ingen kunde komma.
Hon gick då tillbaka till bilen och försökte stoppa killen, men han körde bara iväg.

Så tydligen var bilen redan bortkörd av tjuven när Assistanskåren ringde upp mig och sade att bilen var hittad.

Fan vad bitter jag är på Polisen just nu. Om de hade fått ändan ur vagnen kanske jag haft både hoj och bil tillbaka vid det här laget!
Sen tycker jag Polisen borde ha ringt mig direkt de fick veta att bilen var sedd. Jag kanske hade kunnat arrangera så att någon hade tagit sig dit, den hittades ju bara 3.5km från där jag parkerat den.

Som det verkar just nu är ju bilen borta, igen. Så mycket för den turen.

Läskigt det där!! Bor själv på gatan bredvid (Kinnekullevägen) Tyvärr så har jag inte sätt någon annan motard i området...Börjar va lite orolig för min 660 nu!! Har den stående utanför fönstret, Fastlåst i väggen + ett skivbromslås med larm...Får väl hoppas att det avskräcker tjuvarna. Hoppas allt löser sig för dig!!
 

Poppler

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
660 SMC

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Mölndal.
Hoj
Trampcykel.
Så, då var man hojägare igen då.

Denna gång blev det en KTM 525 EXC -05 med SM-kit.
Så, ska man lämna 660-tråden nu eller? Har ju nästan kommit in lite i gänget, så det skulle ju kännas lite ledsamt...
 

torpa

Kick är manligt
Gick med
22 Jun 2008
Ort
Mariestad
Hoj
Ktm 660 smc -04, Yamaha xt 600 -90
Så, då var man hojägare igen då.

Denna gång blev det en KTM 525 EXC -05 med SM-kit.
Så, ska man lämna 660-tråden nu eller? Har ju nästan kommit in lite i gänget, så det skulle ju kännas lite ledsamt...

Du får säkert hänga kvar här:D Har du hunnit köra nåt med 525:an och i så fall vad tycker du 660 eller 525?
 

petterekman

Adrenalinberoende!
Gick med
23 Aug 2003
Ort
Mölndal.
Hoj
Trampcykel.
Du får säkert hänga kvar här:D Har du hunnit köra nåt med 525:an och i så fall vad tycker du 660 eller 525?

Har varit ute och kört någon timme idag, och mina åsikter hittills är som följer:

+ Grymt mycket smidigare. Hojen är så sexigt slank och lätt och lyder minsta vink. 660n känns som en ångbåt i jämförelse.
+ Vansinnigt lättkickad. Jag kan inte starta den med handen vilket jag kan med min 520, men det är inte långt ifrån. Sen har den ju elstart också, vilket är skönt, men det känns lite fel när man är van att kicka och gnälla på alla "mesar" som har elstart.

- Registret. Jag är inte en sådan som älskar att varva, och min 660 med rallykammen hade drömregistret. Massor med kraft från låga varv och upp en bit över mellanregistret, upp i högre varv vistades jag aldrig och det var meningslöst. 525an är ju lite mera som en Husa 650, den måste ju varvas för att komma till sin rätt. Vid några tillfällen redan har jag, van som är med 660n, knyckt till med högerhanden och gett ett litet ryck i styret för att få upp den på hjulet för att sedan inse att jag legat alldeles för lågt i registret vilket lett till att den inte kommit upp. Då får man sparka ner en växel och göra om proceduren så kommer den ju snällt.
Gillar man att varva, då är den dock säkert väldigt uppskattad. :)

Så, hittills är jag väldigt nöjd. Den vibrerar mindre än 660n, är smidigare att trixa runt med, köra i trappor, hoppa ner för saker, och är så lätt att plocka upp på både fram- och bakhjul. Sen att den kommer behöva servas 5ggr oftare är ju en sak vi får se om jag tröttnar på, men inte tror jag det kommer innebära några större irritationer faktiskt.

Sen är det ju alltid trevligt att ha ett par crossfälgar man kan kasta på om man blir sugen på sådant.
 

Mahhbechh

Börsmäklarn
Gick med
20 Oct 2005
Ort
I en gran.
Hoj
Briggs & Stratton
Vad har ni för drivning till era hastighetsmätare? Jag har köpt en 660-framskiva till min exc som passar i infästning men thats it. Jag kör med trialtech endurance som mätare och har därför fått fästa en givare på oket att fånga upp magnetens rörelse med.

På skivan jag köpte (till en smc660 2005) så finns inget hål eller något alls att fästa magnet eller liknande i, så jag funderar på om jag isf skall vattenskära ut ett eget?
 

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Vad har ni för drivning till era hastighetsmätare? Jag har köpt en 660-framskiva till min exc som passar i infästning men thats it. Jag kör med trialtech endurance som mätare och har därför fått fästa en givare på oket att fånga upp magnetens rörelse med.

På skivan jag köpte (till en smc660 2005) så finns inget hål eller något alls att fästa magnet eller liknande i, så jag funderar på om jag isf skall vattenskära ut ett eget?

Man använder ett av hålet till niten som håller skivan
 

Marzz

[--O---O-->
Gick med
24 Dec 2006
Ort
Ske-å
Hoj
Fz6n
Måste man bestycka om hojen om man tar bort db pluggen (buttpluggen)?
Nån som vet hur mycket db den kommer att låta med pluggen ute?
Vart fyller man på motorolja? :p
 
Nyheter
Grusbus, mellanklass!

Just nu befinner sig Allt o...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

Bastianini och Viñales bildar KTM-kvartett med Binder och Acosta

KTM har presenterat en helt...

Svenskt i Indians hojbyggarserie

I sjätte avsnittet av India...

Triumph Bonneville T120 Elvis Presley Limited Edition

Triumph har presenterat spe...

KTM presenterar 2025 års EXC-modeller

2025 års EXC-modeller från ...

ExploreBike: Gratis kurs för motorcykeläventyr

Nu kan du lära dig hur man ...

Husqvarna TE125 gör comeback

Husqvarna har fyllt på 2025...

Invigning MC Collection

Någon i folksamlingen på me...

Stenegärd på Tidö idag

Idag, den 18 juni, startar ...

Top