KTM 690 Smc 2008

lg76

dead man walking
Gick med
1 Apr 2007
Hoj
kTm 690 sMc. aPrIlLiA 450 RxV. HuSqVaRnA 450SmR. gixxer 1000 k4
Köpte en 690 SMC på Karlströms idag med Akra helsystem inklusive alla kolfiberskydd och svart plast. Passade på att tigga åt mig ett 48 drev också.

Surt nog var det inte leverans på främre delen av systemet förrens i Juni. Får nöja mig med slipon tills dess.

Var ut och testade enduron ställt på normalläge och tyckte den gick jäkligt bra. Tråkigt ljud bara.

Hämtar den nästa vecka, ska bli skoj.

grattis till en grymt rolig hoj

zeg

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Grymt nöjd med min 690 Enduro å. Finns inge bättre för grusbus å skogsåkning. Gör 100-mils servicen nu på månda och sen åker akrapovic å grejer på så det kan börjas åka på riktigt. Behöver träna armarna lite å känner jag :)
Min ser ut såhär för tillfället
http://hem.passagen.se/sydbrink/robert/img/20080502/690_helsvart1.jpg
Ser smidigare ut i svart tycker jag, och snyggare :)
Varför den är så ren är för att den är nytvättat. Tror dom på Lelles inte hade uppskattat om den var i skicket innan tvättningen =)
Längtar till måndan nu iaf, jobbar helgen sen är jag ledig hela veckan. Skööönt :)

JoReimer

Orange är en vacker färg
Gick med
7 May 2006
Hoj
snart en scooter...
Grymt nöjd med min 690 Enduro å. Finns inge bättre för grusbus å skogsåkning. Gör 100-mils servicen nu på månda och sen åker akrapovic å grejer på så det kan börjas åka på riktigt. Behöver träna armarna lite å känner jag :)
Varför den är så ren är för att den är nytvättat. Tror dom på Lelles inte hade uppskattat om den var i skicket innan tvättningen =)
Längtar till måndan nu iaf, jobbar helgen sen är jag ledig hela veckan. Skööönt :)

Snygg! Har bara en fråga: Plåten ser jag men har du rationaliserat bort blinkersen?

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!

Inte orginal hasplåt på den?
Orginal är väl svart den oxå?
Ps tjusig hoj! :tummenupp

ridgeback

En Dansk skalle sitter aldrig fel!
Gick med
8 Mar 2007
Hoj
snart så ..
då är man snart KTM ägare :) .. ska bli intressant!!

ska hämtas kommande vecka på Jonte Engdahls i lödde :tummenupp

lg76

dead man walking
Gick med
1 Apr 2007
Hoj
vad fick ni betala för hojarna då??

zeg

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Fick bättre pris än det utsatta. Har även fått 15% rabbat på typ allt jag köpt efteråt.

Snygg! Har bara en fråga: Plåten ser jag men har du rationaliserat bort blinkersen?

Jo jag har tagit bort blinkers. Började göra en egen liten hållare för dom där bak när jag plocka bort nedersta läppen men det gick lite snett å jag gav upp och plocka bort dom. Men dom åker nog på snart igen bara jag får ork att fixa nått snyggt bak.

Inte orginal hasplåt på den?
Orginal är väl svart den oxå?
Ps tjusig hoj! :tummenupp

Ne inte orginal plast biten under motorn, bytte ut den mot en riktig aluminium plåt. Kör på bökigare ställen än bara grusvägar så den har redan gjort sig nyttig och tagit imot lite smällar.

Last edited:

rogka566

Gift!
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
Honda CRF250R -12, KTM 660 SMC -05
Väntar bara på att få min Z1000 såld, sedan blir det en 690 SMC. Provkört 2 ggr redan och den verkar riktigt nice.

Finns det någon risk att man tröttnar när man går ner från större hoj tror ni?

JoReimer

Orange är en vacker färg
Gick med
7 May 2006
Hoj
snart en scooter...
Fick bättre pris än det utsatta. Har även fått 15% rabbat på typ allt jag köpt efteråt.

Jo jag har tagit bort blinkers. Började göra en egen liten hållare för dom där bak när jag plocka bort nedersta läppen men det gick lite snett å jag gav upp och plocka bort dom. Men dom åker nog på snart igen bara jag får ork att fixa nått snyggt bak.

.

OK, meddela när du hittat en lösning. Den som kan få till en riktigt snygg bak på SMC:n är värd en eloge. Tycker vi ska utlysa en tävling om det :gnissla

lg76

dead man walking
Gick med
1 Apr 2007
Hoj
Väntar bara på att få min Z1000 såld, sedan blir det en 690 SMC. Provkört 2 ggr redan och den verkar riktigt nice.

Finns det någon risk att man tröttnar när man går ner från större hoj tror ni?

nee smc går jävligt bra

Ne inte orginal plast biten under motorn, bytte ut den mot en riktig aluminium plåt. Kör på bökigare ställen än bara grusvägar så den har redan gjort sig nyttig och tagit imot lite smällar.

våga säg vad du fick den för ja fick min för 81 + 5000 present kort=76000kr köpte akra som skulle kostat 6800 för 5000 så e nöjd

Last edited:

JoReimer

Orange är en vacker färg
Gick med
7 May 2006
Hoj
snart en scooter...
nee smc går jävligt bra

våga säg vad du fick den för ja fick min för 81 + 5000 present kort=76000kr köpte akra som skulle kostat 6800 för 5000 så e nöjd

6800 för Acrat? Dyrt om det är slipon, billigt om det är helsystem. Drygt 5000 är väl listpriset för slipon hos de flesta innan rabatt?

Men 81 inklusive Acra är bra riktigt bra, det håller jag med om.

Raz

Ute i svängarna igen!
Gick med
4 May 2004
Hoj
KTM 690 SMC -09
OK, meddela när du hittat en lösning. Den som kan få till en riktigt snygg bak på SMC:n är värd en eloge. Tycker vi ska utlysa en tävling om det :gnissla

Kolla inlägg #311 på sid 16, riktigt bra gjort samt snyggt:yoparty

Hämtade min hoj i fredags, wow säger jag bara:yoparty

Bästa hojen jag haft, grym motor, grymt chassi, grymt snygg (förutom dämpen & regplåt, ändras dock snart:yoparty ) Grymt hård sadel, grymt hög (för mig), grym karatär, grymt ont i ansiktet efter ett tag (kan ju inte sluta att le vid färd)
Fast den inte är inkörd och är helt orginal (än sålänge), så går den mkt bättre än min förra KTM DUKE II-03 med helsystem & större förgasare.

Bogesund har aldrig varit så roligt att köra runt på.

JoReimer

Orange är en vacker färg
Gick med
7 May 2006
Hoj
snart en scooter...
Kolla inlägg #311 på sid 16, riktigt bra gjort samt snyggt:yoparty

Hämtade min hoj i fredags, wow säger jag bara:yoparty

Bästa hojen jag haft, grym motor, grymt chassi, grymt snygg (förutom dämpen & regplåt, ändras dock snart:yoparty ) Grymt hård sadel, grymt hög (för mig), grym karatär, grymt ont i ansiktet efter ett tag (kan ju inte sluta att le vid färd)
Fast den inte är inkörd och är helt orginal (än sålänge), så går den mkt bättre än min förra KTM DUKE II-03 med helsystem & större förgasare.

Bogesund har aldrig varit så roligt att köra runt på.

Jodå, jag såg det, men blev ju för varmt om jag inte minns fel:va Vore dessutom roligt att få upp blinkersena lite.

drufus

-=Den_Gode=-
Gick med
4 May 2007
Hoj
KTM 690 smc -08 SÅLD
Ja har en plan för regskylten.. sk försöka fixa till de idag eller imorgon sen kommer bilder.. tror de kan bli riktigt nice.. sen blinkersen dumpar ja å skaffar miniblinkers där bak.. ja skulle vilja få bort den fula läppen precis under baklampan me, frågan e' om de går att göra snyggt/ smidigt då den väl håler lampan på plats.. aja, slänger in bilder sen....

ridgeback

En Dansk skalle sitter aldrig fel!
Gick med
8 Mar 2007
Hoj
snart så ..
Hm 84500:- tar de,har du blivit lurad på några hundringar :D

Ingen än som funderat på en uppsättning offroadfälgar till sina 690 SMC ,när lusten faller in för grussmisk och lite lättare skogsåka?

84500 stämmer nog bättre :) dom brukar alltid vilja ha det uppåt annars :)

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept