KTM 690 Smc 2008

JoReimer

Orange är en vacker färg
Gick med
7 May 2006
Hoj
snart en scooter...
upphängningen på din bild är ju knappast laglig och hur hade du tänkt att få in skyltbelysning mellan skylten o baklampan har min skylt på det viset och min skylt syns sämre än drufus..... (sett från en bil bakom)

Nja, från sidan skyms ju skylten av dämparen. Skylten skall vara synlig bakifrån och snett från sidan. Skyltbelysningen fixar jag med en micro-belysning. Skylten kan man vinkla lite nedåt dessutom med hjälp av distanser. Blinkersen skall ha ett avstånd mellan varandra på minst skyltens bredd. Och alla miniskyltar är tyvärr olagliga. Sen kan ingen blåvit klaga tycker jag. Om det sedan är snyggt eller inte är ju en smaksak, men snyggare än original tycker jag det blir i alla fall.:yoparty

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Hoj
Husaberg TE 250 -13
Har inte sett några begagnade 690 smc ännu. Vad tror ni borde ett rimligt pris för en sån efter sommaren, eller inför nästa säsong?

Är så sjukt sugen nämligen... men vill inte lägga så mycket som den kostar ny.

Avis på er som har den fina hoj! :yoparty

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Såld
Sitter och tvekar lite över främre röret på helsystemet, om det är värt pengarna? Nån som kör med helsystem?

Man kanske ska handla på sig lite annat lull-lull istället, depåstöd bl.a.

Raz

Ute i svängarna igen!
Gick med
4 May 2004
Hoj
KTM 690 SMC -09
Sitter och tvekar lite över främre röret på helsystemet, om det är värt pengarna? Nån som kör med helsystem?

Man kanske ska handla på sig lite annat lull-lull istället, depåstöd bl.a.

Samma här, handlaren själv tyckte inte det gav så mkt som det kostar.
Det räcker med dämpen, för att få lite extra krut.

Själv är ja så sjukt nöjd med hojen, fast den är orginal. (änså länge)
Snart dax för första service då åker det på lite lull-lull.

Har inte sett några begagnade 690 smc ännu. Vad tror ni borde ett rimligt pris för en sån efter sommaren, eller inför nästa säsong?

Om jag får tycka, blir det fösta hojen som inte tappar i värde:tummenupp

Last edited:

lg76

dead man walking
Gick med
1 Apr 2007
Hoj
kTm 690 sMc. aPrIlLiA 450 RxV. HuSqVaRnA 450SmR. gixxer 1000 k4

varför vänta denna hoj kommer ej att ligga under 77000 till hösten:D :D

måste säga att det e bästa hojen ja ägt

Last edited:

drufus

-=Den_Gode=-
Gick med
4 May 2007
Hoj
KTM 690 smc -08 SÅLD
ja gillar oxå den mer å mer för varje dag... kört 80 mil nu, på 100mila servicen ska de smacka på ett kugg mindre fram också å den blir den ännu roligare...;P

MaG

...
Gick med
12 Oct 2007
Hoj
Husaberg TE 250 -13
varför vänta denna hoj kommer ej att ligga under 77000 till hösten:D :D

måste säga att det e bästa hojen ja ägt

ja jag är rädd för att du har rätt!

Men personligen vill jag inte köpa nya fordon (är inte riktigt framme vid att vara ekonomiskt oberoende än...:D ), men denna hojen är nog den enda jag skulle kunna tänka mig. Ska se hur värdeminskningen blir efter sommaren, så kanske det få bli en till nästa år. Min -02a får hänga med den här säsongen tror jag...

ridgeback

En Dansk skalle sitter aldrig fel!
Gick med
8 Mar 2007
Hoj
snart så ..
Grattis Ig76.....
Du kommer gilla den.... Nu efter drygt 90mil gillar jag den bara mer å mer, snart dax för service å helsystem:)
Har även fått till bakdelen till en något mer tillfredställande syn:tummenupp

kan du fixa måtten på dom bitarna hade det varit guld :)

lg76

dead man walking
Gick med
1 Apr 2007
Hoj
ja gillar oxå den mer å mer för varje dag... kört 80 mil nu, på 100mila servicen ska de smacka på ett kugg mindre fram också å den blir den ännu roligare...;P

tycker inte att man behöver kugga ner den fan räker me akra + mapp

RR_Jonas

#63 Supermoto
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
Aprilia SXV550
Är det någon som har monterat uppsamlingskärl på sin 690? Jag ska på kurs snart och banägarna kräver att detta finns på hojen. På min gamla 660 var det inga problem eftersom det var superenkelt att bara ta av tanken och dra alla slangar ner i en burk. Men på 690 känns allt mycket mer komplicerat.

Alla tips mottages tacksamt!

Last edited:

lg76

dead man walking
Gick med
1 Apr 2007
Hoj
Är det någon som har monterat uppsamlingskärl på sin 690? Jag ska på kurs snart och banägarna kräver att detta finns på hojen. På min gamla 660 var det inga problem eftersom det var superenkelt att bara ta av tanken och dra alla slangar ner i en burk. Men på 690 känns allt mycket mer komplicerat.

fan samma problem ju hittar inte allt bara kyl å bensin vart sitter resten:confused:

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12

Insprutning = inga slangar från förgasaren ;) :tummenupp
Kärl till tank + kylare är att rekomendera.

RR_Jonas

#63 Supermoto
Gick med
19 Sep 2003
Hoj
Aprilia SXV550
Insprutning = inga slangar från förgasaren ;) :tummenupp
Kärl till tank + kylare är att rekomendera.

Ok, det låter ju enkelt... kan det inte komma olja någonstansifrån då :va 660 sket ju olja så fort framhjulet lättade. Vad hette det nu? Vevhus ventilation kanske??

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Såld
Ok, det låter ju enkelt... kan det inte komma olja någonstansifrån då :va 660 sket ju olja så fort framhjulet lättade. Vad hette det nu? Vevhus ventilation kanske??

Det lägger sig i luftburken isåfall, inte så att det läcker ut nånstans direkt.

clayman

Banheiro MC
Gick med
17 May 2004
Hoj
MT-09
Va å testa en 690 SMC med Acra idag och kan bara säga: Fy f_n vilken rolig maskin!! Stort grattis till alla er som köpt, kan ju omöjligt vara ett dåligt köp. Om man ska klaga på nånting så är det att den kändes lite av&på på gasen när man slanga, men det kan man säkert vänja sig med. Hade jag inte just köpt ny bil skulle det nog fan ha blivit en uppgradering från -02:an man får hanka sig fram på nu...

Ha en skoj sommmar!!

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...