KTM 690 Smc 2008

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Såld
:gråta
Wow det var hiskeligt för en rörbit och en burk som avslutning.
Visst det är Akra men borde väl finnas att få tag i billigare än 14700 kr tycker man.
Dom vet vad dom ska ta betalt för.

Håller med, det är sjukt mycket pengar, men man kan nog i de flesta fall förhandla till sig klart mycket bättre pris om man beställer det ihop med hojen.

[YOUTUBE-ID]YjHNsl0DKDg[/YOUTUBE-ID]

JoReimer

Orange är en vacker färg
Gick med
7 May 2006
Hoj
snart en scooter...
Håller med, det är sjukt mycket pengar, men man kan nog i de flesta fall förhandla till sig klart mycket bättre pris om man beställer det ihop med hojen.

Är det din hoj? Ser ut att vara miniblinkers?

Nice flames! ruggigt snyggt!

J

Raz

Ute i svängarna igen!
Gick med
4 May 2004
Hoj
KTM 690 SMC -09

Hahaha, läckert:tummenupp

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Hoj
Alfa romeo 166 24v/164 QV/Maserati 3200gt
tänkte på enduro varianten...Går det att lägga på supermotard hjul på den ?

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
tänkte på enduro varianten...Går det att lägga på supermotard hjul på den ?

De flesta hojar går att sätta på andra hjul men många är bortskämda med ordet som bolt-on. Jag personligen skulle köpa enduron & sen köpa motardfälgar, vet ej hur mkt jobb det är med radialoket.

R1 racer: Har du inte varit & provkört någon 690 ännu?

drufus

-=Den_Gode=-
Gick med
4 May 2007
Hoj
KTM 690 smc -08 SÅLD
Då var min skylt på plats, blev jäkligt nöjd med placeringen faktiskt.. snyggt enligt mig.. ska bara måla de fina hållarna svarta me så blir de kalas...

Ska köpa mig ett par snygga blinkers imorrn me sen så får ni nya bilder,, skriv va ni tycker...

Bifogat

• blandat 054a.jpg
    blandat 054a.jpg
    52.8 KB · Visningar: 283
  • blandat 053a.jpg
    blandat 053a.jpg
    48.7 KB · Visningar: 322

JoReimer

Orange är en vacker färg
Gick med
7 May 2006
Hoj
snart en scooter...
Det här borde väl funka med t.ex. Kellermans-blinkare som har plåtkåpa? Och så skruva dem i gummibussningar så att man inte sopar av dem när man är trött och ska av hojjen...

Bifogat

• tail_remake.jpg
    tail_remake.jpg
    37.1 KB · Visningar: 168

drufus

-=Den_Gode=-
Gick med
4 May 2007
Hoj
KTM 690 smc -08 SÅLD
Det här borde väl funka med t.ex. Kellermans-blinkare som har plåtkåpa? Och så skruva dem i gummibussningar så att man inte sopar av dem när man är trött och ska av hojjen...

Ja gillar inte vinkeln de får, de står liksom snett upp som nån jävla flygplansvingar....

vill ha lite diskretare blinkers... ska ut å kolla imorrn.. får se va som finns i div hoj affärer...

lg76

dead man walking
Gick med
1 Apr 2007
Hoj
kTm 690 sMc. aPrIlLiA 450 RxV. HuSqVaRnA 450SmR. gixxer 1000 k4
bra nu börjar det komma alt ska beställa mini skylt såför vi se

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
De flesta hojar går att sätta på andra hjul men många är bortskämda med ordet som bolt-on. Jag personligen skulle köpa enduron & sen köpa motardfälgar, vet ej hur mkt jobb det är med radialoket.

R1 racer: Har du inte varit & provkört någon 690 ännu?

Jorå jag har provat både enduro & smc men lite kluven,jag upplevde smc som trevligare,kanske just för hjulen och sen vet jag inte hur pass mycket fjädringen skiljer på dem.
Gillar somsagt hojen med motardfälgar men skulle ha det goda av de båda så därför borde egentligen enduron vara ett klockrent val för mig.
Kör gärna blandat grus/asfalt men mestadels asfalt.De dära förbjudna inkörsstigarna i skogarna ser oxå lockande ut.

Nuvarande hoj BMW Adventure klarar grusvägar galant men man fläskar inte så gärna på med 250 kg på lösgrus och gör sladd i svängarna (möjligtvis kladd i byxan :D ) Likaså enklare spår i skog går väl an men lite väl klumpigt.

Så summa summarumm så skulle en 690 enduro vara bäst med möjlighet för ombyte till motardfälgar.
Som du säger kanske lite meck med radialoket,bör finnas nån lösningar.
Fjädringen skiljer väl något lite oxå skulle jag tro mellan dem (?) men nog skitsamma för oss vanligt dödliga.

Last edited:

JoReimer

Orange är en vacker färg
Gick med
7 May 2006
Hoj
snart en scooter...
Ja gillar inte vinkeln de får, de står liksom snett upp som nån jävla flygplansvingar....

vill ha lite diskretare blinkers... ska ut å kolla imorrn.. får se va som finns i div hoj affärer...

Ja, man flyger ju fram :tummenupp

Problemet är ju bara att dämparn är i vägen (även Acrat) så det alternativ som återstår är kåpblinkers, och då blir det definitivt olagligt. Då kan man nästan lika gärna strunta i dem.

ridgeback

En Dansk skalle sitter aldrig fel!
Gick med
8 Mar 2007
Hoj
snart så ..

vad säger sheriffen om den egentligen ? :va

annars såg det bra ut :)

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Så summa summarumm så skulle en 690 enduro vara bäst med möjlighet för ombyte till motardfälgar.
Som du säger kanske lite meck med radialoket,bör finnas nån lösningar.
Fjädringen skiljer väl något lite oxå skulle jag tro mellan dem (?) men nog skitsamma för oss vanligt dödliga.

Jag hade en 625smc-04 som jag körde minst 60% grus med. I slutändan skulle jag ha valt en SXC för det var inge roligt för armarna på de längre sträckorna trots man körde med styreshöjare så hade jag föredragit mjukare fjädring. Även för en dödlig kan fjädringen kännas annorlunda. He he för länge sedan hade jag en TRX850 + jag å kompisens hämtade även en likadan till honom. Han fick prova min när jag hade fullkittat den med Öhlins & han kände tydlig skillnad. Längtar till provkörningsdagen av KTM hojarna snart.

drufus

-=Den_Gode=-
Gick med
4 May 2007
Hoj
KTM 690 smc -08 SÅLD
Ja, man flyger ju fram :tummenupp

Problemet är ju bara att dämparn är i vägen (även Acrat) så det alternativ som återstår är kåpblinkers, och då blir det definitivt olagligt. Då kan man nästan lika gärna strunta i dem.

De känns som vad man än gör blir de olagligt om farbror blå får bestämma eller nått, för miniblinkers, eller skylten där ja har den eller där alla andra har satt den e' väl lika godkänt vilket som.. menmen.. om ja får tag i ett par snygga små miniblinkers så åker nog de på.. så kan iaf bakomvarande selite när man svänger ju... om där e' nån bakom då vill säga:tuttar

vad säger sheriffen om den egentligen ? :va

annars såg det bra ut :)

han gillar nog som sagt inte de, men i mina ögon så anser ja att min skylt syns bättre än de som sitter på den lilla läppen...den får så skum vinkel upp så man ser den dåligt, men min syns jäkligt bra även från en bit avstånd å de anser ja e' de viktigaste ju..

Ja behåller den där så får vi se den dagen pappa bajs stoppar en vad han säger.. Finns inge snyggt sätt att sätta den på annars enligt mig, Tror jag.. :gnissla

Last edited:

JoReimer

Orange är en vacker färg
Gick med
7 May 2006
Hoj
snart en scooter...
Då var min skylt på plats, blev jäkligt nöjd med placeringen faktiskt.. snyggt enligt mig.. ska bara måla de fina hållarna svarta me så blir de kalas...

Ska köpa mig ett par snygga blinkers imorrn me sen så får ni nya bilder,, skriv va ni tycker...

Inte helt lagligt men annars så är det en toppenplacering. Tyvärr inte ett alternativ för mig då jag tänkte vara laglig. Och då ska det till skyltbelysning och blinkers med godkänt avstånd. Därav mitt photoshop-förslag. Ska bli spännande att se hur du fixar blinkrarna. Lägg upp bilder när du hittar nåt schysst!

mj00dmixer

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2007
Hoj
2008 KTM 690 Enduro
Inte helt lagligt men annars så är det en toppenplacering. Tyvärr inte ett alternativ för mig då jag tänkte vara laglig. Och då ska det till skyltbelysning och blinkers med godkänt avstånd. Därav mitt photoshop-förslag. Ska bli spännande att se hur du fixar blinkrarna. Lägg upp bilder när du hittar nåt schysst!
upphängningen på din bild är ju knappast laglig och hur hade du tänkt att få in skyltbelysning mellan skylten o baklampan har min skylt på det viset och min skylt syns sämre än drufus..... (sett från en bil bakom)

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...