De flesta hojar går att sätta på andra hjul men många är bortskämda med ordet som bolt-on. Jag personligen skulle köpa enduron & sen köpa motardfälgar, vet ej hur mkt jobb det är med radialoket.
R1 racer: Har du inte varit & provkört någon 690 ännu?
Jorå jag har provat både enduro & smc men lite kluven,jag upplevde smc som trevligare,kanske just för hjulen och sen vet jag inte hur pass mycket fjädringen skiljer på dem.
Gillar somsagt hojen med motardfälgar men skulle ha det goda av de båda så därför borde egentligen enduron vara ett klockrent val för mig.
Kör gärna blandat grus/asfalt men mestadels asfalt.De dära förbjudna inkörsstigarna i skogarna ser oxå lockande ut.
Nuvarande hoj BMW Adventure klarar grusvägar galant men man fläskar inte så gärna på med 250 kg på lösgrus och gör sladd i svängarna (möjligtvis kladd i byxan
) Likaså enklare spår i skog går väl an men lite väl klumpigt.
Så summa summarumm så skulle en 690 enduro vara bäst med möjlighet för ombyte till motardfälgar.
Som du säger kanske lite meck med radialoket,bör finnas nån lösningar.
Fjädringen skiljer väl något lite oxå skulle jag tro mellan dem (?) men nog skitsamma för oss vanligt dödliga.