inte koniska lager ?tänkte ifall muttern släppt eller så eller har ktm vanliga lager
Mitt styrlager har börjat glappa.
Någon här som bytt på sin hoj?
Har aldrig bytt ett styrlager, är det något speciellt man bör tänka på?
Det vad då h-e vad din hoj börjat strula, hoppas inget mer dyker upp....
Angående styrlagret så står det i repboken att man kan justera spelet, det kanske räcker? Kolla sidan 29.
Jo styrlagret ska jag justera, såg också det i boken
Ringt runt och kollat lite på nätet nu och kopplingsbyte verkar vara enda utvägen
Enligt dom jag har pratat med så är det inte ovanligt att behöva byta koppling på 690n...
Kopplingssats hos Johans MC = ~2900kr
Hos Bergmans MC = ~2100kr
Sura pengar ändå
Vi som rejsar dem är inte helt ovana med lamellbyte
Jag har bytt en gång och sist på Linköping tyckte jag att det var väldigt nära att vara dags igen. Borde räcka att "bara" byta lamellerna för dig.
Jo styrlagret ska jag justera, såg också det i boken
Ringt runt och kollat lite på nätet nu och kopplingsbyte verkar vara enda utvägen
Enligt dom jag har pratat med så är det inte ovanligt att behöva byta koppling på 690n...
Kopplingssats hos Johans MC = ~2900kr
Hos Bergmans MC = ~2100kr
Sura pengar ändå
Bara lamellerna skulle tydligen ligga på 1200kr.
Känns nästa lika bra då att punga ut en tusenlapp till för att veta att allt är nytt o fräscht. Eller?
Spontant nej.
Men kolla på stålskivorna när allt är isär och gör en bedömning (mätning). Byt om det behövs.
Nu har jag aldrig pillat med koppling själv men finns det något enkelt sätt att avgöra slitage på stålskivorna?
Ska nog gå igenom mekhandboken innan jag sätter igång också.
Då ska 09an säljas... fy fan vad det kommer kännas tomt, har aldrig haft så kul med en hoj som med den här... Men studierna får gå före.. Ses om 2 år, då jävlar blir det att köpa 690 igen.
Någon som vet ett billigare alternativ till att fixa endurohjul till smc än att köpa orginal hjul från 690 enduro å fixa till? Förresten hur går det med tuneecu för er som skulle ge sig på det?
Sent from my Desire HD using Tapatalk
Och efter att ha kört Lindmans kåtte idag har jag just insett att jag måste köpa en!
Fast jag har verkligen inte råd egentligen så jag söker en 08 till bra pris, tipsa gärna om ni vet nån som vill sälja snabbt och till rimligt pris.
Bara jag som tycker att begagnatpriserna på SMCn är löjligt höga just nu ?
Men så får dom behålla dom oxå
Där har du ju en poäng
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA