KTM 690 Smc 2008

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha TR1
Lindquist: 60K var ju snorbilligt men priset sätts ju efter många saker.

De flesta jag kikat på i Stockholm sedan slutet av juli är faktiskt sålda.
 

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Vasastan
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Jag har en -08a till salu om du är intresserad. Annons finns här på sporthoj http://www.sporthoj.com/annonser/?id=57004

MVH Simon

Tack! Men den kostar 56, och sen måste jag lägga på pengar för nytt däck och ta bort strypningen, då hamnar jag på 60. :död

Jag kan få en 2010 med Akrapipor, plus extra kåpset för 63. Eller en inlöst men fixad 2011 för 62. Även om jag inte tänkt lägga så mycket så känns det ju ändå som en bättre affär än din 2008, eller alla 2008 jag hittat på Blocket. Eller tänker jag fel?
 

Mr.Jonsjö

Ny medlem
Gick med
1 Nov 2008
Ort
Norrköping
Hoj
GSXR 750 -06
Tack! Men den kostar 56, och sen måste jag lägga på pengar för nytt däck och ta bort strypningen, då hamnar jag på 60. :död

Jag kan få en 2010 med Akrapipor, plus extra kåpset för 63. Eller en inlöst men fixad 2011 för 62. Även om jag inte tänkt lägga så mycket så känns det ju ändå som en bättre affär än din 2008, eller alla 2008 jag hittat på Blocket. Eller tänker jag fel?

Strypningen är redan borta så där behöver man inte lägga några pengar. Ett framdäck kostar inte flera tusen iaf :)
 

m3rl

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2008
Ort
Växjö
Hoj
2008 KTM 690 SMC
Mitt bromsljus lyser inte när jag bromsar med handtaget men det lyser när jag trycker på fotbromsen, någon som haft liknande problem eller har tips på vart jag ska börja leta efter fel?
 

Paser

I'm the metal machine!
Gick med
12 Mar 2006
Ort
USA
Hoj
Jorå
Mitt bromsljus lyser inte när jag bromsar med handtaget men det lyser när jag trycker på fotbromsen, någon som haft liknande problem eller har tips på vart jag ska börja leta efter fel?

Ljuskontakten vid handtaget kan ju vara en början.
Samma sak har hänt mig med tidigare hojar, antingen glapp eller bara att byta.
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Last edited:

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha TR1
Kör ni med eller utan db-killer?
Jag har bara en som sitter på men ser att vissa talar om 3 olika Akra db-killers. Tycker min låter bra när man krämar på men annars är den ganska tyst faktiskt, lite väl tyst.
 

loadmaster

Lev idag, i morgon kan det vara försent!
Gick med
5 Jan 2004
Ort
Vara
Hoj
KTM 690 SMC -10
Kör ni med eller utan db-killer?
Jag har bara en som sitter på men ser att vissa talar om 3 olika Akra db-killers. Tycker min låter bra när man krämar på men annars är den ganska tyst faktiskt, lite väl tyst.

Jag har också bara en insats, har inte hört talas om fler. Wings har två olika har jag för mig. Annars tycker jag det är onödigt att köra utan, man kan irritera fler mc-motståndare än nödvändigt. Men det är lite tve-eggat med högt mc-ljud då stånkor och twinnar låter hemskt mycket skönare med mer ljud.
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Ja, Wings har iaf två men kolla här i tråden tex. fast han kanske bara dillar :)
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=5258382&postcount=4154

Man skulle ha något mitt i mellan, kanske tillverka en db-killer. Antar att kortare och större rör ger mer ljud.

Såhär ser wings db-killerserna som följer med ut.
Photo%20nov%2010%2C%209%2014%2015%20em.jpg
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
Tack för bilden, är det dina prylar?
Måste vara den längst till höger som låter mer. Är mittenröret bara ett fäste för de två db-dödarna?

yes minna prylar. tror dom är lika långa, bara olika grova. har aldrig provat minsta db-killern.

Mittenröret sitter mellan avgasrörer från hojen och ljuddämparen.
 

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha TR1
Ok, ja dom ser lika långa ut fast jag undrar om mynningen är ännu grövre eller om den bara är tjockare ned/baktill för att passa.
 

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha TR1
Nu missförstod du mig men skit samma :) ..ordnar bara ett rör som är grövre än det jag har så får vi se om det blir bra.

Edit:
Jaha.. nu när febern har lagt sig förstår jag dig. Den grövre ser likadan ut baktill förutom mittenröret, då är jag med.
 
Last edited:

Mistabarista

Humöret går uppåt.
Gick med
20 Sep 2009
Ort
grotta på söder
Hoj
z1000 espressoblack-08
Vilken ktm ska de va?

Hellå,alla motarrdchaufförer!

Har funderat ett tag att få ner förs.kostnad men vill fortfarande ha en kul o bra hoj. Provkörde en 690 sm -07 för ett tag sen. Kändes jävligt lätt o rolig men inte mkt att gasa med.... Den var förvisso i dåligt skick o hade gått 2300mil. Kan milen påverka? 640.660.690? Vilken bör man satsa på? Tänkte för runt 50-60000kr ink slipon o mappning.

Ja det var väl lite av mina funderingar... Hoppas ni orkar ge lite tips.

Tackarrrrr.
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top