KTM 690 Smc 2008

gissla

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2012
Ort
Storstad
Hoj
450st kåttar från 2012
Halloj alla gasglada! Har en 690 Smc -09 med akra slip och mapp. Jag har tänkt köra upp med denna och undrar vad som händer ifall jag ställer den i läge 1 (soft) och monterar originaldämpen för att använda under uppkörningen? Dom kanske inte gillar ljudet och när det står "for race use only" på dämpen :/ Håller/pajar det?
/mvh
 

dub

Ny medlem
Gick med
1 Aug 2011
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 690 SMC
jag är i precis samma sits som dig. jag montera bort mitt helsystem och ställde den i läge 1 istället för 2 som är helt okörbart vid uppkörning. inte haft några problem hittils och hojen är mycket lugnare!
 

loadmaster

Lev idag, i morgon kan det vara försent!
Gick med
5 Jan 2004
Ort
Vara
Hoj
KTM 690 SMC -10
Halloj alla gasglada! Har en 690 Smc -09 med akra slip och mapp. Jag har tänkt köra upp med denna och undrar vad som händer ifall jag ställer den i läge 1 (soft) och monterar originaldämpen för att använda under uppkörningen? Dom kanske inte gillar ljudet och när det står "for race use only" på dämpen :/ Håller/pajar det?
/mvh

Det är ingen bra idé alls att köra med Akra-map och originaldämparen. Akra-mapen är fetare och inte alls anpassad för katalysatorn i originaldämparen. Risken är att ni knäcker katten. Nu är det ju så att en om-mapning hos KTM kostar sin modiga 1000-lapp, så om man begränsar körningen med fel map till bara uppkörningen, blir kanske risken för förstörd katalysator så liten som möjligt.

Annars är det en bra idé med map-läge 1 för manöverproven. Jag tycker också det är mycket lättare att köra trixiga banor i det läget.
 
Last edited:

Sampppaa

Medlem
Gick med
4 Mar 2012
Ort
Larsmo
Hoj
Superduke - 09
Vet nån om man får nya packboxar till framdämparna på garantin ifall de börjar läcka?? De är nog hela ännu men håller på att lära mig slanga så är lite rädd att de kommer att gå snart med alla brutala nedslag som kommer... Eller håller de längre än jag tror?
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Tycker nog att packboxar går under slitage så har svårt att tänka mig att de skulle gå med på garanti, lite som att kedjan skulle gå på garanti bara för att den blir sliten när man rycker upp den mm.
 

(MARCUS)

Den Vassaste...
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Sweden.
Hoj
Kawasakit 636 " Såld" KTM Duke II "Såld" Yamaha 450 motard "såld" Kawasaki Z750 "såld" Yamaha R1 Fighter "såld" KTM Superduke "såld" KTM 690 SMC
Någon som vet var det är för fel när instrumentet inte visar vartal, mätarställning. Men det lyser orange i det.

Det är fortfarande garanti kvar på hojen, men har en bra bit till närmsta åf.

Tacksam för svar!!
 

Sampppaa

Medlem
Gick med
4 Mar 2012
Ort
Larsmo
Hoj
Superduke - 09
Ni som har tagit bort luftburken har ni byggt ett eget uppsamlingskärl för oljan från vevhusventen eller finns de att köpas?? Har letat både på nätet och i affärer men inte hittat något som ens nära på skulle passa...
 

Lövet1

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2005
Ort
...
Hoj
...
Va kör ni med för krascpuckar? Å var köpte ni dom? E ju på tiden att skaffa såna nu när man vurpat... :)
 

Lövet1

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2005
Ort
...
Hoj
...
Just precis dom där motorpuckarna hämtade ja ut precis beställd därifrån =)) Däremot för hjulen kanske skateboardhjul kan vara ngt. Distanser av hockeypuck? Sticker inte skateboardhjulen ut tillräckligt?

Skateboardhjul från den lokala sporthandlaren till hjulaxlarna, distanser till skateboardhjulen av en vanlig ishockeypuck och motorpuckar från ebay:tummenupp

http://viewitem.eim.ebay.no/KTM-690-SMC--ENDURO-MODELS-0809-CRASH-PROTECTORS-/220692806996/item
 

Sampppaa

Medlem
Gick med
4 Mar 2012
Ort
Larsmo
Hoj
Superduke - 09
Just precis dom där motorpuckarna hämtade ja ut precis beställd därifrån =)) Däremot för hjulen kanske skateboardhjul kan vara ngt. Distanser av hockeypuck? Sticker inte skateboardhjulen ut tillräckligt?

Antagligen en smaksak:) Jag tyckte att de stack ut för lite utan och det blev faktist riktigt bra enligt mig fast jag körde snikvarianten:tummenupp
 

Lövet1

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2005
Ort
...
Hoj
...
Finns både från KTM och R&G racing. Tror Avamc har den senare.. annars kan man säkert hitta billigare på nätet från UK tex. Många kör dock med skateboardhjul http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?182558-KTM-690-SM-styling-tr%E5den

finns inte med på ktmshop.se men däremot till en 990 smr, nån som vet om de passar? Tänkte ifall jag skulle beställa från tyskland när ja ändå ska köpa nya kåpor o grejer därifrån.. men behöver ett art.nr på dom till den tyska sidan.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top