KTM 690 Smc 2008

Bennyfax

ass is ass
Gick med
30 May 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha TR1
finns inte med på ktmshop.se men däremot till en 990 smr, nån som vet om de passar? Tänkte ifall jag skulle beställa från tyskland när ja ändå ska köpa nya kåpor o grejer därifrån.. men behöver ett art.nr på dom till den tyska sidan.

Finns i den andra länken jag postade tidigare http://www.mcweb.se/ktm/690-smc-11-c-1192-1.aspx
Jag tror längden på stängerna kan skilja en del mellan modellerna så jag vet i fan om jag skulle köpa till 990 om jag inte var helt säker.
 

Sampppaa

Medlem
Gick med
4 Mar 2012
Ort
Larsmo
Hoj
Superduke - 09
Fick idag tummen ur och bytte luftburken mot ett kn-universalfilter rakt på insuget.:yoparty Den kändes nog som om det skulle ha kommit lite mera effekt efteråt.. Kan inte riktigt uttala mig om hur den är att wheela före och efter eftersom jag är i nybörjarstadiet ännu men lite lättare gick den nog upp i trean:tummenupp

Provade även toppfart enligt mätaren och före på rak landsväg fick jag 171 km/h med 15/42 drevning och nu efteråt med samma drevning, dock ca 15 sekundmeter motvind så fick jag 175 km/h så en liten ökning där med:tummenupp
 

eDw

Guest
Funderar på att dreva ner min ett eller två kugg på framdrevet. Verkar vara vanligast att man bara går ner en kugg fram?
Nån som har några rekommendationer?
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Jag kör med 15/45 orig då jag kör en EnduroR, trevligt register men inte så hög toppfart ca 140km/h, när jag körde med min 625-04 så hade jag 16/42 alt 17.
 

Snowman89

Guest
Tog första turen idag med min 690 Enduro med motardfälgar idag efter 6veckor utan hojåkningen pga trasig arm. Vart ruskigt förvånad över hur bra fjädringen klarade motardkörning.

20120517_135338.jpg
20120517_170816.jpg
 

Jensen

Pickenoutlaws. Dom känner mig va!
Gick med
28 Jul 2004
Ort
Skillingaryd
Hoj
KTM 690 SMC-R & KTM 150 SX
Tjena. Jag tänkte höra om någon här har erfarenhet om vilken mappning som funkar bäst med Akra slip-on och DNA-filter och lock ( http://www.e-dnafilters.com/Product.asp?ID=984 ) + ( http://www.e-dnafilters.com/Product.asp?ID=989 ) ?

Jag och en kompis som själv äger en 690 smc -11 hade tänkt modda luftburken lite ikväll, plocka bort "snorkeln" och montera DNA-filtret men vi hade missat att man behövde DNA-"locket" med så nu sitter snorkeln där igen, dock med ett lite mer flödande filter från DNA :)

Har själv en TuneECU kabel och laddade in mappningarna som fanns i hojen, mest för att kolla så Akra-mappningen låg inne (vilket den gjorde). Men vi funderade på om Evo 1 mappningen kan vara på sin plats med öppnare filter och snorkeln utbytt till öppnare alternativ! Evo 1 innebär väl egentligen Helsystem samt öppnare luftburk men vad tror ni? Går Akra-mappningen för tunt med dessa mods?
 

Rödskägg

Medlem
Gick med
9 Feb 2011
Ort
Linköping
Hoj
KTM 690 SMC
Tjena!

Fick ombesiktning på hojen då ljuset var bländade. Någon som vet vart man skruvar för att kunna sänka ljusbilden?

/Max
 

Snowman89

Guest
Tjena!

Fick ombesiktning på hojen då ljuset var bländade. Någon som vet vart man skruvar för att kunna sänka ljusbilden?

/Max
Om du lossar på lyskåpan och tittar som att du står framför hojen och har lyset framför dig så finns det en justerskruv på vänster sida bakom lyskåpan. Tror du även kommer åt den utan att plocka bort lyset.
 

huSSe

husse
Gick med
1 May 2007
Ort
timrå/ljustorp
Hoj
Kå Te eM 690r
vad är dna lock? länk ?
Tjena. Jag tänkte höra om någon här har erfarenhet om vilken mappning som funkar bäst med Akra slip-on och DNA-filter och lock ( http://www.e-dnafilters.com/Product.asp?ID=984 ) + ( http://www.e-dnafilters.com/Product.asp?ID=989 ) ?

Jag och en kompis som själv äger en 690 smc -11 hade tänkt modda luftburken lite ikväll, plocka bort "snorkeln" och montera DNA-filtret men vi hade missat att man behövde DNA-"locket" med så nu sitter snorkeln där igen, dock med ett lite mer flödande filter från DNA :)

Har själv en TuneECU kabel och laddade in mappningarna som fanns i hojen, mest för att kolla så Akra-mappningen låg inne (vilket den gjorde). Men vi funderade på om Evo 1 mappningen kan vara på sin plats med öppnare filter och snorkeln utbytt till öppnare alternativ! Evo 1 innebär väl egentligen Helsystem samt öppnare luftburk men vad tror ni? Går Akra-mappningen för tunt med dessa mods?
 

Snowman89

Guest
Jag är på gång och ska byta däck på motardfälgarna då däcken börjar bli dåliga.
Men vad ska jag köpa för däck nu?

Jag har en dubbel uppsättning fälgar motard/enduro så livslängden på motarddäcken behöver inte vara otroligt lång.
Hellre en bra kombination med fäste och livslängd
 

Lövet1

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2005
Ort
...
Hoj
...
Jag är på gång och ska byta däck på motardfälgarna då däcken börjar bli dåliga.
Men vad ska jag köpa för däck nu?

Jag har en dubbel uppsättning fälgar motard/enduro så livslängden på motarddäcken behöver inte vara otroligt lång.
Hellre en bra kombination med fäste och livslängd

Dubla uppsättingar? Du ska inte sälja en framfälg?
 

Snowman89

Guest
Dubla uppsättingar? Du ska inte sälja en framfälg?

Jo dubbeluppsättning som att jag har en uppsättning motardhjul och en med 21/18 för grusbus/skogsåka :)
Så njae jag vill nog inte sälja några fälgar, tycker hojen funkar grymt bra både på väg och i skogen :)
 

Lövet1

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2005
Ort
...
Hoj
...
Jo dubbeluppsättning som att jag har en uppsättning motardhjul och en med 21/18 för grusbus/skogsåka :)
Så njae jag vill nog inte sälja några fälgar, tycker hojen funkar grymt bra både på väg och i skogen :)

Synd :) Har också vart sugen på en uppsättning offroadfälgar men helst skulle man väl vilja ha en lite mindre hoj å köra skog med.
 

Snowman89

Guest
Synd :) Har också vart sugen på en uppsättning offroadfälgar men helst skulle man väl vilja ha en lite mindre hoj å köra skog med.

Jo en mindre hoj vore väl optimalt. Men för att slippa ta hojen på kärra och kunna gasa lite grusvägar samtidigt som man klarar av lite traktorstigar så tycker jag 690 passar perfekt.

Sen kan jag bara skifta fälgar så passar den perfekt på gatan med eller på motardbanan :)
Ska skifta gaffel till en motardgaffel samt uppgradera frambromsen till ett 4kolvs brembo-ok om ett par veckor så då lär den bli ännu roligare :)
 

Lövet1

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2005
Ort
...
Hoj
...
Jo en mindre hoj vore väl optimalt. Men för att slippa ta hojen på kärra och kunna gasa lite grusvägar samtidigt som man klarar av lite traktorstigar så tycker jag 690 passar perfekt.

Sen kan jag bara skifta fälgar så passar den perfekt på gatan med eller på motardbanan :)
Ska skifta gaffel till en motardgaffel samt uppgradera frambromsen till ett 4kolvs brembo-ok om ett par veckor så då lär den bli ännu roligare :)

passar oket när man byter fälg eller måste man byta det också?
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top