KTM 690 Smc 2008

JoReimer

Orange är en vacker färg
Gick med
7 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
snart en scooter...
Vad tror ni man kan få för en 690 duke som har gått 400 mil?

Varför sälja?

De tappar mycket i början. Prutat kan man nog få en demo-hoj för 76. Din har ju gått mer så ett par tusen under blir det nog. Inte världens bästa tid att sälja och om du vill sälja snabbt nu så får du gå ner mot 70 eller lite under tror jag.

De brukar ju falla 10 loppor bara man tar ut de från handlarn...

Men det är bara vad jag tror...
 

tripleGUBBEN

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2007
Ort
Sverige
Hoj
speed 3:a
Varför sälja?

De tappar mycket i början. Prutat kan man nog få en demo-hoj för 76. Din har ju gått mer så ett par tusen under blir det nog. Inte världens bästa tid att sälja och om du vill sälja snabbt nu så får du gå ner mot 70 eller lite under tror jag.

De brukar ju falla 10 loppor bara man tar ut de från handlarn...

Men det är bara vad jag tror...


Aha okej, Lika bra o ha kvar den då, Jag funderade på att köpa en Wr250x istället eftersom jag kör strypt och ska göra det i 1 år till!
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Har en egen byggd bakdel men ännu utan belysning. I denna stad har blåvitt annat för sig. Men belysning ska till.

Hittade även denna på Supermoto-junkie, nån som vet nåt om det är en originaldel?

Förmodligen är det orginal,men bara vild gissning.
Det är usa modellen med annan baklampa och blinkers placerade annorlunda.
Sett på nån forum att de bränner blinkers på löpande band av org burken,ingen smart placering av blinkers så nära avgasburken.
 

JoReimer

Orange är en vacker färg
Gick med
7 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
snart en scooter...
Förmodligen är det orginal,men bara vild gissning.
Det är usa modellen med annan baklampa och blinkers placerade annorlunda.
Sett på nån forum att de bränner blinkers på löpande band av org burken,ingen smart placering av blinkers så nära avgasburken.

Nä, de kunde ju ha haft blinkers i kolfiber då... Men snyggare än vårt originalsmäck är det i alla fall.

Har nu testat SMC:n utan locket till luftburken. Vilken skillnad! Kändes som en 660. Vrid från låga varv och framhjulet i luften vid gaspådrag. Men det lät ju lite förstås...

Aha okej, Lika bra o ha kvar den då, Jag funderade på att köpa en Wr250x istället eftersom jag kör strypt och ska göra det i 1 år till!

Ett år går fort. Behåll den!
 
Last edited:

silvr

2 - 1 = hjula
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Stan
Hoj
En sån med klocka :/
Är det någon som provat att öppna luftburken med orginalsystem?
 

mj00dmixer

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2007
Ort
Kävlinge
Hoj
2008 KTM 690 Enduro
Tjenare Grabbar!! jag går här i bytestankar, Var idag på jontes i Lödde och provade SMC och Enduron. Enduron var mycket piggare, var Acra och öppnad luftburk så det var inte konstigt att det var skillnad på dem. Grejen är att jag inte vet riktigt vilken jag ska välja. Kör mycket asfalt men även en hel del grus ibland. Nån som har kört smc´n med enduro däck hur funkar det, får dem plats. Uppskattar svar snabbt.
lyssna på Anders (kan tänka mig att han försöker sälja enduro modellen), köp en enduro.... har en enduro med MT21/T63 däck på och har inte blivit ifrånåkt av nån SMC. På bana så är det ju klart att SMC regerar men på vanliga kurviga vägar är det föraren som är begränsningen.... du har ju värsta sandlådan där du bor så om du bara tänker köra lite grus sä är det helt klart värt att ta Enduro´n
iofs så kommer du bara att köra grus när du väl provat det med 690´n:yoparty
 

Ditan

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2007
Ort
Åsen(SKÅNE)
Hoj
KTM 690 Enduro/Motard
lyssna på Anders (kan tänka mig att han försöker sälja enduro modellen), köp en enduro.... har en enduro med MT21/T63 däck på och har inte blivit ifrånåkt av nån SMC. På bana så är det ju klart att SMC regerar men på vanliga kurviga vägar är det föraren som är begränsningen.... du har ju värsta sandlådan där du bor så om du bara tänker köra lite grus sä är det helt klart värt att ta Enduro´n
iofs så kommer du bara att köra grus när du väl provat det med 690´n:yoparty

Tack för svaret, :tummenupp Frågan e också om man ska vänta tills nästa år, då kommer det en Enduro R med med bättre dämpare och annan lampa fram?? men det spelar kanske ingen roll för en lekmam som en själv. Sen förlorar man kanske ännu mer på att sälja hojen tills nästa år:rolleyes:
 

Bifogat

  • KTM%20690%20Enduro%20R.jpg
    KTM%20690%20Enduro%20R.jpg
    38.7 KB · Visningar: 133
  • 690enduro_03.jpg
    690enduro_03.jpg
    83 KB · Visningar: 104
Last edited:

drufus

-=Den_Gode=-
Gick med
4 May 2007
Ort
Höör
Hoj
KTM 690 smc -08 SÅLD
Nä, de kunde ju ha haft blinkers i kolfiber då... Men snyggare än vårt originalsmäck är det i alla fall.

Har nu testat SMC:n utan locket till luftburken. Vilken skillnad! Kändes som en 660. Vrid från låga varv och framhjulet i luften vid gaspådrag. Men det lät ju lite förstås...



Ett år går fort. Behåll den!

Själv tycker ja att de e' nått av de fulaste ja sett.. E' bara nöjd med min bak på min svarta dröm.. de e' den snyggaste 690n där finns ute änsålänge... :arsele
 

cubic

nothing beats cubic inches
Gick med
23 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
2013 KTM 350 Sixdays, 2011 Triumph Daytona 675
Har varit missnöjd med hur min hoj går, idag provade en annan killes 690 SMC, han lånade min, vi konstaterade att det är ngt galet med min...

Jag kan vrida fullt på 3:an vid 3000 - 3500 RPM och det händer ingenting, då menar jag noll, nästan som att min bluddrar. På topp-varv går den som ett skott. Men hans 690 bara stack iväg i jämförelse vid lägre varv.

Misstänker ngt fel på luft/soppa eller insprut/mappning. Ska reka med en mek imorgon, grrrr. Dock skönt att få det bekräftat så jag vet att det finns mer att hämta.

Jag har helsys, han har slipon plus 15-drev fram, men drevet gör inte skillnaden, känns som min, som sagt, går orent.
 

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Ort
Norrköping
Hoj
Alfa romeo 166 24v/164 QV/Maserati 3200gt
Har lite de problemet med att den ej går hundra rent. Jag ta mig oxå till en verkstad och be dom kolla på den. Förmodar att en mappning bör göras på den. För att när man byter slip on på dom så blir dom lite konstiga tycker jag. Så var även min husqvarna.
 

cubic

nothing beats cubic inches
Gick med
23 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
2013 KTM 350 Sixdays, 2011 Triumph Daytona 675
Ja, vet en kille som fick mappa om sin 3 gånger innan det blev bra, iofs en 690 SM, men det verkar ju kunna hända.
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Fler som fått sina displayer bytade eftersom de blivit "dimmiga" eller fått vita fläckar,slöjor?
Hur håller Era nya displayer ?

Tydligen drar KTM en chansning åter och tar vad de har på lager.
Inne på min andra och där börjar dyka upp små vita sjöjor på den med.
Tur nog är det garanti åtgärd att få dem bytade.
 

Smedis

The annoying thing...
Gick med
9 Sep 2003
Ort
Storstan
Hoj
KTM 990 Adventure, 2008 edition
Fler som fått sina displayer bytade eftersom de blivit "dimmiga" eller fått vita fläckar,slöjor?
Hur håller Era nya displayer ?

Tydligen drar KTM en chansning åter och tar vad de har på lager.
Inne på min andra och där börjar dyka upp små vita sjöjor på den med.
Tur nog är det garanti åtgärd att få dem bytade.

Är det den nya modellen som också gett upp?
Eller är din av gamla sorten?

Min nya håller och inga tendenser till "släpp" eller "slöjor nånstans än iaf.
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Är det den nya modellen som också gett upp?
Eller är din av gamla sorten?

Min nya håller och inga tendenser till "släpp" eller "slöjor nånstans än iaf.

Nya modellen? Hur ser jag skillnad på om det är nya eller gamla modellen?

Displayen ser ut som den samma som satt på från början när hojen var ny.

Fick bytat hela displayen,ser likadan ut som den gamla.

Och nu börjar där komma små slöjor på den oxå.
 

Smedis

The annoying thing...
Gick med
9 Sep 2003
Ort
Storstan
Hoj
KTM 990 Adventure, 2008 edition
Nya modellen? Hur ser jag skillnad på om det är nya eller gamla modellen?

Displayen ser ut som den samma som satt på från början när hojen var ny.

Fick bytat hela displayen,ser likadan ut som den gamla.

Och nu börjar där komma små slöjor på den oxå.

Syns på den lilla klisterlapp på undersidan.

Minns inte vad det stod på dem men den nya är även "hot melted"
 

Smedis

The annoying thing...
Gick med
9 Sep 2003
Ort
Storstan
Hoj
KTM 990 Adventure, 2008 edition
:va misstänker jag fått söndagsex igen då.Har inte själv monterat den,det var verkstaden som fick göra jobbet.
Lätt att plocka av och kika vart klisterlappen sitter?

Har du smc eller enduro?
Nya mätaren är satt som standard till 17" hjulstorlek och måste ändras enligt en lite marig procedur (klippa kablar etc.) annars.

För att se klisterlappen är det nog bara att skruva bort framlampan och lysa med ficklampa under mätaren. Den borde synas då.
 
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

Top