KTM 690 Smc 2008

drufus

-=Den_Gode=-
Gick med
4 May 2007
Hoj
KTM 690 smc -08 SÅLD
Tycker du brukar klaga att de låter för mkt o att du tappar vrid i botten, därför du kör me db-killer i :arsele

Ja klaga på att ja tappa vrid, men ja e' osäker nu igen.. nu inbillar ja mig att den e' starkare utan.. men ljudet har ja aldrig klagat på.. kör hellre med den ur för ljudet skull, men ett tag körde ja med den i för trodde den blev starkare...

chmielex

Medlem
Gick med
3 Oct 2003
Hoj
KTM 690 SMC
Alltså ok.. nu har jag suttit i traggat denna tråden från sid 45-51 o nu pallar ja inte med ögonen e helt skruvade så jag vet inte riktigt vad som hände efter 51 men e de fortfarande många som tycker den e slö o har dåligt bottenvrid?
har haft min hoj sen 7/2 o kunde dra upp den i 3an med orginalsystem o öppnad luftburk.
nu kör jag acra helsystem öppen luftburk o orginal drev o kör utan problem om bilarna på motorvägen.. på bakhjulet.. i fyrans växel
o jag varken kopplar eller växlar upp på bakhjulet..
jag bara hoppar bak o gungar o ger full gas
o ja märker ingen skillnad på dk-killer i eller ur förutom att de låter busigare
men så har jag inte heller mycke att jämnföre med då jag tog kortet 19/6 och inte haft nån annan hoj
men jag tycker dene helbusig

Last edited:

Jojjeman

aka farfar
Gick med
12 Apr 2006
Hoj
En tung
Alltså ok.. nu har jag suttit i traggat denna tråden från sid 45-51 o nu pallar ja inte med ögonen e helt skruvade så jag vet inte riktigt vad som hände efter 51 men e de fortfarande många som tycker den e slö o har dåligt bottenvrid?
har haft min hoj sen 7/2 o kunde dra upp den i 3an med orginalsystem o öppnad luftburk.
nu kör jag acra helsystem öppen luftburk o orginal drev o kör utan problem om bilarna på motorvägen.. på bakhjulet.. i fyrans växel
o ja märker ingen skillnad på dk-killer i eller ur förutom att de låter busigare
men så har jag inte heller mycke att jämnföre med då jag tog kortet 19/6 och inte haft nån annan hoj

Överdriv nu inte helbusige Alex, du körde om 1bil på motorvägen som fått motorstopp :D

Nja jag håller faktiskt med du, kanonrolig hoj.
O ju mer ja kör, destu roligare o trevligare än 660in är den faktiskt o alla andra hojar ja haft för den delen.

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
den är mycket rappare nu än vad den var innan .. inte provat helt utan lock, men kan man göra !!

Ridgeback,testa gärna en sväng helt utan lock oxå och säg sedan vad du tycker :)
Just nu har jag mitt lock av men funderar istället på att göra gällar i sidan samt kapa "snorkeln" något.

Vad väger du?

Och vad väger ni?

Själv 84-85 kg :)

Har säkert någon inverkan på hojen,skulle vara glad om man vägt 70 kg,men jag är nöjd med min vikt och vid 70 skulle jag se ut som en öl korv :D

Last edited:

Jojjeman

aka farfar
Gick med
12 Apr 2006
Hoj
En tung
Vad väger du?

Och vad väger ni?

Själv 84-85 kg :)

Har säkert någon inverkan på hojen,skulle vara glad om man vägt 70 kg,men jag är nöjd med min vikt och vid 70 skulle jag se ut som en öl korv :D

Då ska de ju inte vara några problem, gör själv precis som chmielex i 3 o 4an.
Sätta sej längre bak, slå av gas, ge gas o ryck lite så går den upp :=)

cubic

nothing beats cubic inches
Gick med
23 Jan 2004
Hoj
2013 KTM 350 Sixdays, 2011 Triumph Daytona 675
Tänk på att locket har "dubbla" tak, det räcker inte med att göra hål eller gälar i det övre lagret, hålet i det undre taket är inte större än snorkelns.

Vem har tid, att i stridens hetta, slå av o på gas, sätta sig på "rätt" ställe OCH rycka? Vill bara kunna vrida på rullen alt flippa till på kopplingen och vrida på, då ska skiten upp! :tummenupp

Jojjeman

aka farfar
Gick med
12 Apr 2006
Hoj
En tung
Tänk på att locket har "dubbla" tak, det räcker inte med att göra hål eller gälar i det övre lagret, hålet i det undre taket är inte större än snorkelns.

Vem har tid, att i stridens hetta, slå av o på gas, sätta sig på "rätt" ställe OCH rycka? Vill bara kunna vrida på rullen alt flippa till på kopplingen och vrida på, då ska skiten upp! :tummenupp

ja oj du måste ju säkert tänka i minst 1sek innan du är uppe..

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Såld

Var det inte din som slirade på kopplingen? :D

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Hoj
Alfa romeo 166 24v/164 QV/Maserati 3200gt
koppling som gäller när det är bakhjuls åka, Då bestämmer man själv när den ska upp :) orka vänta på effekten och böga sig bakåt på sadeln :)

Nån som vet om de går att köpa lös plast till den ?

JoReimer

Orange är en vacker färg
Gick med
7 May 2006
Hoj
snart en scooter...
koppling som gäller när det är bakhjuls åka, Då bestämmer man själv när den ska upp :) orka vänta på effekten och böga sig bakåt på sadeln :)

Nån som vet om de går att köpa lös plast till den ?

Nä, alla som har svart plast har målat den själva:D

Skämt åsido, svart finns som tillbehör för en 2-3 loppor.

Jösses vad kul det är att åka ifrån alla sporthojjar (de hinner ju inte ens få fart på metallklumparna förrän man är vid nästa rödljus). Ännu roligare är det att rejsa med bud-killarna, de kan ju inte få deras slöa Yamaha att röra sig ur fläcken.:yoparty

drufus

-=Den_Gode=-
Gick med
4 May 2007
Hoj
KTM 690 smc -08 SÅLD
Nä, alla som har svart plast har målat den själva:D

Skämt åsido, svart finns som tillbehör för en 2-3 loppor.

Jösses vad kul det är att åka ifrån alla sporthojjar (de hinner ju inte ens få fart på metallklumparna förrän man är vid nästa rödljus). Ännu roligare är det att rejsa med bud-killarna, de kan ju inte få deras slöa Yamaha att röra sig ur fläcken.:yoparty

de lät dyrt.. får man en avs gning på på köpet då me eller??
1600 betala polarn, ja betala 1300.. men ja fick ju hem å dra i den själv på kvällen sen men va vet ja...:arsele

JoReimer

Orange är en vacker färg
Gick med
7 May 2006
Hoj
snart en scooter...
1600 betala polarn, ja betala 1300.. men ja fick ju hem å dra i den själv på kvällen sen men va vet ja...:arsele

Jag hade för mig att listpriset var 2 nånting men där kanske jag mindes fel :Bugar

1300 låter ju rimligt.

cubic

nothing beats cubic inches
Gick med
23 Jan 2004
Hoj
2013 KTM 350 Sixdays, 2011 Triumph Daytona 675
Kul att du är nöjd med din hoj!

Konstaterar bara att hojen är för slö för att gasa upp i högre hastigheter, vilket även du bekräftar med din lista på ninjamoves! Skillnaden är att du är nöjd, det är inte jag...

mj00dmixer

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2007
Hoj
2008 KTM 690 Enduro

du kan suga på min stora p*ng, jag köpte svarta gaffelbensskydd också och de kostar 350 spänn har du inte fattat det eller..

och cubic du pallade inte meka med din husa 650 men så köper du en 690 och ska kladda till det så att du ska kunna gasa upp den utan trix... vad hade du tänkt skapa? en motor som går som din gamla husa men é det inte lättare och billigare att slänga i lite olja och ställa lite ventiler då eller??? verkar ju var jobbigt att gjuta eget luftburkslock eller ringa till KTM och be dom tillverka ett optimerat lock för bäst effekt??? jag hänger inte med???

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati