KTM 690 Smc 2008

Jojjeman

aka farfar
Gick med
12 Apr 2006
Hoj
En tung
Kul att du är nöjd med din hoj!

Konstaterar bara att hojen är för slö för att gasa upp i högre hastigheter, vilket även du bekräftar med din lista på ninjamoves! Skillnaden är att du är nöjd, det är inte jag...

Ninjamoves el inte, jag kan iaf få upp den utan större problem.
Du kan uppenbarligen inte eftersom du måste sitta som en pinne o gå upp på gas.
Nä hur skoj det än är o vara ovanlig, så tror ja verkligen du valt fel hoj.
Men skoj om du lyckas me ditt spec arbete iaf, så lycka till killen.

chmielex

Medlem
Gick med
3 Oct 2003
Hoj
KTM 690 SMC
vadå ninja moves? vad yrar du om gubben de e bara o glida bak lite försiktigt ge full gas från 85 på fyran så sticker den upp snabbt o lätt hehe 81 väger jag o vill man inte sitta där bak e de ju bara glida fram när man väl e uppe...

tror du borde köpt en cross hoj eller lärt dig köra om du tycker 690n e för slö.. den e en bra avvägd bra balanserad o bottenstark hoj. de enda jag har att klaga över e all bensin som läcker genon tanklocket när man slangar

cubic

nothing beats cubic inches
Gick med
23 Jan 2004
Hoj
2013 KTM 350 Sixdays, 2011 Triumph Daytona 675
På en Husa måste man skruva ofta, på 690 kan jag välja. Låter nog värre än vad det eftersom vi har surrat mkt om vad och hur man kan göra.
Sånt är kul att hålla på med, ställa ventiler, serva och byta slitagedelar osv suger.

Om ngn annan tycker att effekten räcker till, skiter jag högaktningsfullt i.
Jag vill ha en annan motorkaraktär än orginal, på min hoj. Så det är vad jag kommer att fixa! Har modifierat i princip alla fordon jag har ägt, köper det jag vill ha och ändrar på det jag inte gillar...

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Hoj
Såld
vadå ninja moves? vad yrar du om gubben de e bara o glida bak lite försiktigt ge full gas från 85 på fyran så sticker den upp snabbt o lätt hehe 81 väger jag o vill man inte sitta där bak e de ju bara glida fram när man väl e uppe...

tror du borde köpt en cross hoj eller lärt dig köra om du tycker 690n e för slö.. den e en bra avvägd bra balanserad o bottenstark hoj. de enda jag har att klaga över e all bensin som läcker genon tanklocket när man slangar

Bottenstark? Är 690 första mc'n du kör?

Gick med
16 Oct 2007
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Ha Ha !

Ni är för gulliga grabbar !

Varför denna hysteri att köra bakhjulet. :va
Är man en en duktig motorcyklista om man kan det ?
Är det inte viktigare att man viktigare att har koll på hojen ?
Är det sant att killar med liten snopp kör mycket på bakhjulet ? :D

Jag har sett exempel på killar som kan köra på bakan, men det är väl också det enda de klarar av.....

Man kan ha mycket effekt till annat än wheela :yoparty

chmielex

Medlem
Gick med
3 Oct 2003
Hoj
KTM 690 SMC

Jag har sett exempel på killar som kan köra på bakan, men det är väl också det enda de klarar av.....

de e ju inte de de handlar om.. han hävdar ju att den e för slö att slanga på 3an o jag bara säger jag har inga problem i fyran

tripleGUBBEN

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2007
Hoj
speed 3:a
Skönt att höra:tummenupp Sedan en fråga till, hur körde ni in era hojar, körde ni lungt (enligt instruktionsboken) eller som ni brukar köra (då hojen inte ska köras in)?

Jag körde in min Duke lungt och den drack mycket olja sen! så nog bättre o gasa lite bara man inte ligger och maxvarvar hela tiden :)

JoReimer

Orange är en vacker färg
Gick med
7 May 2006
Hoj
snart en scooter...
Skönt att höra:tummenupp Sedan en fråga till, hur körde ni in era hojar, körde ni lungt (enligt instruktionsboken) eller som ni brukar köra (då hojen inte ska köras in)?

Verkar som om alla menar att den ska pinas från första stund. Själv hade jag tänkt att den inte skulle varvas för högt, men vem sjutton kunde hålla sig:D

Krilllan

Ny medlem
Gick med
14 Jun 2006
Hoj
MV Agusta Dragster 800
Jag körde in min Duke lungt och den drack mycket olja sen! så nog bättre o gasa lite bara man inte ligger och maxvarvar hela tiden :)

Verkar som om alla menar att den ska pinas från första stund. Själv hade jag tänkt att den inte skulle varvas för högt, men vem sjutton kunde hålla sig:D

Låter som jag kan fortsätta göra som jag gör då:tummenupp

cubic

nothing beats cubic inches
Gick med
23 Jan 2004
Hoj
2013 KTM 350 Sixdays, 2011 Triumph Daytona 675
Det finns många teorier, vissa säger full mutter från början andra tycker att man ska följa tillverkarens råd...

Fick höra en förklaring om varför man ska följa tillverkarens råd, i helgen:
Om man kör full mutter från början så kommer hojen gå bättre än om man kör in den lugnt. Men bara i början. Man sliter in kolvringarna bra, men härdningen i ringarna försvagas, vilket gör att dem slits snabbt och man tappar alltså effekt.

Kör man in den lugnt, så tar det längre tid att slita in kolvringarna, men i gengäld så behåller ringarna sin härdning och hojen går bättre och bättre ju längre man kör (till en viss gräns så klart).

Lät vettigt, ngn materialkunnig som kan såga eller bekräfta?

Edit: Vridet är en stor anledning till att jag kör enstånka, najs att kunna köra in i kurva på låga varv och bara vrida på utan att behöva växla ner o jaga toppvarv. Att det medför enklare bakhjulsåka oxå najs!

Last edited:

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Hoj
Alfa romeo 166 24v/164 QV/Maserati 3200gt

Vad har man en motard till ? Att dra från rödljus till rödljus ? Kom till norrköping ska du få välja väg och sen kan ja sätta min hoj på att jag åker ifrån dig! Så kommer du för första gången se en som kan mer än att wheela.

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Vad har man en motard till ? Att dra från rödljus till rödljus ? Kom till norrköping ska du få välja väg och sen kan ja sätta min hoj på att jag åker ifrån dig! Så kommer du för första gången se en som kan mer än att wheela.

En utmaning ! Heja, heja :yoparty

Men snälla håll er borta från allmänn väg, det är farligt och dåligt på alla sätt :pekfinger
Kom upp till banan i Örebro och gör upp som män istället :tummenupp :)

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati