KTM 690 Smc 2008

JoReimer

Orange är en vacker färg
Gick med
7 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
snart en scooter...
vOLt,

Blir ju kortslutning när man hör ord som bra service i samma mening som Lelles :D.

Priset ni fick var ju svårslaget, men även om jag bor nära Lelles åker jag hellre några mil och lägger tilll lite pengar för att få köpa hos en seriös handlare såsom Olle Olsson MC-Sport vid Arlanda eller Karlströms i Sala. Jonte verkar också få bra kritik från de som bor söderöver.

MC-sport försökte jag köpa av innan jag gick till Lelles. Så här gick det:

- Hej, jag undrar vad ni tar för en 690 SMC och om ni kan leverera en i slutet av mars.
- Öhh, 690 SMC, vad är det för en modell?
- Den nya...
- OK, jag ska kolla. Öhh, verkar som jag supit bort min penna.
- Men du kanske kan kolla och ringa tillbaka?
- Öh, de är så svåra att få tag på de där.
- Säger du det...
- Men ok, jag ringer dig sen.
2 veckor senare:
- Hej, det var från MC-sport. Har du fått nått pris än?
- Nej, och jag är nog inte intresserad längre.
- Men har någon från oss ringt dig?
- ???

Verkar vara ordning på grabbarna:tungan
 

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Ort
Norrköping
Hoj
Alfa romeo 166 24v/164 QV/Maserati 3200gt
Det börja lysa en lampa (FI) idag på polarns hoj, Nåt med insprutet ? Nån som har haft nåt sånt ?

tacksam för svar.
 

Funky

Dolphins are gay sharks!
Gick med
27 May 2005
Ort
Vällingby
Hoj
KTM 690 SMC -08
Det börja lysa en lampa (FI) idag på polarns hoj, Nåt med insprutet ? Nån som har haft nåt sånt ?

tacksam för svar.

FI lampan visar felkoder som finns att läsa om i handboken. Min polares lampa lös också men de va inget fel när den kopplades in till dator för att kolla upp det..... sen slocknade den, märkligt:va
Men kolla boken först

/Funky
 

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Ort
Norrköping
Hoj
Alfa romeo 166 24v/164 QV/Maserati 3200gt
MC-sport försökte jag köpa av innan jag gick till Lelles. Så här gick det:

- Hej, jag undrar vad ni tar för en 690 SMC och om ni kan leverera en i slutet av mars.
- Öhh, 690 SMC, vad är det för en modell?
- Den nya...
- OK, jag ska kolla. Öhh, verkar som jag supit bort min penna.
- Men du kanske kan kolla och ringa tillbaka?
- Öh, de är så svåra att få tag på de där.
- Säger du det...
- Men ok, jag ringer dig sen.
2 veckor senare:
- Hej, det var från MC-sport. Har du fått nått pris än?
- Nej, och jag är nog inte intresserad längre.
- Men har någon från oss ringt dig?
- ???

Verkar vara ordning på grabbarna:tungan

hahah ren jävla komedi :) Tycker det är otroligt att argenturer låter sånt här folk syssla med mc-försäljning, dom skulle på sin höjd kränga frimärken!

Funky: Okej ska be han kolla det, tack för hjälpen.
 

FeJ

Längtar tills mellankort
Gick med
3 Sep 2005
Ort
Bromölla
Hoj
Harley Heritage
min kompis ahr funderingar på att skaffa en ktm 690 är det en prisvärd hoj? Mycket krångel har läst lite här verkar vara en del skit me den ändå harj ag fel? Är de nför passagwerar med. Berätta ltie om den
 

bange

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2004
Ort
Huddinge
Hoj
mellan 2
Det börja lysa en lampa (FI) idag på polarns hoj, Nåt med insprutet ? Nån som har haft nåt sånt ?

tacksam för svar.

Min började lysa när man va för snabb att starta, det gäller att låta varvräknaren gå tillbaka helt innan man försöker starta, har inte haft mer problem sen dess :)
 

drufus

-=Den_Gode=-
Gick med
4 May 2007
Ort
Höör
Hoj
KTM 690 smc -08 SÅLD
Ok, Någon som haft problem med att starta den ibland då?? att de typ börjar skrika från startmotorn typ.. har hänt lite för ofta på min tycker ja, de e' en helt ny hoj å händer nästan varje dag ja kör, iaf minst en gång om dagen!!

Intressant å se om de bara e' min eller fler som kan ha haft de problemet!!
 

ridgeback

En Dansk skalle sitter aldrig fel!
Gick med
8 Mar 2007
Ort
y-stad
Hoj
snart så ..
fick samtal från Jontes idag , allt klart från bolaget så hojen ska sättas ihopa snart :tummenupp
 

bange

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2004
Ort
Huddinge
Hoj
mellan 2
Ok, Någon som haft problem med att starta den ibland då?? att de typ börjar skrika från startmotorn typ.. har hänt lite för ofta på min tycker ja, de e' en helt ny hoj å händer nästan varje dag ja kör, iaf minst en gång om dagen!!

Intressant å se om de bara e' min eller fler som kan ha haft de problemet!!

Min låter oxå, tydligen gör den det när kolven ligger i fel läge eller nåt fick jag veta, så inget att oroa sig för.
 

drufus

-=Den_Gode=-
Gick med
4 May 2007
Ort
Höör
Hoj
KTM 690 smc -08 SÅLD
Min låter oxå, tydligen gör den det när kolven ligger i fel läge eller nåt fick jag veta, så inget att oroa sig för.

Men de e' ju sjukt dåligt ändå på en helt ny hoj ju.. startmotorn slirar ju, så ska de inte vara på en sprillans ny hoj som gått 90 mil.. å detta började redan när ja knappt kört 10 mil ens...

Fortsätter de nu efter servicen, har sagt till de att kolla upp de så tänker ja lämna in å kräva att de ersätter något eller bytar hoj.. den kosta ju trots allt 84000 ju.. mycke pengar för å ha halvdanna leksaker för...

Men de e' ju bara min åsikt..:arsele
 

centertanksen

Medlem
Gick med
10 Apr 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR900RR
Men de e' ju sjukt dåligt ändå på en helt ny hoj ju.. startmotorn slirar ju, så ska de inte vara på en sprillans ny hoj som gått 90 mil.. å detta började redan när ja knappt kört 10 mil ens...

Fortsätter de nu efter servicen, har sagt till de att kolla upp de så tänker ja lämna in å kräva att de ersätter något eller bytar hoj.. den kosta ju trots allt 84000 ju.. mycke pengar för å ha halvdanna leksaker för...

Men de e' ju bara min åsikt..:arsele

Väntar nog något år med att köpa en 690. Den verkar ju skitkul men det verkar som att det finns en del barnsjukdommar fortfarande.
 

Raz

Ute i svängarna igen!
Gick med
4 May 2004
Ort
08
Hoj
KTM 690 SMC -09
Har inte haft några problem med min 690 SMC, många som verkar ha/haft problem med sina, vad gör ni & hur kör ni:va :D

ca 170mil har vi rullat nu, hojen går bara bättre & bättre ju fler mil vi kört, känns nästan som en "propp" har lossnat nu.

Väntar dock fortfarande på mitt system som skall bytas ut, då kommer nog en till "propp" att lossna. Skulle ha bytits ut vid första service, men systemet fanns inte på plats vid detta tillfälle.
 

bange

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2004
Ort
Huddinge
Hoj
mellan 2
Väntar nog något år med att köpa en 690. Den verkar ju skitkul men det verkar som att det finns en del barnsjukdommar fortfarande.

Min fungerar finfint, tror många "fel" bara är gissningar såsom FI lampan och startmotorsnacket. Det är ju en helt ny hoj så ingen vet ju egentligen vad som är normalt och inte. Så gå du och köp en hoj..nästa år har den säkert dubbla dämpare :)
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Har inte haft några problem med min 690 SMC, många som verkar ha/haft problem med sina, vad gör ni & hur kör ni:va :D

ca 170mil har vi rullat nu, hojen går bara bättre & bättre ju fler mil vi kört, känns nästan som en "propp" har lossnat nu.

Väntar dock fortfarande på mitt system som skall bytas ut, då kommer nog en till "propp" att lossna. Skulle ha bytits ut vid första service, men systemet fanns inte på plats vid detta tillfälle.

Ska du ha helsystem? :)
 

JoReimer

Orange är en vacker färg
Gick med
7 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
snart en scooter...
Kan inte säga att jag har haft några problem annat än smörj/injusteringssaker. Att t.ex. bakbromsen är kass och styrradien dålig är ju visserligen uselt konstruerat men inte uppkomna fel. Tycker att det är ungefär som när man köper en ny bil. Alltid lite grejer liksom. Det jag kan tycka är att konstruktionen kanske kunde ha varit lite bättre. Men allt uppvägs av att det är en helskön hoj och att man inte behöver byta olja, kolv och ställa ventiler var tredje timme.

Så att avstå från att köpa är helt fel enligt mig.
 

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Ort
Norrköping
Hoj
Alfa romeo 166 24v/164 QV/Maserati 3200gt
Jag köpte en ny r6 får några år sen och den var det oxå problem med, den starta inte!. Inget att oroa sig för tycker jag iaf man har ju garanti på hojen och visst är det surt att behöva lämna in en ny hoj för rep..men men vill man åka de nyaste och fetaste så får man väl leva lite med det :) Vi ringde Ktm igår och fråga om lampan (FI) han sa " det kan vara vad som helst oljetryck,insprut osv. Så idag ska polarn lämna in sin och felsöka. Men jag tog hojen till jobbet idag och slog på tändningen 2 gånger i rad och sen starta den så slockna lampan..skumt asså. Jag tycker inte ni ska avstå från köp, det verkar vara en förbannat jävla trevlig hoj! Blir garanterat en sån i höst vill ja lova. Stor skillnad på effekt emot min husky vill ja lova. Men jag har åkt sporthoj i ett antal år och var tvungen att prova på motard så det vart en husky men nästa år då åker man ktm!
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top