KTM 690 Smc 2008

drufus

-=Den_Gode=-
Gick med
4 May 2007
Ort
Höör
Hoj
KTM 690 smc -08 SÅLD
Har du så du kan återställa allt efter sågandet i den sista svarta plastflärpen?

Somsagt snygg lösning men jag är nog lite för feg,snål att behöva betala 1500kr eller vad det nu är för felplacering + ombesiktning på så väl synligt felplacerad skylt.

Ser gärna fler lösningar med skylten,eventuell skyltbelysning,blinkers.

Men du får :tummenupp ,det ser verkligen snyggt ut och jag skulle med tänka mig det.

jo ja har en extra skärm..

får la hoppas inte farbror polis stoppar en då ju...:yoparty
 

vOLt

aeronautica militare
Gick med
2 Sep 2007
Ort
Norrköping
Hoj
Alfa romeo 166 24v/164 QV/Maserati 3200gt
Ett tips :) När ni bygger om bakdelen så försök att vinkla den iaf i närheten av orginalet! Jävligt onödigt att åka på 1500kr! Jag fick nästan känna på de i lördags! Dom pengarna kan man göra annat härligt för .)

Här är en bra sida med en massa roliga saker till hojen! Samt bra priser med :)


www.scootech.nu
 

JoReimer

Orange är en vacker färg
Gick med
7 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
snart en scooter...
Ett tips :) När ni bygger om bakdelen så försök att vinkla den iaf i närheten av orginalet! Jävligt onödigt att åka på 1500kr! Jag fick nästan känna på de i lördags! Dom pengarna kan man göra annat härligt för .)

Här är en bra sida med en massa roliga saker till hojen! Samt bra priser med :)


www.scootech.nu

Jag fattar inte det där. Jag har satt plåten på övre skärmen och har kollat bakifrån, från sidan bakifrån osv och tycker att regnumret syns utmärkt från alla håll. Till och med polisen borde vara överlycklig, de kan ju se den från sin helikopter:gnissla

Har kollat i de förordningar jag hittat, ingenstans står det något annat än att den ska vara väl synlig. Så nu ska jag bara på med skyltbelysning (finns en liten e-märkt som jag tänkt använda, samt reflex :banana som jag fäster underst på plåten). Då tror jag i min enfald att jag är laglig :tungan
 

cubic

nothing beats cubic inches
Gick med
23 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
2013 KTM 350 Sixdays, 2011 Triumph Daytona 675
JoReimer, jag resonerar likadant som du!
På Husan hade jag en väldigt vinklad läpp, men skylten satt där den skulle, dock varken skyltbelysning eller reflex. När jag blev haffad och kortet rök sa dem ingenting detta. Men det är säkert olika från fall till fall, dem kanske var nöjda med att "bara" ta lappen...

Jag funderar på att sätta en snutt reflextejp längst ner på skylten, det får räcka. Vad har du hittat för skyltbelysning?
Har en idé om att ta org-belysningen och sätta en liten "mössa" på som reflekterar ner ljuset på skylten, men det blir rätt mekigt eftersom själva lampan inte har ngn riktig infästning.
 

Funky

Dolphins are gay sharks!
Gick med
27 May 2005
Ort
Vällingby
Hoj
KTM 690 SMC -08
Jävlar va kul denna hojen är på bana!!!!!!:yoparty :yoparty

De är nog de bästa jag gjort på länge med kläderna på! Va på Gotland Ring i måndags å fredags och faaan va kul de va..... Ngt alla SMC ägare bör prova, den e gjord för sådant:)
 

JoReimer

Orange är en vacker färg
Gick med
7 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
snart en scooter...
JoReimer, jag resonerar likadant som du!
På Husan hade jag en väldigt vinklad läpp, men skylten satt där den skulle, dock varken skyltbelysning eller reflex. När jag blev haffad och kortet rök sa dem ingenting detta. Men det är säkert olika från fall till fall, dem kanske var nöjda med att "bara" ta lappen...

Jag funderar på att sätta en snutt reflextejp längst ner på skylten, det får räcka. Vad har du hittat för skyltbelysning?
Har en idé om att ta org-belysningen och sätta en liten "mössa" på som reflekterar ner ljuset på skylten, men det blir rätt mekigt eftersom själva lampan inte har ngn riktig infästning.

Den här finns hos MC-online.com och är E-märkt. Lite lång men alla andra är inte E-märkta vad jag kan se.

p11805210n.jpg
 

tripleGUBBEN

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2007
Ort
Sverige
Hoj
speed 3:a
Akrasystemet är försenad.
Jag vet inte riktigt, men jag tycker inte det känns som 65hk just nu iallafall!
Någon som har koll på var man kan fixa en billig bänkning?

Okej, Vad går akra systemt på då? Har du nått problem me din växellåda? När jag kör och ska växla från 5an till 6an brukar den gå i neutralen.
 

cubic

nothing beats cubic inches
Gick med
23 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
2013 KTM 350 Sixdays, 2011 Triumph Daytona 675
Har oxå upplevt friläge mellan 4-5 eller 5-6 kommer inte exakt ihåg, lite irriterande men det händer aldrig när jag är "bestämd". Tror/hoppas att det är en inkörningssak, speciellt 6:an använder jag inte alltför ofta, har inga problem mellan dem lägre växlarna.
 

tripleGUBBEN

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2007
Ort
Sverige
Hoj
speed 3:a
Har oxå upplevt friläge mellan 4-5 eller 5-6 kommer inte exakt ihåg, lite irriterande men det händer aldrig när jag är "bestämd". Tror/hoppas att det är en inkörningssak, speciellt 6:an använder jag inte alltför ofta, har inga problem mellan dem lägre växlarna.


Okej, dom lägre växlarna har jag heller inga problem med, det är just 5-6, jag har kört 200 mil me hojjen och det är fortfarande likadant :(
 

tripleGUBBEN

Ny medlem
Gick med
25 Jul 2007
Ort
Sverige
Hoj
speed 3:a
Nån som vet hur oljenivån ska vara när Duken är kall? i manualen står det ju att man ska kolla oljan när man kört o då ska den vara i mitten, men hur ska den va när den e kall?
 

-Henrik-

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2008
Ort
Hedemora
Hoj
Ktm 690 Enduro/Smc mm
Nu har jag skaffat motardfälgar från smc:n till min enduro. Passade utan problem. Det enda som inte var lika var att distanserna fram till motardhjulen var 4,5 mm bredare så dom svarvade jag av. Lyckades även programera om mätaren till rätt hjuldiameter.

Märkte idag att fjädringen är lite för mjuk för motardåka så jag tänkte ställa på förspänningen på bakfjädern men det var inte det lättaste att komma åt. Nån som lyckats skruva på förspänningen utan att använda hammare och dorn eller är enda lösningen att plocka ur bakdämparen.
Tänkte även skruva kompressionen i botten både fram och bak men hur gör man med returen? Ska man skruva den in eller ut?

Har acra slipon monterat, har testat att köra både med och utan insattsen i dämparen men märker ingen större skillnad på effekten. Nån som vet om insattsen stryper effekten något?
 

cubic

nothing beats cubic inches
Gick med
23 Jan 2004
Ort
Stockholm
Hoj
2013 KTM 350 Sixdays, 2011 Triumph Daytona 675
Dem kan ha skrivit så, för du kanske inte ser oljan när hojen e kall? På min Husa skulle man precis se oljan i rutan när den var kall, har dock inte kollat min SMC när den är kall... En bra poäng för övrigt, eftersom man vill ju kolla oljan INNAN man åker iväg, så man inte riskerar ras :D

Om det är returen på bakdämparen vi pratar om så ska du skruva in skruven medurs tills det tar stop, sedan 10 klick tillbaka för "Sport", "Comfort" är tex 20 klick.

Min är oxå inställd åt he---te, känns som bara fjädern jobbar bak, riktig skumgummi-känsla, även riktigt mjuk fram, måste åtgärdas.

Jobbigt om man inte kan ändra förspänningen utan att ta ur dämparen, snacka om designmiss i så fall! Står inte en rad om fjädern i manualen. Jag tjatar om min Husa men i den manualen stod det hur mkt ett varv minskade hänget, så då kunde man mäta och räkna ut hur många varv man skulle spänna. Pallar inte att montera i och ur dämpen tusen gånger bara för att man måste chansa. Ska kolla upp detta!
 

lg76

dead man walking
Gick med
1 Apr 2007
Ort
göteborg
Hoj
kTm 690 sMc. aPrIlLiA 450 RxV. HuSqVaRnA 450SmR. gixxer 1000 k4
Jävlar va kul denna hojen är på bana!!!!!!:yoparty :yoparty

De är nog de bästa jag gjort på länge med kläderna på! Va på Gotland Ring i måndags å fredags och faaan va kul de va..... Ngt alla SMC ägare bör prova, den e gjord för sådant:)


har varit på åland två dagar + rally cross banan i borås såå jävla roligt grym hoj:D
 

-Henrik-

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2008
Ort
Hedemora
Hoj
Ktm 690 Enduro/Smc mm
Hur tycker ni att utväxlingen på era smc funkar? Orkar den varva ut på 6:an med 16/42 ? Eftersom jag har enduron kör jag med den utväxlingen som är 15/45 även med motardhjulen på. Funkar ju bra så länge inte rakorna blir för långa. Toppar 169km/h på varvstoppen och då har jag också kalibrerat mätaren efter gps. Med orginal WS för sm hjulen inslaget i mätaren visar den 4% för mycket.
 

Gellio

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
KTM
Tänkte fråga er angående 100-milsservice. Om jag sätter in ett K&N-filter, borde man inte ha öppnat luftburken då?
 

JoReimer

Orange är en vacker färg
Gick med
7 May 2006
Ort
Stockholm
Hoj
snart en scooter...
Nu har jag skaffat motardfälgar från smc:n till min enduro. Passade utan problem. Det enda som inte var lika var att distanserna fram till motardhjulen var 4,5 mm bredare så dom svarvade jag av. Lyckades även programera om mätaren till rätt hjuldiameter.

Märkte idag att fjädringen är lite för mjuk för motardåka så jag tänkte ställa på förspänningen på bakfjädern men det var inte det lättaste att komma åt. Nån som lyckats skruva på förspänningen utan att använda hammare och dorn eller är enda lösningen att plocka ur bakdämparen.
Tänkte även skruva kompressionen i botten både fram och bak men hur gör man med returen? Ska man skruva den in eller ut?

Har acra slipon monterat, har testat att köra både med och utan insattsen i dämparen men märker ingen större skillnad på effekten. Nån som vet om insattsen stryper effekten något?

Måste ju finnas specialverktyg med lite hävstång för fjädern:va
 

Gellio

Ny medlem
Gick med
7 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
KTM
Har du inte kört 100 mil me den än ? :p

Jupp, 180 mil faktiskt. Men jag lämnade in den på service när den hade rullat 150. Jag bad de sätta in K&N-filter. Märkte senare att lurtburken fortfarande var stängd, tänkte fråga er bara om det är en standardprocedur att öppna luftburken då eller hade jag behövt att säga det till de?
 

selin

Gemenskapshatare
Gick med
31 Mar 2005
Ort
Borlänge
Hoj
Såld
Jupp, 180 mil faktiskt. Men jag lämnade in den på service när den hade rullat 150. Jag bad de sätta in K&N-filter. Märkte senare att lurtburken fortfarande var stängd, tänkte fråga er bara om det är en standardprocedur att öppna luftburken då eller hade jag behövt att säga det till de?

Det är väl ett insatsfilter, eller hur menar du?
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top